Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muoti on niin hirveän rumaa nykyään?

Vierailija
18.08.2023 |

Jokaisella vuosikymmenellä tähän mennessä on ollut sentään jotain kivojakin juttuja. Nyt tuntuu että ei tee mieli ostaa vaatteita enää ollenkaan kun kaikki on niin järkyttävän näköistä ja huonolaatuista. Naisten paidat esim. alkaa järjestään olla jotain omituisesti leikattuja napapaitavirityksiä ja housut joko säkittää tai on kalsarimallia, tai sitten sellaiset 10 senttiä liian lyhyet liehulahkeet.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri Zarassa eileen tummansinisiä pikkutakkeja ja siihen sopivat suorat housut kultanapeilla.Todella kauniit . Ja muitakin vaatteita , Olipa upea syyskokoelma. 

Massimo Dutti on myös minun suosikki. Tilatkaa verkosta. 

Kultanapit, oksennus tulee..

Vierailija
22/110 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pukeutuu säkkeihin.

Ja sitten sanotaan, ettei naiset osaa pukeutua kauniisti😡

Tässä teille haastetta, rättivalmistajat/kauppiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt varsinkin tätä nykyistä villitystä tehdä kesämekoista sellaisia telttoja joiden kangas näyttää siltä kuin se olisi otettu suoraan mummonmökin verhoista.

Vierailija
24/110 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida punkeroita nyt muoti suosia.

Etsin juuri vaatteita sirolle lyhyelle vartalolleni. Kahlasin sivutolkulla verkkokauppojen tarjontaa. Leveitä laatikoita, muodottomia telttoja ja oudoilla koristeilla kruunattuja peruspaitoja oli 98% sisällöstä. En ole niin rikas että voisin ostaa high-end designer vaatteita, mutten myöskään niin sokea että haluaisin keskihintaisia ylleni.

Oletan että inflaatio on laittanut säästämään kaavoituksesta ja "turhista" ompeleista, eli juuri niistä joiden ansiosta vaate istuu. Olen ylpeä siitä, että olen edelleen ihan hyvässä kuosissa näin keski-ikäisenäkin, joten telttaan pukeutuminen ei kiinnosta.

Materiaaleistaen edes aloita. Pitänee opetella ompelemaan.

Vierailija
25/110 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löydän kyllä kaupoista ostettavaa, laihduttuani koen että mikä vaan näyttää hyvältä.

Ei ne vaatteet10- 5v sitten otetuissa kuvissa näytä päälläni hyvältä, joten en valita.

Vierailija
26/110 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan suosi mutta meidänkin pitäisi johonkin pukeutua... Ai miten kaunista kun vedän jalkaani pyllyreikään imeytyneet legginsit ja laatikkomallisen, liian lyhyen collegen jonka hartialinjakin on valahtanut kyynärpäihin

Vierailija
27/110 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsin juuri vaatteita sirolle lyhyelle vartalolleni. Kahlasin sivutolkulla verkkokauppojen tarjontaa. Leveitä laatikoita, muodottomia telttoja ja oudoilla koristeilla kruunattuja peruspaitoja oli 98% sisällöstä. En ole niin rikas että voisin ostaa high-end designer vaatteita, mutten myöskään niin sokea että haluaisin keskihintaisia ylleni.

Oletan että inflaatio on laittanut säästämään kaavoituksesta ja "turhista" ompeleista, eli juuri niistä joiden ansiosta vaate istuu. Olen ylpeä siitä, että olen edelleen ihan hyvässä kuosissa näin keski-ikäisenäkin, joten telttaan pukeutuminen ei kiinnosta.

Materiaaleistaen edes aloita. Pitänee opetella ompelemaan.

Veikkaan että juuri tuo valmistuskustannuksissa säästäminen on suurin syy siihen että ollaan tässä pisteessä. Hyperpikamuoti edellyttää mahdollisimman halpoja (=huonolaatuisia) materiaaleja ja äärimmäisen yksinkertaista leikkaus- ja ompelutyötä. Ja tää tauti on levinnyt jo niihinkin merkkeihin jotka ennen oli muka tae laadusta. Kuvaavaa on että mulla on edelleen muutama vaate jotka on ostettu ihan 2000-luvun alussa ja ne on kestäneet tähän päivään, mutta jos nyt ostan paidan tai housut niin ne kestää ehkä maksimissaan kaksi vuotta. Saumat lähtee välittömästi vinoon jo ekan pesun jälkeen ja kangas nyppyyntyy.

Vierailija
28/110 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin nykyään vaatteista tehdään muodottomia säkkejä, joiden kohderyhmänä on keskivartalolihavat ihmiset. Istuvuus on kadonnut täysin.

Vierailija
29/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen ihmetellyt. Hyvä puoli on että nykyään säästyy jo ihan hyvin rahaa kun ei tee mieli ostaa mitään ja kaikki vaatteet tulee käytettyä ihan loppuun asti. Viime viikolla yritin löytää syksyksi vaatetta ketjuliikkeistä ja kaikki oli niin hirveää että halvaksi tuli kun melkein tyhjin käsin sai poistua paikalta. Nettikaupoissa tilanne ei ole sen parempi.

Vierailija
30/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaan mieleen, että give them enough rope... jne.

Vierailija
31/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää edes käy juuri tavallisissa vaatekaupoissa. Vintagella mennään. Onneksi osaan sen verran ommella, että voin hieman muokata vanhaa. Laatu ja materiaalit aivan eri luokkaa kuin nykyään.

32/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M on ainakin laihoille miehille hyvä kauppa. Ylipainoisen on paljon vaikeampi löytää sieltä vaatteita.

Naisten vaatteista en tiedä, mutta oletan, että niissäkin löytyy H&M:ltä paljon vaihtoehtoja hoikalle naiselle.

Vierailija
33/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään nyt, kun ihme viritysten ja kirkkaiden värien jälkeen muotia on klassisuus ja ruskea, beige, navy, musta, valkoinen ja maastonvihreä.

Tykkään leveistä puvunhousuista, maxihameista, puvunliiveistä, puvuntakeista, loafereista, ballerinoista, klassisista farkuista, paitapuseroista, neuleliiveistä. Silkistä, pellavasta, villasta ja puuvillasta.

Miten näitä voisi inhota? Nythän muoti on pitkästä aikaa ajatonta ja nättiä.

Vierailija
34/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt huomiota siihen että kaikissa ikäryhmissä pukeutuminen on jotenkin nössömpää nykyään. Pastellisävyjä ja kukkakuvioita ja täysin epäseksikkäitä leikkauksia. Ihan niinkuin kaikkien tavoite olisi näyttää eläkeikäisiltä suomenruotsalaisilta.

Minusta tämä on juuri kiva tyyli!

Sopii tälläiselle nelikymppiselle opettaja-tädille kuin nenä päähän.

Olen kiltti, pehmeä ja perhettäni passaava täti-ihminen, vihdoinkin saan myös näyttää siltä.

90-luvun mom's jeans ovat myös suosikkejani.

Tosin minun teinitkin pukeutuvat samaan tyyliin, liekö tyylin tarkoitus olla ironista heidän päällään.

Vierailija
35/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen löytänyt viime aikoina useita tosi kivoja, linjakkaita ja hyvin istuvia skater-mekkoja nettikaupoista. Eli en ole täysin samaa mieltä asiasta, tosin kivijalkaliikkeiden tarjonta on ihan kamalaa.

Vierailija
36/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Nythän on muotia minimalistisuus ja klassisuus. Eli helppo olla tyylikäs. Zaran, Hennesin, Massino Duttin, Cosin jne syysmallistot ova tosi kivoja. Ostan kaiken netistä niin en tiedä, mitä kaupoissa on.

Tässä syysmuotia:

https://www.whowhatwear.co.uk/what-to-buy-for-autumn/slide2

Vierailija
37/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri Zarassa eileen tummansinisiä pikkutakkeja ja siihen sopivat suorat housut kultanapeilla.Todella kauniit . Ja muitakin vaatteita , Olipa upea syyskokoelma. 

Massimo Dutti on myös minun suosikki. Tilatkaa verkosta. 

Mistä tilaat?

Vierailija
38/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan suosi mutta meidänkin pitäisi johonkin pukeutua... Ai miten kaunista kun vedän jalkaani pyllyreikään imeytyneet legginsit ja laatikkomallisen, liian lyhyen collegen jonka hartialinjakin on valahtanut kyynärpäihin

Ilmankos ihmiset näyttää nykyään niin omituisilta! Kaikki on ihan älyttömän huonosti pukeutuneen näköisiä.

Vierailija
39/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla koska ne kuvottavat leveälahkeiset housut poistuu muodista lopullisesti. Ei pue ketään vartalon mallista riippumatta

Vierailija
40/110 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bazooka kirjoitti:

H&M on ainakin laihoille miehille hyvä kauppa. Ylipainoisen on paljon vaikeampi löytää sieltä vaatteita.

Naisten vaatteista en tiedä, mutta oletan, että niissäkin löytyy H&M:ltä paljon vaihtoehtoja hoikalle naiselle.

No sieltä löytyy juuri niitä kummallisesti leikattuja keinokuiturytkyjä jotka kulahtaa ensimmäisessä pesussa. Enkä nyt oikein tiedä mikä meriitti on jos jostain löytyy vaatteita vain hoikalle naiselle. Bisneksen päälle ymmärtävä toimija kai yrittäisi palvella mahdollisimman laajalti maksukykyistä asiakaskuntaa eikä vain 45-kiloisia lukiolaistyttöjä.