Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Mirtazapin aiheuttaa neuropaattisia oireita ja voimakkaita kipuja?

Vierailija
25.02.2026 |

Olen vuosia käyttänyt nukahtamisen tukena Mirtazapinia - puolikasta 15 mg tabletista - ja nyt olen havahtunut siihen että pitkässä juoksussa olen käynyt aina vaan kivuliaammaksi. Lihaksia särkee, hermoja sekä ihoa kihelmöi ja luita pakottaa. On epäilty ammattitautia sekä vaikka ja mitä, mutta mitään ei löydy. Pariltakin lääkäriltä olen asiaa kysynyt saamatta tyydyttävää vastausta.

Tänään aion jättää lääkkeen ottamalla silläkin uhalla että uni jää ohkaiseksi. Onko muilla samoja kokemuksia.

M-51

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lääkeselosteessa lukee sivuvaikutukset. Ne ovat sattumalöydöksiä, koska niitä ei ole tutkittu. 

Sen tilalle ulkoilua illalla esim tunnin kävely ulkona, nukuttaa hyvin ja aamulla on pirteä olo.

Vierailija
2/8 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko myös lihonut paksuksi?

En ikinä käyttäisi mirtsaa. Enkä ketipinoriakaan. 

Nukahtamiseen on oikeita unilääkkeitäkin on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvinkin aiheuttaa. Itsellä eräs toinen lääke aiheutti yllättäen vuosien jälkeen samanlaisia oireita, oireet loppuivat käytön lopettamisen jälkeen. Mirtazapinin ja Ketipinorin yleinen haittavaikutus on mm. levottomuus, mitkä ovat myös ko. lääkkeiden käyttöaiheita. Eivät sovi kaikille, mutta valitettavasti sitä näytetään määrävän turhankin helposti. 

Vierailija
4/8 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää myrkkyä, kokeilin kaksi kertaa.

Vierailija
5/8 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo joskus kokeiltavana. Ei hyvä, aiheutti hallusinaatioita (ääniä). Kun yritti nukkua, alkoi päässä soida jokin Dallape tms. wanha musiikki. Aivan sietämätöntä. Sitten sain bentsot takaisin ja uni tuli kiltisti.

Vierailija
6/8 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirta on ok nukahtamislääkke, 1/4 tabl. Harmi että mulle aiheuttaa levottomat jalat eli en enää sitä käytä. Apteekin reseptivapaa tryptomax 2 tbl. on hyvä. 

Vierailija
7/8 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuo joskus kokeiltavana. Ei hyvä, aiheutti hallusinaatioita (ääniä). Kun yritti nukkua, alkoi päässä soida jokin Dallape tms. wanha musiikki. Aivan sietämätöntä. Sitten sain bentsot takaisin ja uni tuli kiltisti.

Ai niin, unohdin mainita että Ketipinoristakin on kokemuksia. Huonoja. Yleensä seuraavana päivänä sairas väsymys ja aivosumu. Ei jatkoon sekään. 

Doxepin on ollut kohtalainen, mutta epätasainen nukuttaja - myös siitä on toisinaan tullut aivosumu seuraavana päivänä.

Vierailija
8/8 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko myös lihonut paksuksi?

En ikinä käyttäisi mirtsaa. Enkä ketipinoriakaan. 

Nukahtamiseen on oikeita unilääkkeitäkin on olemassa.

Oikeita unilääkkeitä ei lääkärit halua määrätä.