Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai että, on 9 snt/kwh määräaikainen sähkösoppari hyvä! Eipä huoleta Olkiluodon seisokit, tuulivoimaloiden pyörimättömyys tai ensi talvikaan!

Vierailija
19.08.2023 |

Eipä tarvitse sähkön tuntihintoja kyttäillä, eikä Olkiluodon seisokista, tuulivoimaloiden pyörimättömyydestä eikä ensi talven mahdollisista pakkasistakaan stressata. Eikä luojan kiitos tarvitse kohdentaa sähkön kulutusta joillekkin aamuyön pikkutunneille, vaan voin käyttää sähköä tähän hintaan milloin vain!

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kesä menty n.4c/kWh ja edelleen näyttää kuukauden keskiarvo olevan alle 4c. Näillä jatketaan, jos ei kummempia tapahdu.

-pörssisähkö

Mitä väliä jollain kesän kulutuksella? Jos sulla on ollut pörssisähkö esim. viimeisen vuoden ajan niin on ollut kyyti ns. kylmää... mutta hyvä jos et tätä itse edes ole tiedostanut. 

Vierailija
82/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kesä menty n.4c/kWh ja edelleen näyttää kuukauden keskiarvo olevan alle 4c. Näillä jatketaan, jos ei kummempia tapahdu.

-pörssisähkö

Mitä väliä jollain kesän kulutuksella? Jos sulla on ollut pörssisähkö esim. viimeisen vuoden ajan niin on ollut kyyti ns. kylmää... mutta hyvä jos et tätä itse edes ole tiedostanut. 

Minulla on ollut pörssisähkö vuoden ajan (+muutama Helenin paneeli) ja missä tämän kylmän kyydin olisi pitänyt näkyä? Joo, vuodenvaihteessa tuli yksi isompi lasku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no, pörssisähkö huidellut nyt monta kk jopa nollan molemmin puolin. Ei se nyt niin vakavaa ole jos hetkittäin nousee korkealle, keskihinta pysyy silti paljon alempana.

Vierailija
84/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun seuraavan kerran tuulahtaa vähän reilummin minä maksan -2snt.

Vierailija
85/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis soppari sulla

Kuin? Itse maksan parhaillaan toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella n. 17 snt/kWh.

Miksi ihmeessä pidät tuollaista sopimusta?

Vierailija
86/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-pörssisähkö

No ei ole ollut. Kuluvan vuoden aikanan kuukauden keskiarvo on ollut pienempi kuin mitä ap:n sopparissa. Ja pörssisähkön hinta käyttäytyy usein siten, että hinta laskee illalla ja yöllä. Juuri silloin kun kulutus on korkeimmillaa kotitalouksissa varsinkin jos on sähkölämmitys.

Vierailija
87/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivaiei kirjoitti:

Helen on ihan kuusessa näiden pörssihintojen kanssa , katetta tulee vain 0.38c , myyty kilowatti kun vuoden alusta pysty kuusettaa 39c myyty kw.

Hyvä jos Helenin ahneus kostautuu. Itse olin yli neljäkymmentä vuotta Helenin asiakas, alkuvuodesta vaihdoin pörssisähköön. Ahneella on pskanen loppu!

Ikävä vaan, ettei sähkön siirtoa voi vaihtaa muualle, Helen hoitaa edelleen.

Vierailija
88/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaa

Pörssisähkö maksaa huomenna maltaita – Katso päivän hinta

Iltalehti

Apua apua. Kahdeksen kuukautta menty halvalla sähköllä ja nyt parisen päivää on kallista. Kuinka ihmeessä tästä voi selvitä hengissä. 

Vierailija
89/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis soppari sulla

Kuin? Itse maksan parhaillaan toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella n. 17 snt/kWh.

Mulla on 5,3 snt määräaikainen soppari vuoden loppuun asti, sen jälkeen jatkuu 8,2 snt/12kk määräaikainen

Sua on kustu silmään.

Mistä sai 12 kk 8,2 sentillä? Lumme taisi olla nyt halvin (24 kk 8,3 senttiä).

Ei nämä vastaa, koska eivät kehtaa mainita millaiselta epämääräisiltä huijarifirmoilta sähköä ostavat. 😂

en tiedä 8,2snt hinnoista, mutta itse tein vastikään tämän kilpailuttaja.fi kautta ja oli selkeästi halvin 12kk hinta kuin muuta kautta kilpailuttaen:

Sähkön­myyjä:

Lumme Energia Oy

Sähkö­tuote:

Vuosisähkö 12 kk

Sopimuksen kesto:

Määräaikainen 12 kuukautta

Perus­maksu:

3,99 € / kk

Kulutus­maksu, yleissähkö:

8,30snt / kWh

Tuossa on aika iso perusmaksu. Ei välttämättä ole halvin mahdollinen, jos kulutus on pientä, vaikka hinta per kWh olisikin alhaisin.

Me sitouduttiin pariksi vuodeksi n. 10snt/kWh hintaan, enkä koe tätä ylitsepääsemättömänä, kun koti ei lämpiä sähköllä. Voi olla, että pörssisähkö tai jokin muu soppari olisi pidemmän päälle tullut halvemmaksi, mutta en oikeasti jaksa kytätä sähkön tuntihintoja ja kelata, koska kannattaa lämmittää saunaa tai valmistaa ruokaa uunissa.

En myöskään halunnut tehdä sopimusta minkään pienen sähköyhtiön kanssa jolla ei ole omaa tuotantoa, sillä on jo nähty esimerkkejä, kuinka ne voivat mennä nurin just kun energia on kalleimmillaan.

Vierailija
90/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallis soppari sulla

Mulla on 5,3 snt määräaikainen soppari vuoden loppuun asti, sen jälkeen jatkuu 8,2 snt/12kk määräaikainen

Sua on kustu silmään.

Mistä sai 12 kk 8,2 sentillä? Lumme taisi olla nyt halvin (24 kk 8,3 senttiä).

Ei nämä vastaa, koska eivät kehtaa mainita millaiselta epämääräisiltä huijarifirmoilta sähköä ostavat. 😂

en tiedä 8,2snt hinnoista, mutta itse tein vastikään tämän kilpailuttaja.fi kautta ja oli selkeästi halvin 12kk hinta kuin muuta kautta kilpailuttaen:

Sähkön­myyjä:

Lumme Energia Oy

Sähkö­tuote:

Vuosisähkö 12 kk

Sopimuksen kesto:

Määräaikainen 12 kuukautta

Perus­maksu:

3,99 € / kk

Kulutus­maksu, yleissähkö:

8,30snt / kWh

Tuossa on aika iso perusmaksu. Ei välttämättä ole halvin mahdollinen, jos kulutus on pientä, vaikka hinta per kWh olisikin alhaisin.

Me sitouduttiin pariksi vuodeksi n. 10snt/kWh hintaan, enkä koe tätä ylitsepääsemättömänä, kun koti ei lämpiä sähköllä. Voi olla, että pörssisähkö tai jokin muu soppari olisi pidemmän päälle tullut halvemmaksi, mutta en oikeasti jaksa kytätä sähkön tuntihintoja ja kelata, koska kannattaa lämmittää saunaa tai valmistaa ruokaa uunissa.

En myöskään halunnut tehdä sopimusta minkään pienen sähköyhtiön kanssa jolla ei ole omaa tuotantoa, sillä on jo nähty esimerkkejä, kuinka ne voivat mennä nurin just kun energia on kalleimmillaan.

Niin se on jännä, kuinka pörssisähkössä olevat keulivat nyt kesällä alhaisilla hinnoilla, mutta talvella kun pörssisähkön hinta oli koholla, oli täälläkin päivittäin lukuisia valitusketjuja aiheesta. Tuolloin määräaikaiset sopparitkin olivat tietty mallia 25snt/kWh.

Jotkut ostavat itselleen mielenrauhaa ja arjen rentoutta sitoutumalla kohtuuhintaiseksi katsomaansa määräaikaiseen sopimukseen samalla tiedostaen, että pitkässä juoksussa pörssisähkö voi tulla halvemmaksi. Ihan samalla lailla pörssisähkössä olijat ottavat riskin siihen, että sähkön hinta talvella kohoaa pilviin. On täysin jokaisen oma valinta millaisen sähkösopimuksen ottaa, turha siitä on kinata palstalla.

Vierailija
91/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni sanoo kuitanneensa talvikuukausien sähkölaskut hyvityksillä. Eikös laskujen/kulutuksen ole pitänyt olla melko suurta, että hyvitystä on saanut? Kun sitähän kritisoitiin, että hyödyttää lähinnä varakkaita muutenkin paljon sähköä käyttäviä.

Vierailija
92/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan nettipalvelua, mikä laskisi pörssisähkön keskihintaa kuukausittain kellon aikaa perustuen. Minua ei vuorokauden keskihinta kosketa, koska iso osa kulutuksestani on 1600-2200 välisenä aikana tapahtuvaa. 

Pörssisähköllä voisin päästä halvemmalla, mutta kiinteähintainen soppari tuo ennustettavuutta kuluihini. Ei tule yllätyskuluja ja minun ei tarvitse valita, koska sähköä käytän.

Vierailija
93/93 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei vuorokauden keskihinta kosketa, koska iso osa kulutuksestani on 1600-2200 välisenä aikana tapahtuvaa.

Tuo kuulostaa siltä sähkönkulutuksesi muodostuu kokonaan ruuanlaitosta ja TV:n katselusta eli se on niin pientä että muutaman euron kiinteät kuukausimaksutkin esittävät merkittävää osaa laskussa.