Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tehnyt saunasta työtilan tai muun vastaavan

Vierailija
19.08.2023 |

Meillä täysin käyttämätön sauna ja tarvittaisiin neliöt muuhun käyttöön. Googlella ei oikein löytynyt ideoita joten löytyiskö täältä? Kuvia?
Vuokra-asunto, joten pysyviä muutoksia ei voi tehdä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan saunon siellä. Suosittelen samaa ap:lle. Vuokra-asunnossa et voi muuttaa huoneiden käyttötarkoitusta, voi tulla kalliiksi.

Höpöhöpö. Olen itse 18 asunnon vuokranantaja joista 12 on saunallisia ja mulle on ihan sama jos joku tekee työhuoneen saunasta.

en lähtisi poistamaan kiuasta tietenkään mutta sulake pois ja esim kotelointi päälle.

Lauteet voi nostaa varastoon.

Pintoja ei voi käsitellä mutta kankailla saa ilmettä muutettua.

Onko kuvia?

Vierailija
22/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme sellaisessa paikassa jossa ei ole tarjolla tämän kokoluokan ja näköalan asuntoja kuin erittäin harvoin.

Kiitos siis hyvästä vinkistä mutta ei ole meille vaihtoehto.

Etukäteen kiitos heille jotka vastaavat kysymykseeni :)

No nyt vaan etsimään hakuvahdilla ja ehkä tuurilla löytyykin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi muuttaa vuokra-asunnon saunaa huoneeksi. Et voi poistaa lauteita tai kiuasta tai tehdä muita muutostöitä. Ei siellä edes varmasti ikkunaa, kunnon valoa ja pistorasiaa ja käyntiä muun kuin paskahuussin kautta. Kökötä lauteilla läppärin kanssa pimeässä ja tuijota, kun joku vääntää samalla torttua.

Kaikilla ei ole yhtä ankea sauna kun sulla.

Oliko sulla niitä vinkkejä vai miksi vastasit?

Okei. No poista kiuas ja lauteet ja vie ne varastoon tai anna roskalavaryhmässä jollekin. Sitten teet siitä kesämökkiteemaisen työhuoneen. Puuseinät ehkä jo on, joten laita lattian päälle lankkua. Poista kylppärin ovi ja muuraa se umpeen ja sahaa oviaukko asunnon puolelle. Hanki siihen ovi. Laita huoneeseen pistorasia ja saunan valaisimen tilalle kiva valaisin. Osta ikkunaan nätit ruutuverhot. Jos ei ole ikkunaa, tee sellainen. Hae kaupasta kivat huonekalut. Jos hirsimökkiteema ei nappaa, poista seinältä puut ja värkkää tilalle maali tai tapetti.

Vierailija
24/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmaksi muodostunee sähköpistokkeiden puute, pimeys ja kosteus. Jos ois oma asunto niin voisit tehdä riittävät muutostyöt, mutta vuokralla saunasta saa käytännössä vain varaston tai ehkä siellä voi nukkua jos on riittävän iso.

Sauna on erittäin valoisa, kosteus ei ongelma (suihku on kaappi ja etäällä saunatilasta ja kosteus jää sinne).

Pistokkeita ei ole mutta niille ei tässä tapauksessa ole tarvettakaan.

Olettaisin että varastoinnissa mahdollinen kosteus olisi huomattavasti isompi ongelma kuin satunnaisessa istuskelussa..

Vierailija
25/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tein vuokra-asuntoni olohuoneesta autokorjaamon, makuuhuoneesta kasvihuoneen ja taloyhtiön roskakatokseen makuualkovin.

Vierailija
26/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihevapaa ei petä koskaan <3

Työttömät ja kotiäidit ei koskaan muutu

Vierailija
27/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä sitten työhuonetta tarvitset?

Vierailija
28/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan saunon siellä. Suosittelen samaa ap:lle. Vuokra-asunnossa et voi muuttaa huoneiden käyttötarkoitusta, voi tulla kalliiksi.

Höpöhöpö. Olen itse 18 asunnon vuokranantaja joista 12 on saunallisia ja mulle on ihan sama jos joku tekee työhuoneen saunasta.

en lähtisi poistamaan kiuasta tietenkään mutta sulake pois ja esim kotelointi päälle.

Et ole vuokranantaja vaan ap, joka vastaa itselleen hassunhauskaan provoonsa.

Vierailija
29/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi muuttaa vuokra-asunnon saunaa huoneeksi. Et voi poistaa lauteita tai kiuasta tai tehdä muita muutostöitä. Ei siellä edes varmasti ikkunaa, kunnon valoa ja pistorasiaa ja käyntiä muun kuin paskahuussin kautta. Kökötä lauteilla läppärin kanssa pimeässä ja tuijota, kun joku vääntää samalla torttua.

Kaikilla ei ole yhtä ankea sauna kun sulla.

Oliko sulla niitä vinkkejä vai miksi vastasit?

Okei. No poista kiuas ja lauteet ja vie ne varastoon tai anna roskalavaryhmässä jollekin. Sitten teet siitä kesämökkiteemaisen työhuoneen. Puuseinät ehkä jo on, joten laita lattian päälle lankkua. Poista kylppärin ovi ja muuraa se umpeen ja sahaa oviaukko asunnon puolelle. Hanki siihen ovi. Laita huoneeseen pistorasia ja saunan valaisimen tilalle kiva valaisin. Osta ikkunaan nätit ruutuverhot. Jos ei ole ikkunaa, tee sellainen. Hae kaupasta kivat huonekalut. Jos hirsimökkiteema ei nappaa, poista seinältä puut ja värkkää tilalle maali tai tapetti.

Hanki työpaikka niin ei tarvitse käyttää kaikkea sitä työttömän vapaa-aikaa tällaiseen mukahauskaan postailuun.

Terveisin nauruun tukehtuva kun oot niin epeli

Vierailija
30/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, siis olen kyllä ap ja tää ei oo provo.

Mulla on vuokrakämppiä kasa ja asun siitä huolimatta itse vuokralla koska silloin lainakuviot saa paremmin tuottamaan. Toki tämä vaikeeta ymmärtää jos on kusinen kotimamma.

Vierailija
31/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis sauna, varastona sitä pitäisin kun en sauno.

Vierailija
32/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on rehellinen koska tunnustaa asuvansa vuokrakämpässä, työtilaa kukaan ei saunasta tarvitse koska av:laiset eivät käy töissä vaan elävät tuilla.

Vierailija
33/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ottaa saunallisen kämpän, mutta eivät anna mitään arvoa sille saunalle. Kannattaisiko saunalliset kämpät jättää niille, jotka nauttivat saunasta? Minullakin on kämpässäni sauna, ja siitä ei todellakaan tehdä mitään varastoa, vaatehuonetta tms. Tänä iltanakin menen NAUTTIMAAN löylyihin, ah ihanaa 😍

Ai tämä on saunahullujen ketju. Useimmissa kämpissä on edelleen sauna, vaikka moni ottaisi mieluummin asunnon, jossa vastaavat neliöt on käytetty muulla tavalla. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. Meilläkin on sauna, jota hyvin harvoin lämmitetään, koska saunattomuus ei ole asunnon tärkein kriteeri. Ohis

Vierailija
34/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse työhuonetta. Missä sanoin että tarvitsen? t. Ap

Vierailija
35/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olis sauna, varastona sitä pitäisin kun en sauno.

Meillä sitä käytetään lähinnä pyykin kuivatukseen.

Vierailija
36/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sauna toimiin hyvänä varastona. Lauteet käännettynä seinälle ja kiuas peitetty tasolla (sulakkeet toki käännetty pois). Mahtuu pp ja paljon muuta varastotilaa tarvitsevaa.

Vierailija
37/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse työhuonetta. Missä sanoin että tarvitsen? t. Ap

Otsikossa sanot. Et olisi maininnut erikseen työhuonetta, jos haluat tehdä siitä jonkun huumekeittiön, sienikasvattamon tai rivon panoluolan.

Vierailija
38/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ottaa saunallisen kämpän, mutta eivät anna mitään arvoa sille saunalle. Kannattaisiko saunalliset kämpät jättää niille, jotka nauttivat saunasta? Minullakin on kämpässäni sauna, ja siitä ei todellakaan tehdä mitään varastoa, vaatehuonetta tms. Tänä iltanakin menen NAUTTIMAAN löylyihin, ah ihanaa 😍

Ai tämä on saunahullujen ketju. Useimmissa kämpissä on edelleen sauna, vaikka moni ottaisi mieluummin asunnon, jossa vastaavat neliöt on käytetty muulla tavalla. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa. Meilläkin on sauna, jota hyvin harvoin lämmitetään, koska saunattomuus ei ole asunnon tärkein kriteeri. Ohis

Joo on hyvin vaikeaa löytää suomesta saunattomia asuntoja!

Ja jos haluaa tietyltä alueelta tietyn kokoisen (ei ihan perus kaksio) niin joutuu kyllä enemmän katsomaan muita ominaisuuksia.

Vierailija
39/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli ihan järkevä vastaus 😯 Muutoksia voi tehdä, mutta ei pysyviä.

Vierailija
40/54 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen pohja saunatilassa on? Lauteet saa toki pois mutta niiden alla on usein metalliputket. Reikiä seiniin ei saa tehdä, jotta höyrysulku ei vahingoitu. Toki jos on vuokranantajan lupa, niin siitä vaan.