Syökö ihmiset muka kananmunia paistettuina tai keitettyinä kun ne ovat niin tympeän makuisia?
Kommentit (75)
Hyvin vatkattu munatoti uppoaa aina kevyesti nieluun.
AP: "Mitä laitatte paistettuun munakkaaseen?"
No millä muulla tavalla munakkaan voi laittaa?
Sekä että. Keitettyä munaa leivän päällä, lisäksi juustoa, kinkkua, kurkkua esimerkiksi. Keitettyä munaa menee myös salaattiin.
Paistettuna myös leivän kanssa, esim. aamiaisella pekonia, munaa ja paahtoleipää. Tai hampurilaisen välissä.
Itse siis syön sekä keitettynä ja paistettuna, mutta aina on jotain muuta lisäksi. Jotkut toki vetää ihan sellaisenaan.
Kananmunat ovat pirun halpoja proteiinin lähteitä nykypäivänä.
En tee munakasta vaan heittelen kaksi tai kolme munaa pannulle. Ripottelen päälle grillimaustetta joka sisältää suolaa tai aromat suolaa niin ettei voi kumpaakin käyttää jottei tule liian suolaista. Miedolla lämmöllä hellan levy ja munia ei paistella kuumalla lämmöllä.
Kananmuna tulisi aina kypsentää miedolla lämmöllä. Munaa ei siis keitetä tai paisteta täydellä höngällä vaan hyydytetään hissukseen kuumassa vedessä tai miedolla lämmöllä paistinpannulla. Näin kananmuna maistuu maukkaammalta, ja sen koostumus on miellyttävä ja pehmeä, ei kuiva ja rutiseva.26.11.2014
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3230219
Tympeä maku tulee jos ne valmistaa väärin. Sitten ei kannata valita ihan halvimpia munia sillä niissä saattaa olla ikävä kalan rehun sivumaku. Minä ostan aina vapaan kanan munia ja vapaan lehmän maitoa.
Ymmärsinkö oikein että aloittaja syö raakana?
typerä avaus kirjoitti:
AP: "Mitä laitatte paistettuun munakkaaseen?"
No millä muulla tavalla munakkaan voi laittaa?
Uunissa.
Onko kukaan tehnyt tuorejuusto muna voita. Siis tuorejuustoa voin sijaan. On aivan mahtavaa kun käyttää rasvan sijaan tuorejuustoa.
Sunny side up miedosti hyydyttelen pannulla ja päälle ripaus suolaa ja mustapippuria. Ihanaa juustoleipien päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3x viikossa pekonia pannulle ja kaksi paistettua munaa. On hyvää.
Kannattaa vähän harventaa. Pekonissa on älyttömästi suolaa.
Ja toiset sitten laittavat kananmuniin SUOLAA ja sokeripitoista ketsuppia. Kuinka britit mahtavat pysyä terveenä kun useat syövät joka päivä pekonia ja munia.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tehnyt tuorejuusto muna voita. Siis tuorejuustoa voin sijaan. On aivan mahtavaa kun käyttää rasvan sijaan tuorejuustoa.
Olen tehnyt vuosia ja raejuustoonkin olen tehnyt, myös hyvää.
En osta tympeitä, vaan kivoja kananmunia.
Vierailija kirjoitti:
Paistetun munan alle kuuluu voilla voideltu paahtoleipä. Keitetyn munan saatan syödä sellaisenaan tai sipaista ihan vähän majoneesia siihen munanpuolikkaan päälle. Erittäin maukasta on.
Samaa mieltä! Itse rikon kananmunan tosi pienelle pannulle ja se paahtoleipä heti päälle. Vähän aikaa paistoa ja sitten käännän, että leipäkin lämpiää. Kananmuna jämähtää leipään kiinni ja se on mukavampi syödä.
Just paistoin kaksi munaa ja laitan ne lihapiirakan väliin.
Keitetyn kananmunan syön voinokareen kera ja paistetun ruispalan päällä,että on hyvää
Paistettu kanamuna ja avokaadoa leivälle - sikahyvää. Ja munakkaan jos teen, niin laitan paprikaa, kevätsipulia jne sekaan ja toki mausteita suola-mustapippuri ainakin ja itse tykkään chili-explosion mausteesta paistetussa kanamunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Terveelliset elämäntavat saattaa lisätä vuosia sinne elämän loppuun. Mitä iloa siitä on? Sitten vanhana jossain laitoksessa tungetaan voita ja kermaa, kun ei saa laihtua (laihtuminen kuitenkin johtuu vain lähinnä siitä, ettei vanhana ja hauraana ehdi/jaksa syödä nopeasti eikä kukaan ehdi auttaa). Haluan nauttia elämästä nyt!
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toiset sitten laittavat kananmuniin SUOLAA ja sokeripitoista ketsuppia. Kuinka britit mahtavat pysyä terveenä kun useat syövät joka päivä pekonia ja munia.
Britit on Euroopan lihavin kansa.. että ei kannata ehkä sieltä ottaa mallia. Hehän jopa korvaavat ruuan kanssa syötävän lisukesalaatin sipseillä.
Minä teen munan kuoreen reiän aukon, josta valutan sen sisällön raakana suuhun ja nielen.
Syön keitetyn kananmunan ja puuroa melkein joka aamu. Toisinaan paistettu muna ja silloin tällöin munakasta tai munavoita leivän päälle. En käytä juustoa, leikkeleitä, pekonia tai makkaraa. Vihanneksia eri muodoissa, suolaa, mausteita ja tuoreita yrttejä.
Syön kananmunat RAAKANA!