Ensitreffit alttarilla 2023 OFFICIAL
Aloitetaanpa jo tämän vuotinen EA-ketju! Joko on tiedossa milloin ohjelma alkaa tulla ulos? Tässä kesäisessä jutussa ulostulopäivämäärää ei vielä ole, mutta asiantuntijoina nähdään viime kaudelta tutut kirkkoherra Kari Kanala, ratkaisukeskeinen terapeutti Hanna Myllymaa ja erityistason seksuaaliterapeutti Tapani Alanen.
Onko kenelläkään tietoa onko tämä syksyn ohjelma se vanha kunnon versio, eikä se kamala 2.0 joka nähtiin viime vuonna?
https://www.seiska.fi/katso/ensitreffit-alttarilla-ohjelmaan-muutos-tam…
Katso lähetysajat : Ensitreffit Alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10963)
Nuo ihmiset itse ja läheiset voivat kuvata noita henkilöitä miten haluavat, totuus on yleensä muuta kun asiantuntijoidenkaan osaamiseen ei tässä voi luottaa. Keskimäärin olleet tavallista tavallisempia, oman tilansa voimallisesti tiedostavia ja aika usein perusasioissakin joustamattomia. Tylsiä ihmisiä mielestäni. Seikkailua nyt hoetaan kun sillä yritetään parantaa omaa julkikuvaa. Naisille se luultavasti tarkoittaa lähikalliolle menemistä ja oman naaman kuvaamista. Jo nuo ristiriitaiset kuvaukset henkilöistä kertovat mielestäni karua kuvaa siitä mitä luvassa taas on.
Toivottavasti näistä ei lyö heti hanskoja tiskiin. Niitäkin on nähty
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on puoluesympatiat mätsätty. Itselläni olisi järkytys jos puoliso paljastuisi kokoomuslaiseksi.
Juuri näin. 😅 Ärsyttää, että näin vahvasti väriä tunnustava puolueihminen on otettu mukaan. Seuraan politiikkaa eduskunnan kyselytunneista lähtien, mutta kokkarin näkeminen vielä viihteellisessä ohjelmassa on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on puoluesympatiat mätsätty. Itselläni olisi järkytys jos puoliso paljastuisi kokoomuslaiseksi.
Juuri näin. 😅 Ärsyttää, että näin vahvasti väriä tunnustava puolueihminen on otettu mukaan. Seuraan politiikkaa eduskunnan kyselytunneista lähtien, mutta kokkarin näkeminen vielä viihteellisessä ohjelmassa on liikaa.
Varmaan tekee sitten sulle oikein hyvää nähdä, että puolueidentiteetin takanakin on tavallinen ihminen. Mun mielestä on oikein hyvä, että on ihmisiä eri ammateista mukana. Sehän olisi syrjintää, jos tähän ohjelmaan ei voisi päästä, koska "väärää yhteiskunnallista aktiivisuutta". Mutta eivät varmaan puhu politiikkaa ohjelmassa yhtään, eihän muitakaan työasioita ole tässä tuotu esille ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nuo ihmiset itse ja läheiset voivat kuvata noita henkilöitä miten haluavat, totuus on yleensä muuta kun asiantuntijoidenkaan osaamiseen ei tässä voi luottaa. Keskimäärin olleet tavallista tavallisempia, oman tilansa voimallisesti tiedostavia ja aika usein perusasioissakin joustamattomia. Tylsiä ihmisiä mielestäni. Seikkailua nyt hoetaan kun sillä yritetään parantaa omaa julkikuvaa. Naisille se luultavasti tarkoittaa lähikalliolle menemistä ja oman naaman kuvaamista. Jo nuo ristiriitaiset kuvaukset henkilöistä kertovat mielestäni karua kuvaa siitä mitä luvassa taas on.
Missä on ristiriitaisia kuvauksia henkilöistä? Eikö heistä ole vasta lyhyet esittelytekstit julkaistu? Plus ne sen viihdetoimittajan höpinät?
Olen suoraan sanottuna pettynyt osallistujiin. No johtunee siitä, että olen tottunut akateemisten piirien lisäksi boheemeihin taidepiireihin plus maailmanparantaja-tyyppisiin tiedostaviin ihmisiin. Tämäntyyppisistä pooleista olisin halunnut osallistujia. 😄 Mutta onhan tämä hieman sellainen hömppäsarjaksikin laskettava monien mielestä ja extreme seuranhakutapa, joten karsii aika paljon potentiaalisia hakijoita.
En ole itse kokoomuksen kannattaja, mutta aivan absurdia tämä puhe, ettei kokoomuksen ehdokkaana jossain ollut saisi olla tällaisessa ohjelmassa mukana! Todella rohkaisevaa suomalaisille, että pyrkiminen hoitamaan yhteisiä asioita johonkin mahdollisesti palkattomaan luottamusasemaan (tällaisia ihmisiä tarvittaisiin Suomeen lisää!), tarkoittaa jopa ovien sulkemista parisuhteen löytymiseen ja perheen perustamiseen.
Ymmärtäisin nämä puheet, jos olisi ollut jonkin natsipuolueen ehdokkaana, mutta kokoomus on yksi Suomen vanhimpia ja perinteisimpiä puolueita. Täsmälleen sama kuin valitettaisiin jonkun demariudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen suoraan sanottuna pettynyt osallistujiin. No johtunee siitä, että olen tottunut akateemisten piirien lisäksi boheemeihin taidepiireihin plus maailmanparantaja-tyyppisiin tiedostaviin ihmisiin. Tämäntyyppisistä pooleista olisin halunnut osallistujia. 😄 Mutta onhan tämä hieman sellainen hömppäsarjaksikin laskettava monien mielestä ja extreme seuranhakutapa, joten karsii aika paljon potentiaalisia hakijoita.
Onko siellä ennen ollut tuollaisia, en ole seurannut kaikkia kausia. Epäironisesti tuo politiikantoimittaja on omasta mielestäni mielenkiintoisin noista lähtötiedoilla.
Tästä kaudesta saattaa tulla katastrofi. Kuunnellaanpa naisten kommentit ensinäkemisen jälkeen syön hattuni, jos löytyy intohimoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tekee sitten sulle oikein hyvää nähdä, että puolueidentiteetin takanakin on tavallinen ihminen. Mun mielestä on oikein hyvä, että on ihmisiä eri ammateista mukana. Sehän olisi syrjintää, jos tähän ohjelmaan ei voisi päästä, koska "väärää yhteiskunnallista aktiivisuutta". Mutta eivät varmaan puhu politiikkaa ohjelmassa yhtään, eihän muitakaan työasioita ole tässä tuotu esille ollenkaan.
Juuri näin. Arvojen samankaltaisuus on tärkeää, mutta loppujen lopuksi suomalaisessa yhteiskunnassa puolueiden väliset erot ovat varsin pieniä populistisia liikkeitä lukuunottamatta. Kaikki puhuvat hyvinvointivaltion puolesta, haluavat vihreää siirtymää (hieman eri aikatauluilla) ja pitävät kiinni humanitaarisista säädöksistä. Jotenkin nykykeskustelussa keskitytään eroihin ja unohdetaan yhteinen pohja. Yksi hyvä esimerkki yhteisistä ongelmista joissa joudutaan löytämään ratkaisut on ympäristökysymykset: aluksi vain vihreiden "hömppä" on muuttunut laajasti hyväksytyksi vihreäksi siirtymäksi hiili ja luontokatohuolineen. Sama juttu edessä maa han mu uttoasioissa: jos katsoo mikä politiikan kehitys kaikissa muissa pohjoismaissa, meilläkin joudutaan hyväksymään ettei noista ongelmista puhuminen ole vain yhden puolueen syr jivää kouhkaamista, vaan ongelmat pitää nähdä ilman minkään v äes tö ryhmän kokonaisvaltaista tuomitsemista, silmien ummistaminen ei siinä auta. Itse olen vihreä ympäristöasioissa, ystäväpiiriltäni hyvin kansainvälinen, mutta silti olen ymmärtänyt persujenkin huolia vaikka en heidän syrj ivää ajattelua hyväksy.
Waltterista minulle tuli mieleen kirkonmies Isä Mitro. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esittelyteksteissä ihmetytti:
-Julia: seikkailullisuus ja perheen perustaminen. Ovatko nämä toiveet liian ristiriidassa keskenään? Pikkulapsiaikana harvalla on mahdollisuus lähteä (spontaanisti) reissuille seikkailemaan.
Minua on jo useampana kautena ihmetyttänyt mitä se sellainen seikkaileminen oikein on. Onko se mitä vain reissuun lähtöä? Tai onko se sitä että lähdetään omin päin jonnekin ulkomaille, eli rajataan pakettimatkat pois?
Eri vastaaja tässä. Kommentoin tähän ja edelliseen viestiin.
Minusta seikkailullisuus voi hyvinkin sopia yhteen lapsiperhearjen kanssa. Seikkaillahan voi vaikka lähimetsässä yhdessä lasten kanssa. Jopa leikki omassa olohuoneessa voi muodostua seikkailuksi, jos seikkailumieltä löytyy. Ei se minusta välttämättä tarkoita matkusteluintoa (paitsi tietysti jos henkilö itse sanoo niin).
- "Olen luonteeltani seikkailullinen"
- "Miten se ilmenee? Missä kaikissa maissa olet käynyt?
- "Suomessa ja Virossa. Seikkailen omasta olkkaristani keittiöön kaljapullon hakuun ja kaksi kertaa vuodessa aina Tallinnaan asti kaljalastin hakuun".
- "No wau!"
Vierailija kirjoitti:
Kerää varmasti alapeukkuja tämä mielipide, mutta kerätköön.
Minua närästää aina se, miten moni tuntuu odottavan puolisoa, joka tulee tiiviiksi osaksi _omaa_ elämää. Monilla on valmiina koirat, kaverit, sukulaiset ja harrastukset, joiden parissa vietetään paljon aikaa ja oletetaan, että toinen tulee osaksi tuota kuviota. Ehkä olen erikoinen, mutta minusta ihmisen ei kuulu olettaa puolison tupsahtavan osaksi omaa elämää. Sillä puolisollakin on oma elämänsä, ne omat kaverit ja harrastukset, joiden parissa hän haluaa aikansa viettää. Hyvä parisuhde on minusta sitä, että kummallakin on tilaa omalle elämälleen ja yhteiselle arjelle, eikä molempien elämän oleteta pyörivän toisen elämän ympärillä.
Mielestäni on iso painolasti olettaa, että toinen haluaa viettää säännöllisesti aikaa lemmikkisi, kaveriesi ja sukulaistesi kanssa - saati, että toinen varmasti pitäisi heistä. Jos itse mietin omien kavereideni puolisoita, niin aika harvan kanssa aidosti viihdyn. Osasta en piittaa ollenkaan, jotkut ovat lyhyinä annoksina ok seuraa ja vain muutama on oikeasti tosi kiva ja hauska. Eikä kaikki puolison sukulaisetkaan ole minusta maailman ihanimpia ihmisiä, vaikka toki tekemisissä ollaankin. En myöskään oleta, että omat sukulaiseni tai kaverini olisivat puolisostani innoissaan. Eiväthän he tuota puolisoa ole seurakseen valinnut.
Itseä ihmetyttää, mihin väliin nämä ihmiset meinaavat sen parisuhteen ja lapsiperheen saada? Jos päivät on täytetty harrastuksilla, koiran ulkoilutuksella, kaverien näkemisellä ja sukuloinnilla, niin mihin väliin ne puoliso ja lapset mahtuu?
Jos Riia paritetaan kokoomuslaiselle, niin hänellähän on aivan väärä harrastus. Riia harrastaa frisbeegolfia, joka on kokkareiden mielestä tietty köyhien harrastus, koska pitäisi olla jäsenyys eksklusiiviselle golfklubille. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Tuo akateemiset piirit on aika huvittava ilmaisu, mitähän sillä tarkoitat? Itse yliopistolla työssä olevana en aivan hirveästi näe yhteistä käytävillä vellovan porukan välillä. Olen yliopistosta jossa iso yhteinäiskampus, humanistit, kauppatieteilijät ja insinöörit samoissa tiloissa, ja kuppiloissa törmää myös AMK-siiven opettajiin ja opiskelijoihinkin. Puheenaiheet, pukeutuminen ja tavat aika lailla erilaisia eri porukoissa, se silmiinpistävin juttu on kansainvälisyys: monikulttuurisuus näkyy selvemmin kuin kaupungilla ja sulautuu haalarien värikirjoon. Mutta usein akateemisuudella tunnutaan tarkoittavan vain humanistista tapakulttuuria, näinkö nytkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää varmasti alapeukkuja tämä mielipide, mutta kerätköön.
Minua närästää aina se, miten moni tuntuu odottavan puolisoa, joka tulee tiiviiksi osaksi _omaa_ elämää. Monilla on valmiina koirat, kaverit, sukulaiset ja harrastukset, joiden parissa vietetään paljon aikaa ja oletetaan, että toinen tulee osaksi tuota kuviota. Ehkä olen erikoinen, mutta minusta ihmisen ei kuulu olettaa puolison tupsahtavan osaksi omaa elämää. Sillä puolisollakin on oma elämänsä, ne omat kaverit ja harrastukset, joiden parissa hän haluaa aikansa viettää. Hyvä parisuhde on minusta sitä, että kummallakin on tilaa omalle elämälleen ja yhteiselle arjelle, eikä molempien elämän oleteta pyörivän toisen elämän ympärillä.
Mielestäni on iso painolasti olettaa, että toinen haluaa viettää säännöllisesti aikaa lemmikkisi, kaveriesi ja sukulaistesi kanssa - saati, että toinen varmasti pitäisi heistä. Jos itse mietin omien kavereideni puolisoita, niin aika harvan kanssa aidosti viihdyn. Osasta en piittaa ollenkaan, jotkut ovat lyhyinä annoksina ok seuraa ja vain muutama on oikeasti tosi kiva ja hauska. Eikä kaikki puolison sukulaisetkaan ole minusta maailman ihanimpia ihmisiä, vaikka toki tekemisissä ollaankin. En myöskään oleta, että omat sukulaiseni tai kaverini olisivat puolisostani innoissaan. Eiväthän he tuota puolisoa ole seurakseen valinnut.
Itseä ihmetyttää, mihin väliin nämä ihmiset meinaavat sen parisuhteen ja lapsiperheen saada? Jos päivät on täytetty harrastuksilla, koiran ulkoilutuksella, kaverien näkemisellä ja sukuloinnilla, niin mihin väliin ne puoliso ja lapset mahtuu?
No kuule kun sinkkuna sitä täyttää aikansa harrastuksilla ja kavereilla. Harrastuksia voi perheen myötä karsia ja kavereita nähdä myös lasten läsnäollessa. Olen itse sinkku nainen, mutta noin paljon mielikuvitusta löytyy jopa minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esittelyteksteissä ihmetytti:
-Julia: seikkailullisuus ja perheen perustaminen. Ovatko nämä toiveet liian ristiriidassa keskenään? Pikkulapsiaikana harvalla on mahdollisuus lähteä (spontaanisti) reissuille seikkailemaan.
Minua on jo useampana kautena ihmetyttänyt mitä se sellainen seikkaileminen oikein on. Onko se mitä vain reissuun lähtöä? Tai onko se sitä että lähdetään omin päin jonnekin ulkomaille, eli rajataan pakettimatkat pois?
Eri vastaaja tässä. Kommentoin tähän ja edelliseen viestiin.
Minusta seikkailullisuus voi hyvinkin sopia yhteen lapsiperhearjen kanssa. Seikkaillahan voi vaikka lähimetsässä yhdessä lasten kanssa. Jopa leikki omassa olohuoneessa voi muodostua seikkailuksi, jos seikkailumieltä löytyy. Ei se minusta välttämättä tarkoita matkusteluintoa (paitsi tietysti jos henkilö itse sanoo niin).
- "Olen luonteeltani seikkailullinen"
- "Miten se ilmenee? Missä kaikissa maissa olet käynyt?
- "Suomessa ja Virossa. Seikkailen omasta olkkaristani keittiöön kaljapullon hakuun ja kaksi kertaa vuodessa aina Tallinnaan asti kaljalastin hakuun".
- "No wau!"
Seikkailullisuus on varmaankin elämyshakuisuutta. Tuossa jonkinlainen haaste parisuhteelle: jos elämyshakuisuus on hyvin voimakasta kuinka pysähtyä yhteen parisuhteeseen kun ne suurimmat elämykset, rakastumisen tunteet, saa aina suhteen alussa? Pidemmän päälle suhteesta kehittyy rakkaussuhde, jossa kiintymys on vahvaa mutta niitä voimakkaita alun endorfiinipiikkejä ei samalla lailla saa. Kovin vahva seikkailullisuus voi tehdä ihmisestä levottoman ihmissuhteissaan?
Tylsääkin tylsempiä osallistujia. 🥱 Odotin enemmän 10v.-juhlakaudelta, mutta nuohan on sellaisia ihmisiä, että heidät unohtaa samantien.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Taidan jättää tämän kauden väliin. Sääliksi käy noita naisia.
No sitten sinä jätät! Ei se sen kummempaa ole.
Eikä kukaan kaipaa sääliäsi. Ensimmäistäkään jaksoa ei ole vielä esitetty ja sinä olet jo säälimässä.
Mattiko se jo kilahti?
Miksi ne miehet olivat edes hakeutuneet tähän ohjelmaan viime vuonna,kun luulisi heillä olevan muutenkin helppoa löytää naisseuraa niin paljon kuin haluavat?