Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ajaa ihmisen narisemaan köyhästä joulusta täällä!!

Vierailija
19.12.2006 |

Siis minkä ihmeen takia pitää narista köyhästä joulusta??

Suomessa jokaikisellä on mahdollisuus normaaliin elämään.. On sosiaalietuuksia vaikka miten paljon!!

Minusta tuntuu, että on mielenköyhyyttä jos ei ymmärrä, että sillä työmarkkinatuella minkä saa, ei muka voisi joulua laittaa.. Että pitäisi jonkun vielä joulukin kustantaa heille!!

Tähän mennessä jokaisen näkemäni valittajan taustalta löytyy oma tyhmyys ja sinisilmäinen maailmankatsomus..

Miten voi sössiä luottotietonsa? Miten voi olla, ettei ole 6 kk saanut säästettyä veromätkyihin rahaa?

Eri asia on sairaat jne. Mutta täällä perustelut tuntuvat olevan, että kun ei voi tilata mistään kun ei ole luottotietoja tai että ulosottoon menee rahat.. No daa! Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa!!

Ja kaikenlisäksi asia esitetään siihen mallliin kuin se olisi sen ulosottomiehen syy, että se vie teiltä rahat, ilman omaa osaa lainkaan!!

Eikö aikuiset ihmiset osaa ottaa vastuuta itsestään ja tekemisistään?!?

Aina pitäisi olla saamassa joltain jotain, kun se kuuluu mulle??!!

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäonnistuu niin syyttäkööt itseään, tai ottaisivat itseään niskasta kiinni.

Näkee että ne ei ole koskaan joutuneet silmätysten oman riittämättömyytensä kanssa. Ei koskaan.

Noi mieleipiteet nousee ihan samalta pohjalta kuin koulukiusaaminen tai mikä hyvänsä kiusaaminen.

Vierailija
2/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esimerkiksi luottotietojen sössimisestä ei voi syyttää kuin itseään. Come on! Kyllä jokainen nyt osaa laskea yhteen yksi plus yksi. Ja jos ei osaa, niin laitetaan se sitten sen sairauden piikkiin, ok?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mania on tyypillinen sairaus, jossa oireena on holtiton rahankäyttö. Myös vakava masennus voi johtaa luottohäiriöihin, koska sairas ei jaksa hoitaa raha-asioitaan, ei avaa edes kuoria. Sekin riittää, jos puolisolla on tällainen sairaus. Yksi maanikko pystyy tuhoamaan monen ihmisen elämän. Sitten on vielä peliriippuvuus, joka on eri asia kuin mania. Jotkut retkahtavat ostoshysteriaankin - tiedän kotiäidin, joka osti ajankulukseen tavaraa ostoskanavalta ja jätti kaiken maksamatta, väitti miehelle ettei ollut tilannut mitään. Velat menivät oikeuteen asti, joka totesi, että ostettu on. Siitä kertyi kivat velat.

Vierailija
4/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikenlisäksi tosi moni näistä on sellaisia, joilla rahaa on, haluavat vain enemmän! Ei kannata omia tupakkirahoja tuhlata lapsien lahjoihin kun joku hyväuskonen ne muutenki maksaa!

Muistakaaki lahjottajat, että rahaa ei saa antaa ikinä!

Vierailija
5/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi*un köyhä joulu meilläkin!! Eikä tosiaan omasta syystä. Ei ole veromätkyjä, ei mene ulosottoon ym. Pätkissä kun tehdään töitä, niin ei ehdi ulot ikinä tasoittua ennen muutosta. Tätä kun jatketaan vuosi niin ollaan meidän tilanteessa.

Kela tarvii päätöksiinsä aina uudet tiedot ja pyytävät taas ja taas lisäselvityksiä. Tulot kun vaan muuttuvat niin eivät sitten ole tehneet päätöstä puolessavuodessakaan ja tältä ajalta minituloilla 0e asumistukea!!! Liitto tarvii työkkäristä luvan maksaa päivärahaa ja päätös kestää kummassakin. Lisätään vielä työnantajia, joilla ei ole mitään kiirettä antaa tarvittavia todistuksia, niin rahaa ei tule mistään!

Joka kerta liitosta tulee rahaa ja päätös kelaan, kun ollaan jo uudessa työpaikassa, jolloin liiton rahat jo vanhoja tuloja....

Mieti vähän!!!

Vierailija
6/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamattomia.

Vierailija
7/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään ei ole mikäään rikkaitten joulu. Mut ootte sentään terveitä ja saatte viettää joulua. Mua on ruennu ärsyttää kaiken maailman napisijat jotka eivät tiedä elämästä mitään eivätkä osaa nauttia mistään. On niitä vakavempiakin asioita kun köyhyys. Itse olen kuullut isäni suusta koko vitun elämän marinaa siitä kun ei oo rahaa yms.. Pitäs olla onnellinen siitä et on esim mies jota rakastaa, ihanat terveet lapset ja muut läheiset. Katto pään päällä ja jotain pientä syötävää.

Vierailija
8/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että jäi mainitsematta listassa sairaat ja pätkätyöputkessa olevat..

ymmärsit lienet kuitenkin pointtini! Te varmastikin saatte apua jostain muualta, mutta nämä narisijat eivät usein saa, koska heidän rahansa pitäisi riittää lahjoihin.. Eli nimenomaan omilla töppäilyillään ja kulutustottumuksillaan on pilattu joulu..

ap

Vierailija
9/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa maata jossa sitä ei ole.

Tämä meidän sosiaalitukijärjestelmämme aiheuttaa vaan kaikenmaailman kannustin - ja tuloloukkuja. Ja " kukaan" ei viitsi toimeentulotukea hakea ku se on niin helevetin vaikeaks tehty. Ja on varmasti kova pala muutenkin mennä sinne toimistoon avautumaan ja selittelemään tekemisiään. Me suomalaiset ku on totuttu pärjäämään ite.

Vierailija
10/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat eivät suinkaan aina ole niin yksinkertaisia ja mustavalkoisia että kaikki on vaan omaa syytä ja tyhmyyttä ja laiskuutta ja saamattomuutta.

Täällähän valitetaan jos mistä, miksei sitten saa avautua jos mieltä painaa se, ettei ole varaa jouluruokiin tai -lahjoihin?

t köyhäkin joskus ollut

Vierailija
11/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole oikeasti köyhiä (pl. vakavan sairauden takia ongelmiin joutuneet, ja heistäkin yhteiskunta pitää loppujenlopuksi huolta), mutta sitäkin enemmän löytyy tyhmiä, jotka eivät tahdo pitää asioitaan järjestyksessä!

Vierailija
12/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis en epäile ettetkö voi olla tasutaltasi pienituloisesta / muutoin vaikeuksien kanssa kamppailleesta perheestä, mutta se ei yksistään yhtään tarkota että näkemystä ja kokemusta syntyisi - sitähän voi olla voittaja silti, oman taustansa voittaja eikä omata yhtään ymmärrystä, että asiat ei aina mee putkeen vaikka kuinka tekisi parhaansa.

Mä voin ihan suoraan sanoa, että inhoan ihmisiä, jotka omasta itseriittoisuudestaan ovat ihan sokeena ja lyövät lyötyjä.

Itelläni ei koskaan ole ollut vaikeuksia, mutta seei estä mua tajuamasta että mä olen onnekas joka suhteessa. Ja on niitä, jotka ovat vähemmän onnekkaita eikä niitä auta yhtään se, että ap:n kaltaiset ääliöt purkaa omaa erinomaisuuttaan täällä.

Vierailija
13/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaisia syitä, jotka eivät johdu omasta tyhmyydestä. Minä en keksi yhtään...

Minä voin ihan suoraan myöntää, että inhoan ihmisiä, jotka omasta saamattomuudestaan johtuen joutuvat ongelmiin ja sitten kehtaavat väittää että minulla on vain ollut helppo elämä kun pärjäämme niin hyvin, vaikka oikeasti olen raatanut niska limassa jotta perheeni voisi hyvin! Ei todellakaan riitä sympatiaa yhdellekään laiskalle idiootille!

T: 10 joka on koko ikänsä tehnyt pätkätöitä max viikon jaksoissa, tällä hetkellä olen hoitovapaalla ja pärjäämme hienosti

Vierailija:

Tai siis en epäile ettetkö voi olla tasutaltasi pienituloisesta / muutoin vaikeuksien kanssa kamppailleesta perheestä, mutta se ei yksistään yhtään tarkota että näkemystä ja kokemusta syntyisi - sitähän voi olla voittaja silti, oman taustansa voittaja eikä omata yhtään ymmärrystä, että asiat ei aina mee putkeen vaikka kuinka tekisi parhaansa.

Mä voin ihan suoraan sanoa, että inhoan ihmisiä, jotka omasta itseriittoisuudestaan ovat ihan sokeena ja lyövät lyötyjä.

Itelläni ei koskaan ole ollut vaikeuksia, mutta seei estä mua tajuamasta että mä olen onnekas joka suhteessa. Ja on niitä, jotka ovat vähemmän onnekkaita eikä niitä auta yhtään se, että ap:n kaltaiset ääliöt purkaa omaa erinomaisuuttaan täällä.

Vierailija
14/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla kykenemätön työhön

Vierailija
15/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti syrjäseuduilla asuvilla on hurja syrjäytymisriski, koska töitä ei yksinkertaisesti ole.

Köyhyys on kasautunut perheisiin, joissa on pieniä lapsia. Merkittävä osa 90-luvun sosiaalipoliittisista leikkauksista keskittyi juuri lapsiperheisiin. Viimeisen kymmenen vuoden aikana lapsiperheet ovatkin köyhtyneet suhteessa muuhun väestöön. Erityisesti näin on tapahtunut monilapsisille perheille.

Vaikka köyhyys ei sinänsä Suomessa ole lisääntynyt, se on syventynyt eli entistä köyhempien määrä on kasvanut.

Lähde: vihreiden sivuilta poimittu

Vierailija
16/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuorena perustat omaa kotia, niin ei kukaan sinulle opeta mitä etuuksia saat ja mistä, tai että sossukin voisi auttaa. Lapsuudenkodissa kun ei tarvittu tuollaisia apuja niin en mitään niistä tiennyt ennen kuin oli liaan myöhäistä, kuukausitolkulla tappelin sossun kanssa saadakseni ne etuudet jotka ihan lain mukaan minulle kuuluisivat ja lopputulos oli etteivät maksa " vanhoja" laskuja, vain kuluvan kuun. Siitäpä seurasi luottotietojen menetys ja nyt olen ollut sen takia sitten vuositolkulla sossun vakiasiakas koska en saa opintolainaa (opiskelen jotta tulevaisuudessa saisin elämän paremmaksi) Kumpikohan olisi tullut sossulle halvemmaksi: maksaa silloin aikoinaan 2000mk vuokrarästejä pois, vai maksaa 6 vuotta joka kuukausi 100-400¿ toimeentulotukea minulle ja miehelleni.

Ja ne jotka ölisevät siitä että ylipäätään tuli vuokrarästejä, niin tiedoksenne että mies sairastui äkkiä ja tulot putosivat nollaan, " tyhmiä" kun olimme niin neuvottelimme maksuaikaa vuokralle niin kuin kaikkialla aina neuvotaan jos tulee maksuvaikeuksia. Ei olisi pitänyt, tuon takia sossu ei sitten avustanut pariin kuukauteen meitä ollenkaan. Että sen takia tässä on nyt aika monta köyhää joulua ja muutakin juhlaa vietetty, tosin pahemmin valittamatta sillä emme ole uusavuttomia, ruokia ja lahjoja teemme itse halvalla ja vaikka mistä materiaalista. Ottaa päähän vain tuo arvostelu niiden taholta joiden elämässä ei ole ongelmia. Tai vaikka olisikin niin jos itse on niistä selvinnyt niin se ei tarkoita että kaikki selviäisivät.

Vierailija
17/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja kouluttautumiselle ei ole ikärajaa, aina voi opiskella uuden ammatin.

Työtön saa työttömyyspäivärahaa ja lisäksi on koko joukko muita tukia, joihin jokainen on oikeutettu kunhan tulot ovat riittävän pienet.

10

Vierailija
18/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä säälittää enemmänkin lapset, jotka joutuvat syyttöminä elämään köyhyydessä. Ja kierre usein jatkuu sukupolvesta toiseen - onnekkaimmat ovat riittävän fiksuja katkaisemaan kierteen.

Pidän itseäni erittäin onnekkaana, sillä olen sattunut syntymään perheeseen jossa vanhemmat kovalla työnteolla hankkivat itselleen aikoinaan kohtalaisen tulotason ja varallisuuden. Kouluttivat myös lapsensa hyvin hyväpalkkaisiin ammatteihin.

Koska olen itse ollut - ainakin vielä toistaiseksi - näin onnekas, olen valmis jakamaan ja suomaan myös toisille hiukan onnea.

Vierailija
19/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksukatto ei kata kaikkia maksuja, osa pitää silti itse maksaa. Ja sossukaan ei maksa kaikkia, meillä menee välillä monta kymppiä kuussa reseptivapaisiin lääkkeisiin joita sossu ei maksa. Joskus olemme saaneet noihin reseptejäkin, mutta kaikki lääkärit eivät suostu kirjoittamaan koska " niitähän saa ilman reseptiäkin, ja edullisiakin ovat"

Vierailija
20/65 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu paikkakunnalla, jossa on ihmisiä enemmän kuin työpaikkoja, on melko todennäköistä että kaikille ei töitä riitä. Fiksut muuttavat työn parässä, tekevät keikkahommia tai työllistävät itse itsensä, tyhmät jäävät paikoilleen ja valittavat.

Jos hankkii lapsia, on melko varmaa, että heistä koituu kuluja (vaate-, ruoka-, lääkäri-, tarvikekuluja yms.) Jos lapsia hankkii enemmän, tulee myös kuluja enemmän.

Nämä kaksi faktaa ovat hyvin salaista tietoa, jota tuskin kukaan voi itse päätellä. On ymmärrettävästi myös hyvin vaikeaa suunnitella elämäänsä näiden tietojen mukaan. Parempi vain valittaa ja odottaa että joku tulee ja korjaa elämän takaisin raiteilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän