Syysi mikset tutustu naapureihin?
Kommentit (55)
Olen kaunis nainen ja he on miehiä. Miehillä on heti taka-ajatuksia jos kaunis nainen tulee jutuille.
Me pelätään mieheni kanssa ihmisiä. Ollaan jo yli 70-vuotiaita.
Tutustunhan. Ei minulla ole mitään ihmispelkoa ja pystyn juttelemaan ongelmitta kenen kanssa vain, jos haluan. Aina ei vain viitsi.
Toisen seinän takana asuvat tuskin haluaa tutustua muhun. Toisen seinän takana oleva on hullu besserwisser jonka kanssa en itse halua olla missään tekemisissä, toivottavasti muuttaa pian pois. Kukaan muukaan ei pidä hänestä, on niin vaikea ihminen.
Ei ole tarvetta eikä mielenkiintoa.
Ei ole yhteistä tekijää, nuo ovat muualta muuttaneita ja eri elämäntilanne, eri kiinnostukset ja väkisin asutaan nipussa betonin sisällä kuin tehokanalassa. Osa naapureista on kerrostalokyttääjiä. Jos sopivan ihmisen kohtaa jossain, sen huomaa kilometrien päähän.
Naapurin mummo vituttaa, ja toinen kerrosnaapuri nyt on muutenvaan umpiturkulainen. Joidenkin naapureiden kanssa toki tulen juttuun.
Siksi en, koska en halua tutustua älämölöä pitävään apinalaumaan
PTSD, APD, itseinho. Hyvä kun kestän töissäkäyntiä ja toisinaan muutaman läheisen ihmisen seuraa.
Oon tutustunut, ihan kivoja ovat . Ei valittamista. Alakerran mummoa auttelen toisinaan ja käväisen juttelemassa. Muita en sen kummemmin tunne, rapusta on muuttanut pari lapsiperhettä pois, heidän kanssaan kyläiltiinkin.
Jos osoittautuu hulluksi, menee elämä hankalaksi. On kokemusta. Naapuri kävi jatkuvasti ovikelloa rämpyttämässä, kyttäsi kulkemiset ja valehteli muille naapureille minusta. Oli nainen kuten minäkin ja suht samanikäinen, ei mikään dementikkomummo.
Naapureiden kanssa riittää se, että tulee toimeen eikä aiheuta häiriöitä. En näe mitään syytä, miksi naapureiden kanssa tulisi kaveerata. Moikat riittää ja joku saattaa olla puheliaampi, niin sitten vastailen kohteliaasti, mutta sen enempää ei tarvitse tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaunis nainen ja he on miehiä. Miehillä on heti taka-ajatuksia jos kaunis nainen tulee jutuille.
Jos nainen tulee juttelemaan tuntemattomalle miehelle niin siitä tulee kuva, että nainen on kiinnostunut miehestä. Simple as that. Pidä siis turpasi kiinni ja anna naapureiden olla rauhassa.
Mun naapurissa asuu liian kuumia miehiä. Varsinkin se yks seinänapurissa, mutta naimisissa ja niihin en koske. Tiedän naisena sen verran. En ole kodinrikkoja. Ilahdun vaan herran kohtaamisesta ja hymystä. Naapuria tervehditään hymyllä, ei se ole sen kummempaa. Järkeä pitää käyttää.
Naapurit pidetään sopivasti tuttavina ja sopivasti etäällä
Vierailija kirjoitti:
PTSD, APD, itseinho. Hyvä kun kestän töissäkäyntiä ja toisinaan muutaman läheisen ihmisen seuraa.
ja APD-lyhtenteellä tarkoitin siis Avoidant Personality Disorder-diagnoosia, en sitä toista samaa lyhennettä.
Haluan pitää tiettyä etäisyyttä. Jos alkaa liikaa kaveeraamaan, niin helposti hämärtyy tonttien rajat ja sen myötä saa heittää hyvästit omalle rauhalle. Haluan olla esim omalla pihalla badenbaden tuolissa viinilasini ja kirjani seurassa, niin että naapuri ei heti minut huomatessaan ala seurustella.
Olen tutustunut riittävästi, eli sanon moi. Pysyy naapurisuhteet kunnossa kun on tervehdystuttu muttei liian tuttu.
Hyvin helppo tapa välttää kitkaa ja lisätä kaikkien viihtyvyyttä. Kumpikin näistä nostaa asuntojen arvoa ja taloyhtiön haluttavuutta.
Koska ne on perseestä. Vähän niinkuin sinäkin.