Onko siinä väitteessä perää, että introvertit ovat enemmän kissa kuin koiraihmisiä?
Ainakin omassa tuttavapiirissä näkyy, että introverteillä ihmisellä on useammin kissoja kuin koiria.
Kommentit (46)
Olen introvertti ja lemmikkiä minulla ei ole, tykkään koirista enemmän kuin kissoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen introvertti ja lemmikkiä minulla ei ole, tykkään koirista enemmän kuin kissoista.
Ja tämä on kaikille tärkeä tieto siksi, että.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole puhtaasti joko introverttejä tai ekstroverttejä. Se on vain muodikasta puhua olevansa jompikumpi kun tosiasiassa kaikki omaavat molempien piirteitä. Niin väsynyttä läppää jakaa ihmiset tällä tavalla, jota ei ole tieteellisesti todistettu.
Kyllä osa ihmisistä on hyvin selkeästi jompaa kumpaa. Sijoittuvat jatkumon laidoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole puhtaasti joko introverttejä tai ekstroverttejä. Se on vain muodikasta puhua olevansa jompikumpi kun tosiasiassa kaikki omaavat molempien piirteitä. Niin väsynyttä läppää jakaa ihmiset tällä tavalla, jota ei ole tieteellisesti todistettu.
Kyllä osa ihmisistä on hyvin selkeästi jompaa kumpaa. Sijoittuvat jatkumon laidoille.
Juuri näin. Itse viihdyn viikkotolkulla itsekseni, enkä tarvitse muiden seuraa kuin harvoin. Välillä sosiaalisuus on ihan mukavaa, mutta silti se kuormittaa aina ja siitä pitää toipua itsekseen välillä pitkäänkin.
Sitten minulla on pari kaveria, jotka haluavat jatkuvasti seuraa, jotain yhteisiä menoja, viestittelevät paljon, eivätkä vaadi mitään yksin oloa.
Minulle on aivan sama, mitä nimitystä näistä kukin käyttää, mutta minä sanon itseäni hyvin introvertiksi ja noita paria kaveria hyvin ekstroverteiksi.
Olen satunnaisesti sosiaaliseksi äityvä introvertti, eläinrakas, kissaa sekä koiraa on ollut.
Eniten koiranulkoiluttaja, mikä kyllä sopii introvertille, kahdestaan koiran kanssa milloin missäkin päin kulkemassa. Muiden koiraihmisten kanssa parin hetken keskustelut eivät mitenkään rasita verttiyttäni 😁
Voi näitä ihmisiä lokeroivia nelikenttiä. Onko nyt koko maailma taas lokeroitu omia ennakkoluuloja vastaamaan...
Jos koen itse olevani jotain, niin se on silloin täysin validi. Ei tarvita mitään tieteellistä todistelua.
t. Mjäy-kissa, entinen liito-orava