Syökö ihmiset muka kananmunia paistettuina tai keitettyinä kun ne ovat niin tympeän makuisia?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan terveydestään huolehtiva syö enään kananmunia? Kauheita rasva ja kolesterolipommeja, suonet menee tukkoon pelkästä ajatuksestakin.
No mitäs sinä itse sitten syöt? Thaikuutiota ja sushia?
Tuorepuuroa, hedelmiä, vihanneksia, marjoja, siemeniä ja pähkinöitä, rasvattomia maitotuotteita, hyviä rasvoja...
Miksi et välitä terveydestäsi lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä heitän muutamia meetvursteja pannulle öljyn kerta. Kun ne alkaa rapsakoitua niin kaadan munakkaan päälle ja kääntelen. Herkkua ketsupin ja ruisleivän kanssa.
Tiedän. Ootko vaklannu meikän keittiössä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan terveydestään huolehtiva syö enään kananmunia? Kauheita rasva ja kolesterolipommeja, suonet menee tukkoon pelkästä ajatuksestakin.
No mitäs sinä itse sitten syöt? Thaikuutiota ja sushia?
Tuorepuuroa, hedelmiä, vihanneksia, marjoja, siemeniä ja pähkinöitä, rasvattomia maitotuotteita, hyviä rasvoja...
Kananmunassa on hyviä rasvoja. Rasvattomat maitotuotteet, pähkinät ja siemenet on helvetin kalliita. Miksi sinä pelkäät luonnollista eläinperäistä rasvaa jota nivelet ja aivot tarvitsevat? Eihän sitä kilon palasina nautita.
EN tykkää munakkaasta. En vaikka siinä olisi mitä lisukkeita tai mausteita.
Sen rakenne näyttää ja tuntuu suussa oudolta mössöltä.
Samoin en pidä paistetuista kananmunista.
Mutta keitetyt ( 9 min) kananmunat voileivän päällä ovat ihania .
Keitän noin kerran viikossa koko sen 6 kpl kennon ja syömme leipien päällä ne kerralla mieheni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suonet meneee tukkoon jos istuu paikallaan söi mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3x viikossa pekonia pannulle ja kaksi paistettua munaa. On hyvää.
Kannattaa vähän harventaa. Pekonissa on älyttömästi suolaa.
Miksi? Terveelliset elämäntavat saattaa lisätä vuosia sinne elämän loppuun. Mitä iloa siitä on? Sitten vanhana jossain laitoksessa tungetaan voita ja kermaa, kun ei saa laihtua (laihtuminen kuitenkin johtuu vain lähinnä siitä, ettei vanhana ja hauraana ehdi/jaksa syödä nopeasti eikä kukaan ehdi auttaa). Haluan nauttia elämästä nyt!
-eri
Jos sairastut tai kuolet sydäriin, voi olla vähän vaikea nauttia elämästä samaan malliin. Minun mielestä kaikkea saa syödä, mutta kohtuuden rajoissa niin ettei suonet räjähdä ja polvet muserru ylipainon alle. Jos söisit pekonia vaan kerran viikossa, niin silloin se maistuisi extrahyvältä! Mutta tee kuten tuntuu hyvältä itsellesi :D
Olen normaalipainoinen, jopa hoikka (54kg). Olen myös töissä hoitoalalla ja voin sanoa, että onnekas on se, joka täältä suorin jaloin lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kananmuna on raaka-aine, eikä niin ollen sovi sellaisenaan syötäväksi (kypsennettynäkään).
Oma menetyksesi. Omeletti on erinomainen annos jossa rautaa ja proteiinia, nopea ja helppo kokata.
Aamupala, jota teen vain harvoin, mutta kyllä on hyvää:
Vuoraa uunipelti foliolla ja leivinpaperilla. Laita amerikan pekoniviipaleet yhdessä tomaattien kanssa (tee viillot tomaattiin) pellille.
Ota lasivuoan kansi ja öljyä se, riko siihen kananmunia 1/hlö. Mausteeksi suolaa sekä lempimaustettasi.
Ei kun uuniin ja syödään tuoreen kurkun ja sämpylöiden kanssa. En makua ihan tympeäksi luonnehtisi. Lasten kastiketta vähän päälle. Nam. Ja iso kuppi maitokahvia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3x viikossa pekonia pannulle ja kaksi paistettua munaa. On hyvää.
Kannattaa vähän harventaa. Pekonissa on älyttömästi suolaa.
Miksi? Terveelliset elämäntavat saattaa lisätä vuosia sinne elämän loppuun. Mitä iloa siitä on? Sitten vanhana jossain laitoksessa tungetaan voita ja kermaa, kun ei saa laihtua (laihtuminen kuitenkin johtuu vain lähinnä siitä, ettei vanhana ja hauraana ehdi/jaksa syödä nopeasti eikä kukaan ehdi auttaa). Haluan nauttia elämästä nyt!
-eri
Jos sairastut tai kuolet sydäriin, voi olla vähän vaikea nauttia elämästä samaan malliin. Minun mielestä kaikkea saa syödä, mutta kohtuuden rajoissa niin ettei suonet räjähdä ja polvet muserru ylipainon alle. Jos söisit pekonia vaan kerran viikossa, niin silloin se maistuisi extrahyvältä! Mutta tee kuten tuntuu hyvältä itsellesi :D
Olen normaalipainoinen, jopa hoikka (54kg). Olen myös töissä hoitoalalla ja voin sanoa, että onnekas on se, joka täältä suorin jaloin lähtee.
Niimpä ja onnekkain on alkoholisti joka kuolee ennen kun joutuu laitokseen toisten ihmisten armoille ja syömään sitä paskaa mautonta laitos ruokaa jossa ei ole rasvaa eikä kermaa.
Minä ihmettelen kun loppupäästä eläville vanhuksille pitää ihan ala-arvoista rasvatonta laihdutus ruokaa syöttää. Hautaanko niitä pitää laihduttaa että sopii pieneen arkkuun.
Miksi lääkkeillä pitää saavuttaa liian pitkää elämää kun kummaksutti sairaanhoitaja joka saarnasi että pitää käydä koko ajan jossain mittauksissa ja mitata itse koko ajan jotain verenpaineita ja sokereita. Voinko minä päättää itse omasta elämästäni niin etten halua ollenkaan mittailla ja lääkkeitä. Eikö ihmisellä saa olla ollenkaan vapaus valita itse. Saanko kuolla sitten kun se aika on enkä halua sitä pitkittää millään kemikaaleilla. Täysin kummallista tämä pitkän iän ihannointi ja väki pakolla elää pitkään lääkityksillä.
Eikö se tule halvemmaksi ihan luonnollinen poistuma kun pitkittää elämää liikaa keinotekoisesti. Omaisetkin jo kyllästyvät jos joku kiikun kaakun elävä elää liian pitkään eikä se edes ole tässä maailmassa enää muuta kuin työllistää kolmea hoitajaa vuorokaudessa. Se on se porkkanan ja terveellisen elämä harrastelija sissi joka ei halua kuolla ollenkaan ja on ihan saatanasti liikkunut juoksua harrastaen. Kroppa ei meinaa millään kuolla ja pää on lahonnut jo ajat sitten.
Ei se sitten auttanut kamala fyysinen rääkki kun pää vanhenee kuitenkin. Pitkää ikää tavoittelevat eivät tajua että ei millään elämisen tavoilla eletä loputtomiin.
Sinun makusi ja ajatuksesi.Kaiki eivät onneksi ajattele kuin sinä.
Komppaan niitä, jotka kehottavat ostamaan laadukkaita munia. Minustakin paistettu tai keitetty muna maistuu varsin tympeältä, jos on käytetty halpismunia joissa maistuu rehu. Etenkin jos munat on vielä vedetty ihan ylikypsiksi, hrrrrr!
Sen jälkeen kun rupesin ostamaan Reko-jaosta onnellisten kanojen munia (rehussa ei soijaa eikä kalajauhoa), löysin ihan uuden maailman!
Vierailija kirjoitti:
Komppaan niitä, jotka kehottavat ostamaan laadukkaita munia. Minustakin paistettu tai keitetty muna maistuu varsin tympeältä, jos on käytetty halpismunia joissa maistuu rehu. Etenkin jos munat on vielä vedetty ihan ylikypsiksi, hrrrrr!
Sen jälkeen kun rupesin ostamaan Reko-jaosta onnellisten kanojen munia (rehussa ei soijaa eikä kalajauhoa), löysin ihan uuden maailman!
En minäkään osta halpis munia ollenkaan kun ei kiinnosta se suuhun jäävä kalan jätteiden sivumaku.
Teho tuotanto kasviksetkaan eivät maistu samalle kuin ennen. Teho tuotannon ruuan maku on ihan erilaista kuin ennen. Kaikkia pitää maustaa enemmän kun ennen.
Ei. Ei kukaan tee sellaista. Onko jotain muuta, mikä askarruttaa mieltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Paistetun munan alle kuuluu voilla voideltu paahtoleipä. Keitetyn munan saatan syödä sellaisenaan tai sipaista ihan vähän majoneesia siihen munanpuolikkaan päälle. Erittäin maukasta on.
Ruisleivän päälle niin paistettuna kun keitettynäkin. Paistettuun makua yrttisuolalla ja voissa paistamisella. Keitetyn seuraksi mätitahnaa, kylmä- tai lämminsavu- tai graavilohta,
Meillä syödään yksi muna joka aamu vähintäänkin. Varsinkin raskaan työntekijä tarvitsee kunnon aamiaisen ja munalla töihin. Puolisollani on yli 40-vuoden työura raskaalla alalla ja aamiaiseen kuuluu kanamuna joka aamu. Ei pelkkä puuro pidä nälkää kovinkaan pitkään. Ilman kunnon monipuolista aamiaista ei raskaissa töissä pärjää. Lääkäri ihmetteli kuinka hyvässä kunnossa on ikäisekseen. Meillä ei käytetä rasvattomia tuotteita ollenkaan vaan vähärasvaisia ja sydän merkkisiäkin ja katsotaan kuitupitoisia kuten pastaa jos on valinnan varaa.
Kyllä on heikot suonet jos ne menee tukkoon perusruuasta.