Kenen USKOT olevan Suomen seuraava presidentti?
Otsikossa kysymys. Kysymys ei siis ole kenen toivot olevan seuraava presidentti. Vaan jos pitäisi tällä hetkellä veikata niin kenen luulet voittavan vaalit ensivuoden alussa?
Itse veikkaan suurella varauksella Stubbia Suomen seuraavaksi presidentiksi. Oikeastaan suurta toivetta minulla ei ole asiaan liittyen ainakaan vielä. Veikkaan että jos toisella kierroksella tulisi olemaan Stubb ja Haavisto niin Stubb voittaisi. Tämä siitä syystä koska uskon että Stubb tulisi nappaamaan Rehnin, Halla-ahon, Harkimon ja kristillisten ehdokkaan äänet ja suurimman osan myös Aaltolan äänistä. Lisäksi jonkin verran Rkp:n ehdokkaan äänistä. Haavisto puolestaan tulisi saamaan Urpilaisen ja Vasemmistoliiton ehdokkaan äänet, ehkä enemmistön Rkp:n äänistä ja mahdollisesti pienen osan Aaltolan äänistä.
Jos taas toisella kierroksella olisi Haavisto ja Aaltola/Rehn niin en osaa sanoa kuka olisi seuraava presidentti, aika 50/50 koska kohtalainen osa (mutta vähemmistö) Stubbin äänistä tulisi menemään tällöin Haavistolle.
Kommentit (183)
Huom!
Tässä ketjussa pyydettiin nimenomaan uskomusta vaalien voittajasta, ei kertomaan kuka omasta mielestä pitäisi olla tai kuka ei ainakaan.
Urpilainen, jos pelaa korttinsa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos Halla-aho ja Haavisto olisivat vastakkain. Halla-aholla on kumminkin perinteinen ja fiksu puoliso. Se painaa monien vaakakupissa, vaikka eivät kumpaakaan fanittaisi. Uskon, että siitä tulisi varsin tasainen taisto.
Anteeksi, ei ole tarkoitus riidellä. Kysymys oli, kenen Uskot voittavan, ei toivovan. Tämä on kolmas kerta, kun Pekka on ehdolla. 2012 jo yli miljoona ääntä, kokonaan uusi suvaitsevainen sukupolvi on tullut äänestysikään, Lbgtab-oikeidet ovat menneet huomasti eteenpäin. Se voi skideille jopa äänestyspäätös. Ymmärrät varmaankin, että on aika paljon ihmisiä, jotka eivät missään nimessä äänestä Jussia.
Ensimmäisellä kierroksella Haavistolle 25% -> Toiselle kierrokselle
Muut vasemmisto-ehdokkaat 20% yhteensä -> Ei jatkoon
Halla-aho pitää uskolliset eli 20% -> Toiselle kierrokselle
Stubb, Rehn, Aaltola, Harkimo+pienpuolueet jakaa loput 35%, enimmillään Stubille 15% -> Ei jatkoon
Toisella kierroksella vastakkain Haavisto ja Halla-aho. Vaikka Jussi kuinka närästää, niin Haavisto ei saa kuin nuo vasemmiston äänet+vähän edestakaisin liikennettä liberaalit vs konservatiivit -> Halla-aho 55% ja Haavisto 45%. Haaviston viimeiset presidentin vaalit, ottaa sen verran lujille.
Haavisto voi jäädä 1. kierrokselta suoraan eläkkelle. Ikää 65 v ja silleen.
Olen itse eläkkeellä enkä voisi äänestää minua toista eläkeikäistä presidentiksi ja minua vanhempaa ikä-ihmistä presidentiksi. Haavistohan on jo nyt vanhempi kuin Niinistö ensimmäisen presidenttikautensa alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos Halla-aho ja Haavisto olisivat vastakkain. Halla-aholla on kumminkin perinteinen ja fiksu puoliso. Se painaa monien vaakakupissa, vaikka eivät kumpaakaan fanittaisi. Uskon, että siitä tulisi varsin tasainen taisto.
Anteeksi, ei ole tarkoitus riidellä. Kysymys oli, kenen Uskot voittavan, ei toivovan. Tämä on kolmas kerta, kun Pekka on ehdolla. 2012 jo yli miljoona ääntä, kokonaan uusi suvaitsevainen sukupolvi on tullut äänestysikään, Lbgtab-oikeidet ovat menneet huomasti eteenpäin. Se voi skideille jopa äänestyspäätös. Ymmärrät varmaankin, että on aika paljon ihmisiä, jotka eivät missään nimessä äänestä Jussia.
Ja presidenttiehdokkaan seksielämähän se on se tärkein kriteeri, jolla suomalainen nuori aikuinen tekee äänestyspäätöksen?
Jos näin on, minulla menee usko tulevaisuuteen.
No- eihän normiäänestäjille olekaan, mutta tuntuu oikeistolle olevan äänestykseen vaikuttava tekijä, mutta missään nimessä ei olla h...ofobisia. Vai miten te perustelette itsellenne?
Vierailija kirjoitti:
Huom!
Tässä ketjussa pyydettiin nimenomaan uskomusta vaalien voittajasta, ei kertomaan kuka omasta mielestä pitäisi olla tai kuka ei ainakaan.
Stubb. Vain Aaltola voi uhata mutta hän ei pääse 2-kierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb, Rehn, Aaltola, Harkimo+pienpuolueet jakaa loput 35%, enimmillään Stubille 15% -> Ei jatkoon
Toisella kierroksella vastakkain Haavisto ja Halla-aho. Vaikka Jussi kuinka närästää, niin Haavisto ei saa kuin nuo vasemmiston äänet+vähän edestakaisin liikennettä liberaalit vs konservatiivit -> Halla-aho 55% ja Haavisto 45%. Haaviston viimeiset presidentin vaalit, ottaa sen verran lujille.
Haavisto voi jäädä 1. kierrokselta suoraan eläkkelle. Ikää 65 v ja silleen.
Olen itse eläkkeellä enkä voisi äänestää minua toista eläkeikäistä presidentiksi ja minua vanhempaa ikä-ihmistä presidentiksi. Haavistohan on jo nyt vanhempi kuin Niinistö ensimmäisen presidenttikautensa alussa.
Lyyti-täti ottaa nyt unilääkket ja menee maate kissan viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihä tämä nyt näin mene. Nämä ovat pressan ja henkilövaalit. Tjeu: Ellu Rehn, Lipponen, Haatainen Vanhanen Ilaskivi. Puolueella kannatus ei koorreloidu vaalitulokseen
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Aaltola kun on niin teennäinen ja haluaa linssiludeksi
Kuka noista on vähiten teennäinen?
Mielestäni Halla-aho, mutta siksi onkin vaikeammin sulava. Toivon hänelle silti menestystä. Suorastaan punkkia nykyisessä hapatuksessa.
Pelkään, että se on Haavisto. Mä en tiedä, mikä siinä tyypissä on, mutta mä en jotenkin siedä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja presidenttiehdokkaan seksielämähän se on se tärkein kriteeri, jolla suomalainen nuori aikuinen tekee äänestyspäätöksen?
No- eihän normiäänestäjille olekaan, mutta tuntuu oikeistolle olevan äänestykseen vaikuttava tekijä, mutta missään nimessä ei olla h...ofobisia. Vai miten te perustelette itsellenne?
Stubbin ja Kokoomuksen teema on aina ollut "Koti, uskonto, isänmaa"
Ne on kaikki Kokoomuksen, Perussuomalaisten, Kristillisten, Keskustan arvoja. Lisäksi Stubb on ruotsinkielinen kuten RKP. Noista kun ynnäilee nousee Stubbin kannatus reilusti yli 60 %. Lisäksi Stubb varmasti kerää nuorten äänet ja kiinnostaa kyllä kaikenikäisiä sivistyneitä naisiakin jos antaa edes yhden perhehaastattelun. Selvältä tämä presidentinvaali vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbin ja Kokoomuksen teema on aina ollut "Koti, uskonto, isänmaa"
Ne on kaikki Kokoomuksen, Perussuomalaisten, Kristillisten, Keskustan arvoja. Lisäksi Stubb on ruotsinkielinen kuten RKP. Noista kun ynnäilee nousee Stubbin kannatus reilusti yli 60 %. Lisäksi Stubb varmasti kerää nuorten äänet ja kiinnostaa kyllä kaikenikäisiä sivistyneitä naisiakin jos antaa edes yhden perhehaastattelun. Selvältä tämä presidentinvaali vaikuttaa.
Stubb nähdään kaikissa isoissa urheilukisoissa pitkin ensi talvea. Lähteekö hän Antti Tuiskun kanssa hiihtolenkille?
Haavisto voisi tosiaan jäädä jo eläkkeelle.Ei tosiaan Suomelle hyväksi tuo vihreä ole.Eikös pitäisi äänestää sitä kuka on rehellinen ,luotettava.Ajaa Suomalaisten asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Halla-aho on ainoa ehdokas, joka ei hyödy siitä, että vastassa olisi Haavisto. Halla-ahoa ei äänestä edes kaikki eduskuntavaaleissa persuja äänestäneet, joten en usko, että tulee pääsemään 2. kierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että Halla-aho on ainoa ehdokas, joka ei hyödy siitä, että vastassa olisi Haavisto. Halla-ahoa ei äänestä edes kaikki eduskuntavaaleissa persuja äänestäneet, joten en usko, että tulee pääsemään 2. kierrokselle.
Jos Halla-aho jonkin ihmeen voimin pääsisi Haaviston kanssa toiselle kierrokselle niin Haavisto voisi olla tyytyväinen. Halla-aho on kutakuinkin ainoa ehdokas jonka niin Haavisto kuin kuka tahansa muukin voittaisi mennen tullen. En sano että Halla-aho ei olisi fiksu, päinvastoin pidän häntä fiksuna ihmisenä vaikken hänen käytöstään hyväksykään aina. Mutta realistisesti hän voisi ehkä juuri ja juuri saada 30 prosenttia äänistä toisella kierroksella. Oli vastassa sitten kuka tahansa. Tai no, ehkä jos Li Andersson tai joku toinen Vasemmistoliitosta olisi niin tällöin ehkä hän voisi saada 40 prosenttia. Ja sanon tämän ihmisenä joka äänesti persuja eduskuntavaaleissa.
Uskon, että Stubb. Toki tämä olisi varmaa, jos oikeisto olisi pelannut viisaasti. Ihan sama, mitä persut olisi tehnyt, jos Rehn ja Aaltola olisivst ymmärtäneer tukea Srubbia, joka on oikeistosta ainoa, jolla mahdollisuus menestyä...
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Stubb. Toki tämä olisi varmaa, jos oikeisto olisi pelannut viisaasti. Ihan sama, mitä persut olisi tehnyt, jos Rehn ja Aaltola olisivst ymmärtäneer tukea Srubbia, joka on oikeistosta ainoa, jolla mahdollisuus menestyä...
Rehn ei ole oikeistoa.
Halla-aho. Tarvitaan rehti isänmaan etua ajatteleva presidentti. Mitkään viherterroristit ei tule kuuloonkaan, jotka tänne tuovat leireiltä tavallisille suomalaisille vaarallisia henkilöitä ja vielä uhkailevat alaisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn ei ole oikeistoa.
Rehn edustaa Keskustaa. Ja Keskusta on porvaripuolue vaikka se viime hallituksessa olikin vasemmiston kanssa. Keskusta on akselilla centre to centre right. Ehdottomasti enemmän oikeistoa kuin vasemmistoa.
Halla-ahon.
Ainakin itse taidan äänestää sitä.
Stubb on liian woke.
Lue otsikko ja vastaa siihen. Tai älä jokeltele muuta.