Ai että, on 9 snt/kwh määräaikainen sähkösoppari hyvä! Eipä huoleta Olkiluodon seisokit, tuulivoimaloiden pyörimättömyys tai ensi talvikaan!
Eipä tarvitse sähkön tuntihintoja kyttäillä, eikä Olkiluodon seisokista, tuulivoimaloiden pyörimättömyydestä eikä ensi talven mahdollisista pakkasistakaan stressata. Eikä luojan kiitos tarvitse kohdentaa sähkön kulutusta joillekkin aamuyön pikkutunneille, vaan voin käyttää sähköä tähän hintaan milloin vain!
Kommentit (93)
Sähkö on halpaa ainakin vuoden. En ottaisi määräaikaista sopparia.
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitäisi turvata kansalaisille kohtuu hintainen energia, polttoaine ja sähkö. Mutta onko turvannut? Niin, sitä sopii ihmetellä, että mitä ne sitten tekevät tai edesauttavat toimillaan?
Ja Lintilä oli Saarikon mukaan niiiin hyvä ministeri. P***nmararjat.
Huvittavaa kun parista korkeampihintaisesta päivästä tai viikosta tehdään hirveä haloo. Yksinkertaiset, mistään asioista mitään ymmärtämättömät rungkkaavat tiedolla, kun luulevat sen olevan joku paniikin aihe jollekin. Nämä on näitä, jotka eivät itse saa elämässään mitään aikaa isompien rahojen ansaitsemiseksi, mutta jotka saavat orqun siitä, jos jollain muulla tulisi tiukkaa.
Ja tässä tapauksessa vielä ihan aiheetta, koska isossa kuvassa sähkökriisi lässähti jo kevättalvesta ja sen jälkeen on ollut tosi halpaa (tai siis monille ilmaista valtion avustusten myötä). Yksittäiset päivät ja lyhyet jaksot eivät tätä muuta mihinkään. Tehkää vain niitä sikakalliita määräaikaisia sopimuksia! Hölmöt sopulit panikoivat aina liian nopeasti iltalehtien klikkiotsikoihin ja tekevät hölmöjä päätöksiä sitoen itsensä pitkäksi aikaa kalliisiin sopimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitäisi turvata kansalaisille kohtuu hintainen energia, polttoaine ja sähkö. Mutta onko turvannut? Niin, sitä sopii ihmetellä, että mitä ne sitten tekevät tai edesauttavat toimillaan?
Ja Lintilä oli Saarikon mukaan niiiin hyvä ministeri. P***nmararjat.
Missä harhoissa elät? Valtion aikaan saamia hyvityksiä tuli kevään mittaan sähkölaskuihin. Moni sai monta 0€-laskua männäkuukausina. Ja nyt pörssisähkö on ollut jo pitkään tosi halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkö on ollut puoli-ilmaista jo yli 4kk tai jotain. Eläminen ja sähköautolla ajaminen ollut hyvin edullista.
Juuri katsottiin menneitä sähkölaskuja. Ne olivat alhaisempia kuin viime vuonna samaan aikaan. Oli melkein nollassa välillä ja yksi lasku -25€ kun tuli ilmeisesti myös niitä valtion tukia jossain kohtaa. Mutta halpaa ollut jo pitkään. Paria centtiä tai vähän päälle. Useita ilmaisia päiviä.
Olemme yllättyneet positiivisesti. Neljän hengen perhe, 2 sähköautoa, sähkölämmitteinen talo jne. Tarvittaessa lämmitämme talon talvella oman metsän puilla puilla, jos pörssisähkön hinta on korkea. Niin tehtiin viime talvenakin.
Sähkökriisi lässähti jo aikoja sitten, mutta eihän pisitiivisista asioista uutisoida. Vain kun parina päivänä on vähän kalliimpaa :D
Meillä ei pysty polttamaan puita eikä ole sähköautoa, mutta muuten sama! Pelotti ottaa pörssisähkö mutta itselläni oli yhtä hölmöjä ajatuksia kuin tässäkin ketjussa. Pitää kytätä ja seurata. Tänään on kallis sähkö ja ihan pyörii normaalisti pesukone ja ruokaa laitetaan. Kyttäillä ei tarvitse ja laskut olleet ihan minimaalisia helmikuusta. Tai siis sähköhyvityksen takia ilmaista :D
Meillä on kanssa hyvitysten takia ollut neljän viime kk laskut 0€. Mutta eihän näistä iltalehdissä pauhata. Siirto reilu satkun kuussa (4 hengen perhe, paljon elektroniikkaa, 2 sähköautoa..).
Avaisitko meille, että mikä hyvitys on kyseessä.
Kuulitko silloin loppuvuodesta ja talvella jatkuvaa keskustelua siitä, miten hyvitetään korkeita sähkölaskuja? Millä kaavalla hyvityksiä myönnetään, mikä on oikeudenmukaista jne.
No nyt ne hyvitykset ovat toteutuneet. Mitään ei tarvinnut tehdä, vaan valtio maksoi sähköyhtiöille ja sähköyhtiöt laittoivat hyvitykset kuluttajille suoraan laskuihin. Eli kun kevään ja kesän laskut ovat olleet alhaisia muutenkin, hyvitykset kattoivat laskuja monta kk.
Hassua ettei kukaan näistä uutisoi, kun oli tämä ihan valtava avustus. Ne tarkoitti meille tosiaan 0€ laskuja 4kk ajalle. Sähkö siis, siirto tietysti tuli maksettavaksi.
Juuri näin. Meillä oli talvella kallis määräaikainen, joka vaihdettiin pörssiin. Sähköhyvitys laskettiin määräaikaisen mukaan. 90 euron omavastuu ja sitä ylittävältä osalta hyvitettiin 50 %. Sähköyhtiö tekee sen automaattisesti eli laskuja ei ole tullut. Eikä taida tulla vielä elokuultakaan, koska meille on kertynyt elokuun 10. päivään mennessä laskua pörssissä reilu 3 euroa. Ja on tosiaan sähkölämmitteinen asunto eli kesälläkin vesi lämpiää sähköllä. Siirto on tullut, mutta onneksi se meillä kohtuuhintainen.
Aiemmin oli kiinteä 5c/kWh, mutta sopimuksen loputtua tarjottiin määräaikaista 40c:n sopimusta. Mitään muuta vaihtoehtoa ei edes tarjottu, ennen kuin alettiin vertailla, ja tämä meni myös myyjän tiedoksi. Lopulta löytyi myös toistaiseksi voimassa oleva pörssisähkösopimus, jonka voi vaihtaa lennossa, jos sähkön hinta lähtee nousukiitoon. Toistaiseksi laskut ovat olleet pienempiä, kuin aikaisemmalla sopparilla. En koe mitenkään hankalaksi seurata sähkön hintaa. Pyykinpesu voi odottaa, jos hinta nousee yli kipurajan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun parista korkeampihintaisesta päivästä tai viikosta tehdään hirveä haloo. Yksinkertaiset, mistään asioista mitään ymmärtämättömät rungkkaavat tiedolla, kun luulevat sen olevan joku paniikin aihe jollekin. Nämä on näitä, jotka eivät itse saa elämässään mitään aikaa isompien rahojen ansaitsemiseksi, mutta jotka saavat orqun siitä, jos jollain muulla tulisi tiukkaa.
Ja tässä tapauksessa vielä ihan aiheetta, koska isossa kuvassa sähkökriisi lässähti jo kevättalvesta ja sen jälkeen on ollut tosi halpaa (tai siis monille ilmaista valtion avustusten myötä). Yksittäiset päivät ja lyhyet jaksot eivät tätä muuta mihinkään. Tehkää vain niitä sikakalliita määräaikaisia sopimuksia! Hölmöt sopulit panikoivat aina liian nopeasti iltalehtien klikkiotsikoihin ja tekevät hölmöjä päätöksiä sitoen itsensä pitkäksi aikaa kalliisiin sopimuksiin.
Eipä tuota paremmin voisi sanoa, se on juurikin noin. Heti kun sähkö on hetken kallista niin nämä määräaikaisen sopimuksen omistajat nousee koloistaan hyvin äänekkäästi. Missä ne oli kun ensimmäinen kuun puolisko maksoi keskimäärin 0-2 snt. Eihän tämä elokuun keskihinta ole vasta kuin 3,81 snt. Se on yli puolet vähemmän kuin mitä tän hetken halvin määräaikainen edes olisi. Määräaikaiset on tällä hetkellä ihan ylihinnoiteltuja eikä niihin kannattaisi sortua, katsellaan sitten kun joku 3 snt lähtee hinnasta.
Ap on maksanut kaksinkertaista hintaa menneet kuukaudet.
Ihan ilman kyttäilyjä ja ajoituksia on ollut tämän hintaista.
Ei kai siinä vielä kulutusvaikutuskin ole mukana? Pörssisähkö on halvempi pitkällä ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis soppari sulla
Kuin? Itse maksan parhaillaan toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella n. 17 snt/kWh.
Mulla on 5,3 snt määräaikainen soppari vuoden loppuun asti, sen jälkeen jatkuu 8,2 snt/12kk määräaikainen
Sua on kustu silmään.
Mistä sai 12 kk 8,2 sentillä? Lumme taisi olla nyt halvin (24 kk 8,3 senttiä).
Ei nämä vastaa, koska eivät kehtaa mainita millaiselta epämääräisiltä huijarifirmoilta sähköä ostavat. 😂
Noissahan on kulutusvaikutus mukana - jota ilmeisesti eivät huomanneetkaan.
En löydä mistään sitä hintaa 8.20cent .onko se kulutusvaikutuksella/ hybridillä? Mikset kerro, kenellä se olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis soppari sulla
Kuin? Itse maksan parhaillaan toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella n. 17 snt/kWh.
Mulla on 5,3 snt määräaikainen soppari vuoden loppuun asti, sen jälkeen jatkuu 8,2 snt/12kk määräaikainen
Sua on kustu silmään.
Mullakin on vuoden loppuun alle 7 cnt.
Minulla pörssisähkö hintakiinnityksillä. Maksimissaan voi nousta talvella kulutusvaikutuksen kanssa kymmeneen senttiin, muuna aikana mennään reilusti alle kuudella. Liian aikaisin kiinnittelin, mutta silti tulee halvemmaksi kuin halvinkin määräaikainen mitä oli silloin/on nyt tarjolla.
Katsotaan vuoden päästä uudelleen mitä on tarjolla, nyt en viitsi edes ajoittaa sähkönkulutustani, kun säästö maksimissaan 100€ vuodessa. Sellaisen summan takia ei jaksa kyttäillä.
Eipä paljoa hetkauta hintapiikit, kun on kerrostaloasunto eikä sähkölämmitteinen omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis soppari sulla
Sua on kustu silmään.
Mistä sai 12 kk 8,2 sentillä? Lumme taisi olla nyt halvin (24 kk 8,3 senttiä).
Lumme taitaa olla netissä toimiva välitysfirma jolla ei ole omaa sähköntuotantoa. Tarkoittaa sitä että jos sähkön hinta nousee niin lumme uppoaa pohjaan ja asiakkaat jäävät räpistelemään markkinoiden armoille. Näin kävi jo viime talvena pelkille välitysfirmoille.
Kannattaa ottaa sopparit vain oikeilta sähköntuottajilta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 9,5 centin toistaiseksi voimassa oleva. Nousi tuohon viime talvena.
Mistä tuo sopimus on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallis soppari sulla
😂😂😂
Niin, tiedän kyllä itsekin, että halvemmallakin saisi. Minulla on vain sellainen onnellinen tilanne, etten todellakaan ole persaukinen rotta jota asia jaksaisi sen suuremmin kiinnostella. 😂😂😂
Et ole mikään talousnero.
Siis mistä saa 8.2 snt/kwh ilman kulutusvaikutusta määräaikaisen?
Mulla on 9,5 centin toistaiseksi voimassa oleva. Nousi tuohon viime talvena.