Miksi jotkut miehet heräävät isyyshaaveisiin vasta yli 4-kymppisenä?
Olen 3-kymppinen nainen ja minua on esim. viime aikoina kierrellyt kaksi 4-kymppistä miestä (43v. ja 44v.) isyyshaaveineen. Olen akateeminen ja innokas tekemään elämässä vielä muuta kuin perustamaan perheen. Olen kuitenkin teini-iästä asti tiennyt haluavani lapsia jokin päivä. Mietityttää tällaiset 4-kymppiset miehet, millaisiahan syitä tuollaiseen on, miten ovat tuohon päätyneet. Nämäkin tuntemani ovat kuitenkin sellaisia, että olisivat mitä luultavimmin löytäneet lapselleen äidin aikaisemmin, jos sellaisen olisivat halunneet. Yli 4-kymppiset isätkään eivät ole kovin yleisiä, isäksi halutaan yleensä nuorempana.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Trendi lienee se, että naiset ottavat myös useammin itselleen nuoremman miehen, joten setämiesten isyysmahikset nuorikkojen kanssa taitavat kaventua entisestään.
Tämä on totta, olen itse siitä esimerkki. 😄 Oma ikäni alkaa 3:sella, miesystäväni 2:lla, 6 vuotta ikäeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani mies oli pitkään sitoutumiskammoinen sinkku ja ajattelin, että lapsettomaksi jää. No yllättäen nelikymppisenä rakastui päätäpahkaa itseään 15 vuotta nuorempaan naiseen ja pari vuotta sitten saivat lapsen. Mies oli tuolloin siis 46-vuotias tullessaan ekaa kertaa isäksi.
Toinen tuntemani mies onnistui myös iskemään itseään reilusti nuoremman, todella kauniin naisen. Isäksi hän tuli vajaa neljäkymppisenä naisen ollessa n. 25-vuotias. Saivat kaksi lasta, jotka ovat nyt alakouluikäisiä.
Oikeassa elämässä, ei teidän palstan üli-inceleiden haaveissa, suurten ikäerojen parisuhteet ovat heterosuhteissa Suomessa erittäin harvinaisia- vain 0.5 % parisuhteista on suuri ikäero.
Eli ei.
Juttu ei ole keksitty. Ko. henkilöistä vain yksi on täysin suomalainen, kaikki kyllä asuvat Suomessa. Nämä kaksi pariskuntaa ovat ainoat esimerkit, jotka tiedän. Kaikilla muilla kumppani on lähellä omaa ikää.
Ok, mietinkin että kyseiset miehet eivät ole mitään basic suomimiehiä. Enkä näemmä ollut väärässä.
Parikymppinen tyttö ei halua tulla vielä äidiksi.
Opiskelut kesken ja elää villiä opiskelijaelämää.
"Yhdysvalloissa odotettavissa oleva elinikä on alkanut laskea."
No , autolla mennään joka paikkaan, syödään mättöruokaa. Taudit vie. Sekä onhan tuollakin aika monipuolinen kasvanut kansantausta.
Siittiöiden tuotannon jatkuminen saa jotkut miehet harhaisesti kuvittelemaan, että aikaa on loputtomiin. Sitten keski-iässä havahdutaan asian äärelle. Mutta oman ikäiset naiset ovat jo lapsensa laittaneet ja nuoremmat ovat kiinnostuneita nuorista miehistä. Käytännössä juna menee miehiltä ohi melkein yhtä nuorena kuin naisilta.
En tunne yhtään tapausta, jossa mies olisi saanut ensimmäisen lapsensa yli 40v. Olen yläkoulun opettaja ja vanhempainiltaan ja -tapaamisiin tulee aina isiä, jotka näyttävät vähän yli nelikymppisiltä. Sen ikäisellä on murrosikäiset lapset. Ei siellä näy ketään kuusikymppisiä ukkoja, jotka olisivat lisääntyneet 45-vuotiaina.
Mutta kiire alkaa olla sinullakin ap.
Vierailija kirjoitti:
"Yhdysvalloissa odotettavissa oleva elinikä on alkanut laskea."
No , autolla mennään joka paikkaan, syödään mättöruokaa. Taudit vie. Sekä onhan tuollakin aika monipuolinen kasvanut kansantausta.
Plus opioidit.
Samalla tiellä ollaan.
Tää on ihan todellinen ilmiö. Suomessa ihmiset haluavat yleensä suunnilleen saman ikäisen puolison. Naisilla ei keskimäärin ole varsinkaan mitään erityistä halua ryhtyä suhteeseen itseään huomattavasti vanhemman tai nuoremman miehen kanssa. Jos nainen on kolmekymppisenä sinkku, tarjolla on usein oman ikäisiä miehiä, joilla on lapset jo tehty, eikä lisää toiveissa, tai sitten niitä, jotka eivät vielä halua vanhemmiksi. Nämä viimeksi mainitut haluavat sitten vanhemmiksi kymmenen tai viisitoista vuotta myöhemmin, ja sehän ei enää oman ikäisten naisten kanssa onnistu, vaan pitäisi löytää itseä huomattavasti nuorempi puoliso. Useimmiten tämä skenaario ei enää toteudu, ja miehet jäävät lapsettomiksi. Naiset sen sijaan voivat halutessaan yrittää saada lapsen yksinkin hedelmöityshoitojen avulla.
Ap:n kysymykseen en osaa vastata. En tiedä, miksi näin on. Mutta sen tiedän, että ihmisten tiedot iän vaikutuksesta hedelmällisyyteen ovat tutkimusten mukaan monilla aika heikoissa kantimissa, ja erityisesti miehet luulevat, että naiset voivat tuosta vaan nelikymppisinäkin saada lapsia, kun totuus on se, että juuri kukaan ei enää tule raskaaksi 42-vuotiaana. Hedelmöityshoidot eivät myöskään takaa lasta, vaan päättyvät usein kipeään pettymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa löytäisi miehen joka ei haluaisi lapsia ja olisi steriloinut itsensä. Minä olen neitsyt ja haluaisin miehen näillä arvoilla. En halua alkaa syömään e-pillereitä vain pelätäkseen toukan saantia. Se olisi painajainen.
Tinderiinin paha laittaa tällaista mutta näin ajattelen.
Kannattaa napata mies, joka on jo ns. toisella kierroksella. Eli ne lapset ovat jo ensimmäisen naisen kanssa tehty. Näiden joukosta löytyy paljon miehiä, jotka eivät enää uusia lapsia halua.
Nää "miehet" tahtoo kyllä tehdä lapsen/lapsia mutta isäksi heistä ei ole. Ne haluu römpsää. Kokeile, sano että käy. Tossa on kuppi ja tossa on ornoa tuolla on vessa. Paljosta vetoa ettei ne haluakaan isäksi sittenkään.
"Tämä on totta, olen itse siitä esimerkki. 😄 Oma ikäni alkaa 3:sella, miesystäväni 2:lla, 6 vuotta ikäeroa."
Onko tullut tulosta, joo ei tarvii vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani mies oli pitkään sitoutumiskammoinen sinkku ja ajattelin, että lapsettomaksi jää. No yllättäen nelikymppisenä rakastui päätäpahkaa itseään 15 vuotta nuorempaan naiseen ja pari vuotta sitten saivat lapsen. Mies oli tuolloin siis 46-vuotias tullessaan ekaa kertaa isäksi.
Toinen tuntemani mies onnistui myös iskemään itseään reilusti nuoremman, todella kauniin naisen. Isäksi hän tuli vajaa neljäkymppisenä naisen ollessa n. 25-vuotias. Saivat kaksi lasta, jotka ovat nyt alakouluikäisiä.
Oikeassa elämässä, ei teidän palstan üli-inceleiden haaveissa, suurten ikäerojen parisuhteet ovat heterosuhteissa Suomessa erittäin harvinaisia- vain 0.5 % parisuhteista on suuri ikäero.
Eli ei.
Juttu ei ole keksitty. Ko. henkilöistä vain yksi on täysin suomalainen, kaikki kyllä asuvat Suomessa. Nämä kaksi pariskuntaa ovat ainoat esimerkit, jotka tiedän. Kaikilla muilla kumppani on lähellä omaa ikää.
Ok, mietinkin että kyseiset miehet eivät ole mitään basic suomimiehiä. Enkä näemmä ollut väärässä.
Toinen miehistä on täysin suomalainen, eikä vaimo ole Thaimaasta, vaan USA:sta. Toinen mies on maasta, josta 90-luvulla tuli paljon meille populaa, tämä mies tuli 2000-luvulla ja yritti vuosien ajan pariutua suomalaisen naisen kanssa, oli ainakin yhden kanssa naimisissakin, mutta liitto ei kestänyt (luultavasti ol*skelulupaliitto kyseessä). Sitten lopulta nelikymppisenä löysi nykyisen vaimonsa omasta alkuperäisestä kotimaastaan ja toi hänet Suomeen.
"Kunpa löytäisi miehen joka ei haluaisi lapsia ja olisi steriloinut itsensä. Minä olen neitsyt ja haluaisin miehen näillä arvoilla."
^Tää taitaa olla trolli, eli pumppaa jatkuvasti ja mitään ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Elin melko köyhän lapsuuden.
Äiti siivooja, isä sekatyömies ja välillä työtön.
Kaikesta pulaa.
Vanhemmilla ei lapsille aikaa, kun piti hommia painaa räkäpalkalla pitkää päivää että ylipäätään elätti kaikki viisi lasta.Päätin että jos joskus teen lapsia, on taustojen oltava kunnossa.
Nyt ne ovat.
Siksi teen lapsia lisääntymiskykyisten ja haluisten naisten kanssa, joilla on jaksamista ja halua olla kotona lasten kanssa. Siihen ei uraputkessa oleva keski-ikää lähestyvä uraohjusnainen suostu.
Siksi valintani naisasioissa on kaksikymppiset naiset.
M40
Siinähän valitset. Onko jonoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa löytäisi miehen joka ei haluaisi lapsia ja olisi steriloinut itsensä. Minä olen neitsyt ja haluaisin miehen näillä arvoilla. En halua alkaa syömään e-pillereitä vain pelätäkseen toukan saantia. Se olisi painajainen.
Tinderiinin paha laittaa tällaista mutta näin ajattelen.Kannattaa napata mies, joka on jo ns. toisella kierroksella. Eli ne lapset ovat jo ensimmäisen naisen kanssa tehty. Näiden joukosta löytyy paljon miehiä, jotka eivät enää uusia lapsia halua.
Sitten joutuu äitipuoleksi miehen lapsille. Se on epäkiitollinen osa naiselle.
Kukaan ei ole kertonut niille, että tavara alkaa olla p.skaa siinä vaiheessa ja kehityshäiriöiden riski kasvaa. Esimerkiksi autismi jne ovat todennäköisempiä, kun on yli 40v isä.
Vierailija kirjoitti:
Nää "miehet" tahtoo kyllä tehdä lapsen/lapsia mutta isäksi heistä ei ole. Ne haluu römpsää. Kokeile, sano että käy. Tossa on kuppi ja tossa on ornoa tuolla on vessa. Paljosta vetoa ettei ne haluakaan isäksi sittenkään.
Et ole kuullut ehkäisystä ja siitä, että seksiä harrastetaan nykyisin ilman, etta tarkoitus on tehdä lapsia? Itseasiassa suurin osa seksistä on tällaista! Näkisimpä se vonkaajan, joka yrittää vongata naiselta seksiä sillä verukkeella, että tehdään lapsia!
Niin taas varmaan, ei tuon ikäiset haaveile mistään sinappikoneista... 0/5
Vierailija kirjoitti:
Heillä on paljon esikuvia, on paljon julkkiksia jotka ovat tulleet vanhemmiksi vasta myöhemmin. Sen takia miehille leviää sellainen ajatus, että aina myöhemminkin kerkiää.
Ja sehän pitääkin paikkansa, ongelma on vain se, että heitä on liikaa. He taistelevat +30 naisista siinä missä +30 miehetkin.
Ja ihan päivänselvää, että +30 menee paremmin kuin +40 miehet.
No ei tuo nyt siltä näytä, kun AP:kin on näistä nelikymppisistä kiinnostunu.
Ei tuon ikäisenä halua vanhempaa miestä.
Mies haluaa että nainen hoitaa kodin ja on söpösti kuvissa jos nuoremman haluaa. Usein noilla on jo pari lasta ennestään.
En voi nelikymppisistä pojista sanoa, vaan onhan siinä että he tuntee että, talouden tilanne sellainen että pitäisi pärjätä, vaikka olisi hieman vaipanvaihtoa edessä.