Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halunnut isäksi, koska tiesin olevani huono isä. Vaimo kuitenkin pakotti, ja nyt raivoaa kun olen huono isä

Vierailija
18.08.2023 |

Sanoin monta kertaa, että minusta ei ole isäksi. Olen traumataustainen hermoilija, enkä mikään tasainen taneli. Elämä toimii minulla kun kaikki on tasaista ja ei ole esim liiallista meteliä tai jatkuvaa kaaosta. Parisuhde sinänsä toimi hyvin ja olimme onnellisia.

Vaimo kuitenkin tuli jollakin ilveellä raskaaksi. Sanoin, että minusta ei ole tähän. Vaimo sanoi, että on. Että lapsi muuttaa minua. En halunnut, mutta lapsi kuitenkin tuli. Rakastan tietysti lastani, mutta olen koko ajan uupunut, kireä, väsynyt. Pelkään, että olen samanlainen paska kuin oma isäni oli. En sentään huuda lapselle, mutta en vaan jaksa. Kaikki tuntuu työläälle, raskaalle. Masentavalle. Koko ajan tuntuu että olen suorituskykyni ylärajoilla. En ole lapselle paha, mutta valitettavasti lapseni vaistoaa asian ja turvautuu äitiinsä. Ja se tekee tästä vielä kurjemman asian.

Ja nyt vaimoni sitten raivoaa sitä että olen huono isä. Enkö minä sitä hänelle sanonut? Kuunnelkaa hyvät naiset jos joku sanoo että hänestä ei ole johonkin. Jos hän sen itse tietää etukäteen.

Kommentit (426)

Vierailija
201/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi vaimon päätöksestä tullut. Miksi et käyttänyt ehkäisyä? Käynyt vasektomiassa? Niin makaa kuin petaa. Itse olet tuon tilanteen itsellesi aiheuttanut, nyt kannat seuraukset kuin mies.

Huoh. Abortti on keksitty, jo kauan aikaa sitten. Tiedoksi sinne periferiaan.

Vierailija
202/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rakastan tietysti lastani, mutta olen koko ajan uupunut, kireä, väsynyt. Pelkään, että olen samanlainen paska kuin oma isäni oli. En sentään huuda lapselle, mutta en vaan jaksa. Kaikki tuntuu työläälle, raskaalle. Masentavalle. Koko ajan tuntuu että olen suorituskykyni ylärajoilla. En ole lapselle paha, mutta valitettavasti lapseni vaistoaa asian ja turvautuu äitiinsä. Ja se tekee tästä vielä kurjemman asian.

Ja nyt vaimoni sitten raivoaa sitä että olen huono isä. "

Mistä kohtaa tuosta pitäisi löytää se huono isä? Eihän tunteiden tunteminen tee kenestäkään pahaa.

Miten se hyvä isä sitten tekisi, tai tuntisi?

Mitkä on ne aktuaaliset asiat joiden perusteella vaimosi nyt väittää sinun olevan huono isä? 

Se, että vaimo haukkuu ap:ta huonoksi isäksi on hänen vallankäyttöään, ei totuus. Ap:n puoliso on itsekeskeinen, hieman empatiavajeinen myös. Esimerkkejä on lukemattomia: ei ota todesta toisen tunteita koko elämään vaikuttavassa asiassa, vaan huomioi vain omat toiveensa. Ei ota huomioon seurauksia lapselle. Ja nyt, syyttää juuri niistä asioista joita ap pelkäsi, eikä yritä tukea niissä. Koska se on hänelle epäkäytännöllistä nyt. Hän ei toivonut tällaista, vaan oletti kaiken menevän kuten haluaa. Puhutaan itsekeskeisestä ihmisestä, joka ei kunnioita muiden kokemuksia tai tunteita.

Eiköhän se pikkulapsielämä ole yksinkertaisesti raskasta myös lapsen äidille? Stressaantuneet ja väsyneet ihmiset sanovat joskus kohtuuttomia asioita. Ja jos nyt saatkin panikoivaa noottia asian X unohtamisesta/ väärin tekemisestä, ei se tarkoita, että olet nyt "paska isä", vaan että sinun olisi hyvä koittaa tehdä tuo asia vastaisuudessa toisin (jonkun järjellisen syyn takia). Jos vaimosi ei uskoisi kykyihisi, ei hän vaivautuisi raivoamaan mistään asioista. Keep calm and carry on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi vaimon päätöksestä tullut. Miksi et käyttänyt ehkäisyä? Käynyt vasektomiassa? Niin makaa kuin petaa. Itse olet tuon tilanteen itsellesi aiheuttanut, nyt kannat seuraukset kuin mies.

Niin on. Kaikki eivät sellaista halua tehdä.

Vierailija
204/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti ei ole ehkäisykeino.

Vierailija
205/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasektomiaan on ikäraja. Ei ap kertonut minkä ikäinen on. Toisekseen tiedän ikävä kyllä useita naisia, jotka ovat salaa jättäneet ehkäisyn pois, kun ovat halunneet raskaaksi. Jokaisessa tapauksessa ero on tullut. Enkä ihmettele. Kunnon parisuhteessa tällaisista asioista keskustellaan ja mies voi luottaa siihen, että nainen käyttää ehkäisyä, jos niin sanoo.

Vierailija
206/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teit sen eteen ettei lapsia tulisi? Käytit kortsua? Kävit vasektomiassa ettet koskaan saa lapsia? Vai päästitkö vaan lastit sisään?

Vierailija
207/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisetkin jotka haluavat sanovat etteivät pysty 🙄

Vierailija
208/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuli jollakin ilveellä raskaaksi"?

Vierailija
209/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tulee hyvin selväksi että naiset haluaa hallita lisääntymishomman aivan täysin. Enää puuttuu vain että siemenkin otetaan väkivalloin, muuten naisilla on jo kaikki valta. Ole tässä sitten tasa-arvoinen.

Syljen feministien kasvoille.

Vierailija
210/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Vaimo tuli jollain ilveellä raskaaksi*

Tämä on viikon paras 🤣🤣

Jospa kävi nuohooja kylässä tai joulupukki

Tai haikara.

211/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan ok erota tuossa tilanteessa. Vaimo itse tiesi, ettei mies halua lasta ja silti hankkiutui raskaaksi.

Vierailija
212/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasektomiaan on ikäraja. Ei ap kertonut minkä ikäinen on. Toisekseen tiedän ikävä kyllä useita naisia, jotka ovat salaa jättäneet ehkäisyn pois, kun ovat halunneet raskaaksi. Jokaisessa tapauksessa ero on tullut. Enkä ihmettele. Kunnon parisuhteessa tällaisista asioista keskustellaan ja mies voi luottaa siihen, että nainen käyttää ehkäisyä, jos niin sanoo.

Tiedät useita naisia? Miten tiedät? Kertoivatko he tehneensä niin?

Tiesitkö että pillerit voivat pettää myös täysin oikein käytettynä, ja vielä helpommin kun niitä unohtelee/on vatsavaivoja/syö lääkekuureja?

Vierailija
213/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä "munaton" mies saa naisen ?

Vierailija
214/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun mielestä on ihan ok erota tuossa tilanteessa. Vaimo itse tiesi, ettei mies halua lasta ja silti hankkiutui raskaaksi.

Millä ilveellä nainen hankkiutui raskaaksi? Sitä ollaan tässä yritetty selvittää. 

Vierailija
215/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain eroaisi? Jätä lapsi äidilleen kun kerran sitä niin kovasti halusi. Tai tee erittäin selväksi kertaalleen se mitä olet aiemmin kertonut kiinnostuksestasi lasten hoitoon. Älä alistu tämän edessä vaan vaadi lapsen äitiä ottamaan vastuu teostaan.

Vierailija
216/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin tulee hyvin selväksi että naiset haluaa hallita lisääntymishomman aivan täysin. Enää puuttuu vain että siemenkin otetaan väkivalloin, muuten naisilla on jo kaikki valta. Ole tässä sitten tasa-arvoinen.

Syljen feministien kasvoille.

Päinvastoin. Taas kerran tulee selväksi, että naiset haluaisivat että mies ottaisi edes välillä vastuun (tai osan siitä) ehkäisystä hartioilleen. Sen sijaan että kaikki lastenhankinnasta aina ehkäisystä asti on naisen vastuulla.

Vierailija
217/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisetkin jotka haluavat sanovat etteivät pysty 🙄

Minulle kävisi varmaan niin.

Vierailija
218/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain eroaisi? Jätä lapsi äidilleen kun kerran sitä niin kovasti halusi. Tai tee erittäin selväksi kertaalleen se mitä olet aiemmin kertonut kiinnostuksestasi lasten hoitoon. Älä alistu tämän edessä vaan vaadi lapsen äitiä ottamaan vastuu teostaan.

Valitettavasti äiti on biologisesti kykenemätön ottamaan minkäänlaista vastuuta mistään.

Vierailija
219/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti on keksitty juu mutta se on lapsesta haaveilevan naisen mielestä murha ja syyllisyys saattaa painaa, sekä epätietoisuus onko ainutkertainen tilaisuus tulla äidiksi .

Vierailija
220/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äiti on biologisesti kykenemätön ottamaan minkäänlaista vastuuta mistään.

Paitsi että hän kantoi, synnytti ja nyt hoitaa lapsen aapeen vinkuessa ja uhriutuessa vieressä.