Oletko tehnyt saunasta työtilan tai muun vastaavan
Meillä täysin käyttämätön sauna ja tarvittaisiin neliöt muuhun käyttöön. Googlella ei oikein löytynyt ideoita joten löytyiskö täältä? Kuvia?
Vuokra-asunto, joten pysyviä muutoksia ei voi tehdä.
Kommentit (54)
Mä oon ihmetellyt kun nykyään tuntuu olevan niin paljon ihmisiä jotka ei käy saunassa. Oletteko te kenties eläneet lapsuutenne/nuoruutenne kerrostalokämpässä, jossa ei omaa saunaa ollut? Ja näin ette ole koskaan oppineet nauttimaan saunasta..
Minä asuin lapsuuteni omakotitalossa, jossa oli puusauna. Joten olen pienestä pitäen oppinut saunomaan. Mikään ei ole ihanampaa kuin mennä saunan löylyihin rentoutumaan. Ja näin aikuisena yksi ykköskriteerejä asuntoa hakiessa on se, että asunnossa on sauna. En ikimaailmassa huolisi saunatonta asuntoa, on se vaan niin ihana keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ottaa saunallisen kämpän, mutta eivät anna mitään arvoa sille saunalle. Kannattaisiko saunalliset kämpät jättää niille, jotka nauttivat saunasta? Minullakin on kämpässäni sauna, ja siitä ei todellakaan tehdä mitään varastoa, vaatehuonetta tms. Tänä iltanakin menen NAUTTIMAAN löylyihin, ah ihanaa 😍
Minä taas en ymmärrä sitä, ettei ajatella sen tarkemmin tätä asiaa. Itsekin tykkäsin ennen saunoa ja myös vanhempani tykkäsivät. Nykyisin en vaan pysty enää saunomaan jalkojeni vuoksi. Minulla on kaikenlaista särkyä yms jota kuuma vaan pahentaa. Jos saunon niin sitten jalat kipeät koko yön. Äitini taas ei voi nykyisin huimauksen sekä korkean verenpaineen vuoksi saunoa. Näin se tilanne vaan muuttuu. Moni tuskin myöskään muuttaa tälläisen asian vuoksi. Minullakin on liian pieni asunto ja tilaa vähän. Sauna päällä talvisin, että on kivempi käydä suihkussa ja joskus pyykkien kuivumisen yms takia.
Meillä on sauna varastona. Hyvin mahtuu tavaraa sinne. En ole siellä kertaakaan saunonut, koska saunassa tulee vain huono olo.
Urheiluvälinevarasto, jos on tuuletus, eikä tavarat kostu 🤔? Muuten en keksi mitään.
Vuokranantajan luvalla voit tehdä saunalle mitä vain, mutta hän oletettavasti joko ei suostu niin isoihin muutoksiin, mitä työtilaksi muuttaminen vaatisi tai vähintään vaatii, että pois muuttaessasi palautat saunan entiselleen.
Itse en vuokrakämppään tekisi mitään muutoksia, jotka vaativat rahaa ja tuollainen tilan käyttötarkoituksen muutos väkisinkin jotain maksaa. Jos ihan pilkulleen tehdään, se vaatinee toimenpideluvankin.
Meillä tehtiin saunasta makuuhuone tai oikeastaan makuukamari, pienihän se on.
Kiuas ja lauteet hävitettiin. Lattia uusittiin. Seinät maalattiin. Sähkövedot tehtiin pintavetoina, eli asennettiin kattolamppu ja pistorasiat. Pieni ikkuna ja ovi jäivät silleensä. Ei ollut vuokrakämppä tai edes kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihmetellyt kun nykyään tuntuu olevan niin paljon ihmisiä jotka ei käy saunassa. Oletteko te kenties eläneet lapsuutenne/nuoruutenne kerrostalokämpässä, jossa ei omaa saunaa ollut? Ja näin ette ole koskaan oppineet nauttimaan saunasta..
Minä asuin lapsuuteni omakotitalossa, jossa oli puusauna. Joten olen pienestä pitäen oppinut saunomaan. Mikään ei ole ihanampaa kuin mennä saunan löylyihin rentoutumaan. Ja näin aikuisena yksi ykköskriteerejä asuntoa hakiessa on se, että asunnossa on sauna. En ikimaailmassa huolisi saunatonta asuntoa, on se vaan niin ihana keksintö.
Minäkin asuin okt:ssa lapsuuteni. Oli mökkikin ja monenlaiset saunat savusaunasta sähkösaunaan. Saunottiin kahdesti viikossa vähintään. Nykyään käyn saunassa vain kohteliaisuudesta jos joku kutsuu vaikka mökilleen ja saunaa lämmitetään. Minulla on atooppinen iho, joka menee aivan pilalle saunomisesta. Se on aina monen viikon työ saada iho rauhoittumaan sen jälkeen, kun on saunassa ollut vaikka vain pienen hetkenkin.
Saunan väärinkäyttö on suora peruste irtisanomiseen ilman huomautusta tai varoitusta.
Saunan käyttäminen varastona on paloriski. Suora irtisanomisperuste.
Lauteiden alle olen sisustanut oman sopen mihin vetäydyn hyvän viinin ja lakritsipiippujen kanssa, kun elämä potkii päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ottaa saunallisen kämpän, mutta eivät anna mitään arvoa sille saunalle. Kannattaisiko saunalliset kämpät jättää niille, jotka nauttivat saunasta? Minullakin on kämpässäni sauna, ja siitä ei todellakaan tehdä mitään varastoa, vaatehuonetta tms. Tänä iltanakin menen NAUTTIMAAN löylyihin, ah ihanaa 😍
Ai tämä on saunahullujen ketju. Useimmissa kämpissä on edelleen sauna, vaikka moni ottaisi mieluummin asunnon, jossa vastaavat neliöt on käytetty muulla tavalla. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. Meilläkin on sauna, jota hyvin harvoin lämmitetään, koska saunattomuus ei ole asunnon tärkein kriteeri. Ohis
Joo on hyvin vaikeaa löytää suomesta saunattomia asuntoja!
Ja jos haluaa tietyltä alueelta tietyn kokoisen (ei ihan perus kaksio) niin joutuu kyllä enemmän katso
En mä nyt tiedä. Helsingin keskustasta on aika paljon vaikeampi löytää saunallinen asunto kuin saunaton.
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas kylpyamme on paljon tärkeämpi. Sauna on ihan sekundäärinen verrattuna kylpyammeeseen. Bidé-allaskin on tärkeämpi kuin sauna.
Vierailija kirjoitti:
Lauteiden alle olen sisustanut oman sopen mihin vetäydyn hyvän viinin ja lakritsipiippujen kanssa, kun elämä potkii päähän.
Meillä muija tehny saman sinäänsä ei haittaa kun ei estä saunomista, mutta onhan se nyt naurettavaa että aikuiset muijat hurahtaa johonki insta rendeihin
.
Jos ei ole omakotitalo, niin höyrysulut on taloyhtiön vastuulla eikä omistaja voi antaa lupaa niiden tuhoamiseen.