Miksi muoti on niin hirveän rumaa nykyään?
Jokaisella vuosikymmenellä tähän mennessä on ollut sentään jotain kivojakin juttuja. Nyt tuntuu että ei tee mieli ostaa vaatteita enää ollenkaan kun kaikki on niin järkyttävän näköistä ja huonolaatuista. Naisten paidat esim. alkaa järjestään olla jotain omituisesti leikattuja napapaitavirityksiä ja housut joko säkittää tai on kalsarimallia, tai sitten sellaiset 10 senttiä liian lyhyet liehulahkeet.
Kommentit (110)
Jotenkin hoikkana tuntuu, että kaikki vaatteet on tehty tynnyrinmuotoisille. Mulla on liian leveät hartiat, liian kapea vyötärö ja liian pitkä selkä. Pitäis lihoa 20kg, niin alkais löytyä sopivia rättejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään nyt, kun ihme viritysten ja kirkkaiden värien jälkeen muotia on klassisuus ja ruskea, beige, navy, musta, valkoinen ja maastonvihreä.
Tykkään leveistä puvunhousuista, maxihameista, puvunliiveistä, puvuntakeista, loafereista, ballerinoista, klassisista farkuista, paitapuseroista, neuleliiveistä. Silkistä, pellavasta, villasta ja puuvillasta.
Miten näitä voisi inhota? Nythän muoti on pitkästä aikaa ajatonta ja nättiä.
Mistä sä ostat noita?
Massimo Dutti on mun suosikki ja Cos, joskus Gant ja jopa Reserved. Verkosta tilaan. H&M premium -mallisto on yllättävän hyvä.
Heidän netistä. Helsingissä on toki liikekin.
Persjalkaiselle 10 kiloa ylipainoiselle ei varmaan löydykään. Pitkällä ja hoikalla väljät pitkät housut on upeat. Samoin oversize bleiserit ja teräväkärkiset ballerinat. 👌
Vierailija kirjoitti:
Persjalkaiselle 10 kiloa ylipainoiselle ei varmaan löydykään. Pitkällä ja hoikalla väljät pitkät housut on upeat. Samoin oversize bleiserit ja teräväkärkiset ballerinat. 👌
Ei oversize-teltata näytä hyvältä kenenkään päällä. Niihin pukeutunut hoikka ihminen näyttää lähinnä variksenpelättimeltä. Tai henkarilta, jossa vain roikkuu riepuja muodottomasti.
Luulin naapurin rouvan taluttavan koiriansa yöpaidassa, kunnes törmäsin samaan vaatteeseen vaateliikkeessä. Se olikin kesäinen kuviomekko.
Minä taas rakastan oversize mekkoja. Olen 36 kokoinen nainen ja pukeudun lähinnä vain niihin ja tennareihin tai ballerinoihin, ah miten mukavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Nythän on muotia minimalistisuus ja klassisuus. Eli helppo olla tyylikäs. Zaran, Hennesin, Massino Duttin, Cosin jne syysmallistot ova tosi kivoja. Ostan kaiken netistä niin en tiedä, mitä kaupoissa on.
Tässä syysmuotia:
Tämä. Ihme ulinaa taas, jos vähän viitsis nähdä vaivaa ja etsiä? Olen vaateliikkeessä töissä, ja tiedän että klassisia vaatteita löytyy.
Siis nämähän on juuri ketjussa kuvattuja hirvityksiä. Mahdatte olla aika nuoria, kun ette tiedä mitä on istuvat vaatteet. Klassiset trenssit ym on pilattu jättämällä pois hyvät leikkaukset ja lisäämällä sitä halpisrytkykangasta +50%.
Sitten näitä laatikkomaisia kaapuja yhdistetään maajoukkuehiihtäjän kilpatrikoiden näköisiin riemunkirjaviin legginseihin ja ekstrapaksupohjaisiin koristennareihin tai juoksulenkkareihin. Komeuden kruunaa kädessä roikotettava Vuittoni.
Jep. Olen vanha, en ymmärrä.
Okei 😅 Kaikkia ei voi miellyttää, se mikä on sun mielestä rumaa, ei ole sitä välttämättä muille. Yllättävää?
Tämä ei liity ikään mitenkään.
Mä löytäisin vaikka mitä, nettikaupat täynnä ihanuuksia. Valikoimaa on vaikka kuinka. En ymmärrä, miten ei voi muka löytyä. Zalandossakin on petite-mallisto erikseen ja loungessa on vaikka mitä.
Avuttomuutta?
Av-mammalle kaikki vaatteet ovat olleet kauhistuksia sitten 2002 lantiofarkkujen ja tissivöiden. Mutta suprise! Ne on tulossa just takas!!
Musta ne oversized vaatteet on just ihania, hyi kun ennen oli muodissa kireät vaatteet !! :D
Mä täällä kans ihmettelin et miksi ei pidetä oversize muodista. Niin kiva kun ei purista eikä kiristä. Kesällä mekko hulmusi päällä ja oli vilpoinen.
En ymmärrä, muoti on mielestäni nyt tosi upeaa! Ihania leveitä lahkeita ja cooleja vähän löysiä paitoja ja ihania värejä. Ainoa trendi mitä en voi käyttää on napapaidat koska pömppis. Muuten nämä on tosi kivoja. Vanha muoti tuntuu tätimäiseltä. Kauhistutti se jo aikanaan teininä, hiuksetkin piti leikata muodin mukaan aina kerroksittain rumasti. Nykynuorilla on just sellasia ajattomia hiustyylejäkin nyt mitä aina ihailin.
Ja edellinen jatkaa, olin itse teini n. 2003 tienoilla. Se oli kamalaa aikaa. Tää revival muoti on aina parempaa kuin se aito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään nyt, kun ihme viritysten ja kirkkaiden värien jälkeen muotia on klassisuus ja ruskea, beige, navy, musta, valkoinen ja maastonvihreä.
Tykkään leveistä puvunhousuista, maxihameista, puvunliiveistä, puvuntakeista, loafereista, ballerinoista, klassisista farkuista, paitapuseroista, neuleliiveistä. Silkistä, pellavasta, villasta ja puuvillasta.
Miten näitä voisi inhota? Nythän muoti on pitkästä aikaa ajatonta ja nättiä.
Mistä sä ostat noita?
Noita on esim. ihan h&m:ssä
Nyt just muoti on todella kivaa. Oli jo aikakin pistää ne pillifarkut naulakkoon, kun ei ne sovi kenellekään. Aikuiset miehetkin näytti pikkupojilta, joilla on sukkahousut jalassa. Samoin ne miesten ylikireät puvut ja liian lyhyet housut + paljaat nilkat kengissä 😂
Varmaan viimeiset 10v ollut tämä säkkimuoti päällä. Mekot muodottomia, paidat muodottomia, housut muodottomia. Muodottomien säkkien vaihtoehtona lähinnä kireät, alusvaatteita muistuttavat vaatteet, tyyliin jotain strechiä olevat napapaidat.
Olen itse tiimalasivartaloinen ja mieluusti korostaisin vyötäröäni. Eipä onnistu nykyvaatteilla, paitsi vöillä kikkailemalla. Kesällä etsin perus t-paitaa lähi henkkamaukasta, löysin napapaitoja ja toppeja, sekä tunikamallisia säkkejä. En yhtäkään tyylikästä lyhythihaista.
Epäilen, että valmistajat koittavat säästää tekemällä näitä säkkejä. Pysyy hinnat alhaalla ja kaavat helppoina, niin pikamuotitehdas pysyy pystyssä.
Nykyään?
Katsopa 70-luvun muotia.
Jättikauluksia ja tolppakenkiä.
Veminiskit suunnittelee sitä, jotta ne vois sit morkata niitä, jotka sitä noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan viimeiset 10v ollut tämä säkkimuoti päällä. Mekot muodottomia, paidat muodottomia, housut muodottomia. Muodottomien säkkien vaihtoehtona lähinnä kireät, alusvaatteita muistuttavat vaatteet, tyyliin jotain strechiä olevat napapaidat.
Olen itse tiimalasivartaloinen ja mieluusti korostaisin vyötäröäni. Eipä onnistu nykyvaatteilla, paitsi vöillä kikkailemalla. Kesällä etsin perus t-paitaa lähi henkkamaukasta, löysin napapaitoja ja toppeja, sekä tunikamallisia säkkejä. En yhtäkään tyylikästä lyhythihaista.
Epäilen, että valmistajat koittavat säästää tekemällä näitä säkkejä. Pysyy hinnat alhaalla ja kaavat helppoina, niin pikamuotitehdas pysyy pystyssä.
Kyllä todellakin löytää tiimalasi vaatteita, paitsi jos on lyhyt. Nyt on muotia vyötäröä korostavat jakut ja mekot, housut sekä hameet. Älä osta telttaa, jos et telttaa halua.
- toinen tiimalasi, pitkä säärinen
Vähän outoa haukkua kaikkia vaatteita teltoiksi, en ole nähnyt yhyään sellaista ja olen sentään kiertänyt useammassa kauppakeskuksessa kaikki vaateliikkeet nuorisokaupoista vanhempien kauppoihin.