Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halunnut isäksi, koska tiesin olevani huono isä. Vaimo kuitenkin pakotti, ja nyt raivoaa kun olen huono isä

Vierailija
18.08.2023 |

Sanoin monta kertaa, että minusta ei ole isäksi. Olen traumataustainen hermoilija, enkä mikään tasainen taneli. Elämä toimii minulla kun kaikki on tasaista ja ei ole esim liiallista meteliä tai jatkuvaa kaaosta. Parisuhde sinänsä toimi hyvin ja olimme onnellisia.

Vaimo kuitenkin tuli jollakin ilveellä raskaaksi. Sanoin, että minusta ei ole tähän. Vaimo sanoi, että on. Että lapsi muuttaa minua. En halunnut, mutta lapsi kuitenkin tuli. Rakastan tietysti lastani, mutta olen koko ajan uupunut, kireä, väsynyt. Pelkään, että olen samanlainen paska kuin oma isäni oli. En sentään huuda lapselle, mutta en vaan jaksa. Kaikki tuntuu työläälle, raskaalle. Masentavalle. Koko ajan tuntuu että olen suorituskykyni ylärajoilla. En ole lapselle paha, mutta valitettavasti lapseni vaistoaa asian ja turvautuu äitiinsä. Ja se tekee tästä vielä kurjemman asian.

Ja nyt vaimoni sitten raivoaa sitä että olen huono isä. Enkö minä sitä hänelle sanonut? Kuunnelkaa hyvät naiset jos joku sanoo että hänestä ei ole johonkin. Jos hän sen itse tietää etukäteen.

Kommentit (426)

Vierailija
181/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekat 3-4 vuotta on sekoilua, sitten helpottaa. Yritä käyttäytyä järkevästi siihen asti. Omia ajatuksiaan ja tunteitaan ei aina voi muuttaa, mutta toimintaa voi.

Pakkohan se on yrittää, tiedän. Ja yritänkin. Mutta ei tämä helppoa ole. En kuitenkaan ole luovuttamassa. Suuri ongelma kuitenkin on jonkinlainen katkeruus, jota olen alkanut tuntea vaimoani kohtaan. Eikö hän kuunnellut minua ollenkaan?

No samapa tuo nyt on. Inhottaa kirjoitaa tällaista edes, ihan kuin kiroaisi oman lapsensa.

ap

Valiettava totuus on, että se helpottaa vain hetkellisesti kunnes teini-ikä iskee ja kaikki on rankempaa kuin koskaan...

Vierailija
182/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut varma ehkäisykeino on pidättäytyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
184/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekat 3-4 vuotta on sekoilua, sitten helpottaa. Yritä käyttäytyä järkevästi siihen asti. Omia ajatuksiaan ja tunteitaan ei aina voi muuttaa, mutta toimintaa voi.

Pakkohan se on yrittää, tiedän. Ja yritänkin. Mutta ei tämä helppoa ole. En kuitenkaan ole luovuttamassa. Suuri ongelma kuitenkin on jonkinlainen katkeruus, jota olen alkanut tuntea vaimoani kohtaan. Eikö hän kuunnellut minua ollenkaan?

No samapa tuo nyt on. Inhottaa kirjoitaa tällaista edes, ihan kuin kiroaisi oman lapsensa.

ap

Huoli pois, ap, kyllä me kaikki ymmärrämme ettet sinä lasta kiroa vaan vaimoasi, ja kaikkein eniten raskasta tilannetta.

Minusta itse asiassa kuulostaa siltä, että sinulla on kaikki edellytykset olla oikein erinomainen isä. Kirjoituksistasi huokuu kyllä, että välität lapsestasi kovasti. Äidin kanssa nyt vaan on hankalaa.

En osaa neuvoa, koska itse olen lapseton juuri siksi, että tiesin olevani maailman surkein äiti. Minua yritti sukulaisnaiset, äitini ja siskoni etunenässä, painostaa lisääntymään, vaikka heidän jos kenen luulisi tietävän millainen olen. Kuulemma teen tosi väärin kun en anna miehelleni lasta, kun mies sitä niin kaipaisi... (Tämä tuli minulle kyllä täytenä yllätyksenä, kun mies sanoi minulle kolmansilla treffeillä, että oletko koskaan ajatellut, että lapsia ei ole pakko tehdä? Mies ei ole ikinä ollut vähääkään kiinnostunut lapsista.)

Eli et ole yksin tuon kokemuksen kanssa, vaikka minä sain pidettyä pääni ja sinä et, kun painostaja oli oma vaimosi.

Osaan minä sentään sen verran neuvoa, että ehdota vaimollesi perheterapiaa. Kuulostat niin fiksulta ja ajattelevalta ihmiseltä, että hyötyisit ilman muuta jonkinlaisesta terapiasta traumojesi takiakin, ja koska kerran koko perheellä on ongelma, perheterapia olisi oikea osoite.

Näkisin kaikkein tärkeimpänä, että jaksaisitte kumminkin pysyä perheenä, koska kuulostat minun korvaani aivan oivalliselta isämateriaalilta. Ja jos vaimon kanssakin meni ennen lasta hyvin, voi varmasti mennä vielä nytkin, kunhan saatte lisää jaksamista ja keskusteluyhteyden kuntoon.

P.S. Ottakaa siivooja ja syökää eineksiä. On ihan sallittua tehdä arki mahdollisimman helpoksi, jos voimat ei tunnu riittävän.

Vierailija
185/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi vaimon päätöksestä tullut. Miksi et käyttänyt ehkäisyä? Käynyt vasektomiassa? Niin makaa kuin petaa. Itse olet tuon tilanteen itsellesi aiheuttanut, nyt kannat seuraukset kuin mies.

Tämä on just niin terve asenne. Jos et halua lasta silloin kun minä haluan niin hommaa vasektomia. Just näin. Miehillähän ei voi olla traumoja tai ahdistusta? mamma haluaa vauvan niin siitettävä on. Kuvottavaa.

Ja ei, en ole mies, raskaana oleva nainen ja omaa raskauttani harkitsin KAUAN just tämän tyylisten hirviö naisten takia, en vahingossakaan halua että mut leimataan vastaavaan porukkaan kuuluvaksi.

Mitä oikein vaahtoat? Osaatko lukea?

En minä ole sanonut että kun mamma haluaa lapsen niin siitettävä on, vaan että jos mies ei halua lasta niin ei pidä siittää. Niin ap kuitenkin teki ja nyt harmittaa ja on katkera olo. Mitä kohtaa et tajunnut?

Vierailija
186/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomian huutelijoille tiedoksi, että sitä ei saa ennen kuin on 30, ja siinä iässä ensimmäiset mukulat on kyllä yleensä tehty jo.

On älytöntä syyllistää miestä siitä, ettei mennyt vasektomiaan, kun tässä maassa on niin paskat lait sen suhteen.

Vierailija
187/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rakastan tietysti lastani, mutta olen koko ajan uupunut, kireä, väsynyt. Pelkään, että olen samanlainen paska kuin oma isäni oli. En sentään huuda lapselle, mutta en vaan jaksa. Kaikki tuntuu työläälle, raskaalle. Masentavalle. Koko ajan tuntuu että olen suorituskykyni ylärajoilla. En ole lapselle paha, mutta valitettavasti lapseni vaistoaa asian ja turvautuu äitiinsä. Ja se tekee tästä vielä kurjemman asian.

Ja nyt vaimoni sitten raivoaa sitä että olen huono isä. "

Mistä kohtaa tuosta pitäisi löytää se huono isä? Eihän tunteiden tunteminen tee kenestäkään pahaa.

Miten se hyvä isä sitten tekisi, tai tuntisi?

Mitkä on ne aktuaaliset asiat joiden perusteella vaimosi nyt väittää sinun olevan huono isä? 

Se, että vaimo haukkuu ap:ta huonoksi isäksi on hänen vallankäyttöään, ei totuus. Ap:n puoliso on itsekeskeinen, hieman empatiavajeinen myös. Esimerkkejä on lukemattomia: ei ota todesta toisen tunteita koko elämään vaikuttavassa asiassa, vaan huomioi vain omat toiveensa. Ei ota huomioon seurauksia lapselle. Ja nyt, syyttää juuri niistä asioista joita ap pelkäsi, eikä yritä tukea niissä. Koska se on hänelle epäkäytännöllistä nyt. Hän ei toivonut tällaista, vaan oletti kaiken menevän kuten haluaa. Puhutaan itsekeskeisestä ihmisestä, joka ei kunnioita muiden kokemuksia tai tunteita.

Vierailija
188/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasektomian huutelijoille tiedoksi, että sitä ei saa ennen kuin on 30, ja siinä iässä ensimmäiset mukulat on kyllä yleensä tehty jo.

On älytöntä syyllistää miestä siitä, ettei mennyt vasektomiaan, kun tässä maassa on niin paskat lait sen suhteen.

Kuinka moni mies nykyään tulee isäksi ennen kolmekymppisiään? Itse en tunne ainuttakaan.

Vierailija
189/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rakastan tietysti lastani, mutta olen koko ajan uupunut, kireä, väsynyt. Pelkään, että olen samanlainen paska kuin oma isäni oli. En sentään huuda lapselle, mutta en vaan jaksa. Kaikki tuntuu työläälle, raskaalle. Masentavalle. Koko ajan tuntuu että olen suorituskykyni ylärajoilla. En ole lapselle paha, mutta valitettavasti lapseni vaistoaa asian ja turvautuu äitiinsä. Ja se tekee tästä vielä kurjemman asian.

Ja nyt vaimoni sitten raivoaa sitä että olen huono isä. "

Mistä kohtaa tuosta pitäisi löytää se huono isä? Eihän tunteiden tunteminen tee kenestäkään pahaa.

Miten se hyvä isä sitten tekisi, tai tuntisi?

Mitkä on ne aktuaaliset asiat joiden perusteella vaimosi nyt väittää sinun olevan huono isä? 

Se, että vaimo haukkuu ap:ta huonoksi isäksi on hänen vallankäyttöään, ei totuus. Ap:n puoliso on itsekeskeinen, hieman empatiavajeinen myös. Esimerkkejä on lukemattomia: ei ota todesta toisen tunteita koko elämään vaikuttavassa asiassa, vaan huomioi vain omat toiveensa. Ei ota huomioon seurauksia lapselle. Ja nyt, syyttää juuri niistä asioista joita ap pelkäsi, eikä yritä tukea niissä. Koska se on hänelle epäkäytännöllistä nyt. Hän ei toivonut tällaista, vaan oletti kaiken menevän kuten haluaa. Puhutaan itsekeskeisestä ihmisestä, joka ei kunnioita muiden kokemuksia tai tunteita.

Siinä vaiheessa kun lapsi itkee ruokaa kello kolmelta yöllä, on myöhäistä muhia miettimässä miltä se kenestäkin tuntuu. Vastuullinen ihminen hoitaa sen lapsen.

Vierailija
190/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se lapsi vaimon päätöksestä tullut. Miksi et käyttänyt ehkäisyä? Käynyt vasektomiassa? Niin makaa kuin petaa. Itse olet tuon tilanteen itsellesi aiheuttanut, nyt kannat seuraukset kuin mies.

Siis sinusta on ok painostaa toinen lasten hankintaan?

Jos on vakaasti ja pysyvästi sitä mieltä, ettei missään nimessä halua lapsia, ei pidä jatkaa suhdetta lapsia haluavan kanssa. Moni "ei" tarkoittaa "ei juuri nyt" tai "en uskalla tehdä päätöstä", jolloin lapsia haluava tuhlaa hedelmällisiä vuosiaan suotuisaa hetkeä odotellen. Sitäpaitsi moni onnellinen perhe on saanut alkunsa vahingosta. Jos mitään toivoa ei oikeasti ole, on se tehtävä selväksi.

Vierailija
191/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon huonoin provo :(

Vierailija
192/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen seksivalistus miehille

- Seksistä on olemassa aina mahdollisuus saada lapsi, jos siihen kuuluu yhdyntä hedelmällisessä iässä olevan miehen ja naisen välillä. Melko luonnollista, sillä tätä tehtävää varten seksi on alunperin olemassa.

- Jos et halua lapsia, ainoa täysin toimiva ehkäisy on nimeltään selibaatti.

- Vasektomia on seuraavaksi varmin vaihtoehtosi.

- Kondomi ei ole täysin varma, mutta toisaalta suojaa myös taudeilta.

- Vastuu ehkäisystä omalla kohdallasi on sinulla itselläsi. Eli päätät minkä riskitason ehkäisyn hoidat omalta puoleltasi.

- Erittäin hyvä tietää että e-pillerit ovat vaikea käyttää täydellisesti ja edes täydellisesti käytettynä eivät anna täyttä suojaa.

Vierailija
193/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Vaimo tuli jollain ilveellä raskaaksi*

Tämä on viikon paras 🤣🤣

Tämä jo paljastaa että tämä on provo ja tosi huono sellainen.

Vierailija
194/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että lapsi on vielä vauva.

Väitän että lähes kaikki esikoisen vanhemmat käyvät jonkinlaisen kriisiin tuossa vaiheessa. Harva ihminen oikeasti haluaa hyssyttää yökaudet hervottomana parkuvaa vauvaa oman jaksamisen kustannuksella jne. Osalle tilanteen hyväksyminen helpompaa kuin toisille.

Kaikenlainen katkeruus puolisoa kohtaan on tuossa tilanteessa myös tavallista. Siis myös tilanteessa jossa kumpikin kovasti halunnut lasta voidaan päätyä kyttäämään toisen menoja ja laskemaan omia uhrauksia..

Et välttämättä ole mitenkään erityisen huono isäksi, olet keskellä elämäsi yhtä isommista muutoksista ja kriisissä siksi.

Veikkaan, että olet jopa aika hyvä isä.

Vierailija
195/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Vaimo tuli jollain ilveellä raskaaksi*

Tämä on viikon paras 🤣🤣

Jospa kävi nuohooja kylässä tai joulupukki

Vierailija
196/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Seksistä on olemassa aina mahdollisuus saada lapsi, jos siihen kuuluu yhdyntä hedelmällisessä iässä olevan miehen ja naisen välillä. Melko luonnollista, sillä tätä tehtävää varten seksi on alunperin olemassa.

- Vastuu ehkäisystä omalla kohdallasi on sinulla itselläsi. Eli päätät minkä riskitason ehkäisyn hoidat omalta puoleltasi.

- Erittäin hyvä tietää että e-pillerit ovat vaikea käyttää täydellisesti ja edes täydellisesti käytettynä eivät anna täyttä suojaa.

+ E-pillerit eivät ole mikään pikkujuttu naiselle ja niiden käyttö vaikuttaa, jos ei aina niin hyvin usein, myös parisuhteeseen.

Tunnen naisen joka sai pillereistä veritulpan ja silti miehensä ruikuttaa että niitä pitäisi popsia :(

Vierailija
197/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ E-pillerit eivät ole mikään pikkujuttu naiselle ja niiden käyttö vaikuttaa, jos ei aina niin hyvin usein, myös parisuhteeseen.

Tunnen naisen joka sai pillereistä veritulpan ja silti miehensä ruikuttaa että niitä pitäisi popsia :(

+ Abortti ei ole ehkäisykeino, jotkut voivat käyttää sitä viimeisenä takaporttina mutta kaikki eivät siihen pysty. Ei saa siis laskea sen varaan että vahingon sattuessa (ts. täysin naisen vastuulla olevan ehkäisyn pettäessä) nainen tekee sitten vain näppärästi abortin.

Vierailija
198/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollista että katkeruutesi vain kasvaa, jos huomaat että vaimosi jyrää sinut muissakin asioissa manipuloiden tai painostaen. Siinä voi alkaa näkemään puolison ihan eri valossa. Omalla kohdalla tajusin, että minua on manipuloitu koko suhteen ajan arvostelemalla ja lyttäämällä. Sitten viety murrettua miestä kuin pässiä narussa. Naamioitu se vaan ovelasti johonkin muun puheen sekaan. Jos välit tulehtuu, lasten kannalta ero voi olla helpotus, ja niin myös sinunkin. Esim. viikko-viikko-systeemillä saat aikaa hengähtää ja kasata itseäsi, ja jaksat sitten lapsiviikolla olla hyvä isä. Tietenkin se on intensiivisempää kuin silloin kun arki jaetaan kahden kesken, mutta aikuiselta mieheltä ei temppu eikä mikään. Kannattaa tietenkin punnita asioita tarkkaan.

-samassa tilanteessa ollut

Vierailija
199/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt isyystestin?

Jos lapsi ei olekaan biologisesti omasi, tilanne ratkeaa itsestään ja pääset vapaaksi.

Vierailija
200/426 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mies eikä halua koskaan lapsia niin on turha inistä yhtään mitään jälkikasvustaan jos ei ole viitsinyt käydä vasektomiassa.