Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää!

Vierailija
19.12.2006 |

Miksi joulusta on tullu suurimmalle osalle täysin kaupallinen juhla...tavaraa tavaraa...ruokaa ruokaa...tavaraa tavaraa....meiänkin suvuissa aikuisetkin odottavat kauheesti niitä joululahjoja ja itse ostavat meille kaliita lahjoja. Miestä sitten nolottaa ettei muka voida laittaa mitään halpaa. Musta joulussa tärkeintä ei ole se mitä antaa vaan että muistaa ja kaikilla on hyvä mieli. Joululaulut on mun mielestä joulussa ihan must juttu, mutta nekin on jääny monessa paikassa kokonaan pois. Pääasia on että pöydät notkuu ja lahjoja on paljon.

Eilen oli kirkossa laulamassa joululauluja ja se tuntui hetken joululta. Ihana rauhallisuus ja joulumieli. Kauppaankin kun meenet niin ovesta jo hyökkää kyltit osta vuoden toivelahja nyt vain 1799¿!!

Olenko ainut joka kaipaisi normaalia joulua. kynttilöitä, rauhaa, laulua ja yhdessä oloa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietät oman joulusi juuri niin kuin haluat ja suot saman myös muille. Vai onko omat mieltymyksesi jotenkin muita " ylempiä" ?

Vierailija
2/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta joulussa on yhdessä olo ja tunnelma, joka syntyy kynttilöistä ja joululauluista.

Meillä onneksi kaikki muutkin ovat samaa mieltä, joten tulee varmasti ihanan rauhallinen joulu. Meidän lapsikin on vielä niin pieni, ettei edes tiedä joulun olevan tulossa.

Tämän joulun kaupallisuutta ja hössötystä on vielä entisestään vähentänyt rakkaan sukulaisen poismeno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olenko ainut joka kaipaisi normaalia joulua. kynttilöitä, rauhaa, laulua ja yhdessä oloa?

Vierailija
4/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää rakastan lahjojen antamista ja niitten saaminenkin on kivaa.. ;)

Mutta ei se tee musta materialistia!! Kyllä mullekin kelpaa hiljasuus, rauha, kynttilät..

Ruoka nyt musta pitää olla hyvää (siis jos joku muu nyt perus laatikkosafkasta tykkää) ja sitä pitää olla tarpeeksi.

Rahat on monesti kortilla. Eniten ällöttää korttirumba. Euron kortti, niitä 20 henkilölle ja merkki jos postin kuoreen laittaa ni 30 euroo vaan tervehdyksiin.. :D

Mää ostan monesti persoonallisia, hauskoja tai yllätyksellisiä lahjoja. Ei maksa edes paljon kun pitää mielessä ettei lahja saa maksaa vaikka yli kymppiä. Sit voi ostaa jonkun kalliimman vaikka kummitytölle kun nipistää ja miettii mitä tekee.

Vierailija
5/5 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on rasitteena miehen suku jonka mielestä joulu kuuluu viettää yhdessä heidän kanssa. Välillä vietetään joulua siis myös vain oman perheen kesken ja " saadaan" se rauhallinen joulu. Tosin puheluita tulee aatto iltana, että kun heille se joulu on niin tärkeä ja kun ei olla siellä.

Ja ainut asia mikä tympii on se että lähes kaikilla tuntuu olevan ne joululahjat pääasia. Siis mun mielestä riittää jos aikuiselle laittaa pakettiin kynttilän tms, mutta varsinkin miehen suvun mielestä juuri jouluna kuuluu satsata lahjoihin. Ja lahjat kuuluu siis olla lähemmäs 100¿ lahjoja ja niitä on tultava paljon tai muuten ei joulu ole joulu. Samoin ruokaa pitää olla kaikkea mahdollista laatua, mutta syöminen ei ole rauhallinen hetki yhdessä vaan kauheeta hotkimista että seuraava pääsee pöytään.

Mun mielestä tietysti ruoan kuuluu olla hyvää ja se pitäisi saada syödä aivan rauhassa yhdessä. Siis se itse ruoka ei ole se pääasia vaan se yhdessä olo. Jutellaan ja rauhotutaan siihen pöydän ääreen. Ehkä miehen suku on sitten erikoisuus, mutta heillä mahtuu pöytään 4 henkeä kerrallaan ja kuitenkin he haluaa että kaikki syö samaan aikaan vaikka talo olisi täynnä sukua. Mä en nauti siitä että joko istun pöydässä ja syön kiireellä jotain että seuraava pääsee tai sitten seison lautasen kanssa tungoksessa ja yritän siinä syödä.

Sitten kiireellä avaamaan lahjoja ja kadehtimaan kun toinen sai 58 pakettia kun mä sain vaan 57 pakettia yhyyy.

Nämä asiat mua siis ärsyttää. :D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi