Miksi jotkut miehet heräävät isyyshaaveisiin vasta yli 4-kymppisenä?
Olen 3-kymppinen nainen ja minua on esim. viime aikoina kierrellyt kaksi 4-kymppistä miestä (43v. ja 44v.) isyyshaaveineen. Olen akateeminen ja innokas tekemään elämässä vielä muuta kuin perustamaan perheen. Olen kuitenkin teini-iästä asti tiennyt haluavani lapsia jokin päivä. Mietityttää tällaiset 4-kymppiset miehet, millaisiahan syitä tuollaiseen on, miten ovat tuohon päätyneet. Nämäkin tuntemani ovat kuitenkin sellaisia, että olisivat mitä luultavimmin löytäneet lapselleen äidin aikaisemmin, jos sellaisen olisivat halunneet. Yli 4-kymppiset isätkään eivät ole kovin yleisiä, isäksi halutaan yleensä nuorempana.
Kommentit (133)
Tuntemani mies oli pitkään sitoutumiskammoinen sinkku ja ajattelin, että lapsettomaksi jää. No yllättäen nelikymppisenä rakastui päätäpahkaa itseään 15 vuotta nuorempaan naiseen ja pari vuotta sitten saivat lapsen. Mies oli tuolloin siis 46-vuotias tullessaan ekaa kertaa isäksi.
Toinen tuntemani mies onnistui myös iskemään itseään reilusti nuoremman, todella kauniin naisen. Isäksi hän tuli vajaa neljäkymppisenä naisen ollessa n. 25-vuotias. Saivat kaksi lasta, jotka ovat nyt alakouluikäisiä.
No jos katsoo tuota Sanna Marinin touhua, niin 38 vuotiaskin voi olla vielä nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo 47 ja kello on tikittänyt kauan. En ole tavannut sopivaa naista. Kaikenlaisia rokkityttöjä ja boheemeja, mutta ehkä olen vanhanaikainen, mutta haluaisin lasteni äidiksi vähän tavallisemman älykkään naisen. Ei mitään hela ja nyrkki osastoa, vaan perhe-elämä voisi olla stabiilimpaa. Tekisin kaiken ja vähän yli.
No joo, tämä tarkoitaisi vähän nuorempaa. Saahan sitä haaveilla. Harvemmin lukee lehdestä miehen lapsettomuudesta.'Olen työskennellyt lasten kanssa, minusta tulisi ihan hyvä faija.
Haussa nuori siitostamma. Jos tämä edellä mennään, ei suhde tule toimimaan.
No joo. Luin tekstini uudestaan ja sehän on hyvin konservatiivinen. Olen humalassa, ehkä vähän Freudilaista. Mulla on ihan hyviä visioita ja rakkaudellisia ajatuksia perhe-elämää kohtaan.Kkelasin, että voisin viettää pitkän isyysloman ja opettaa lapseni uimaan, kalastamaan, lukemaan ja pelaamaan futista. Mainitsi joo nuoremman naisen, mutta en ajattele noin, kuten sanoit. En. Minun ikäiseni eivät ehkä lisänny. Tätä tarkoitin, en tiiraile parikymppisiä. Tai no vähän tietenkin- onhan minulla silmät, mutta en siinä mielessä.
Jukka Poika (43 v.) sai juuri lapsen. Tosin hän ei ollut myöhäisherännäinen, koska hänellä niitä oli jo kolme ennestään, kaksi nuoruuden liitosta ja edellinen tämän Teija Stormin kanssa. Stormikin taitaa olla Jukkaa jonkin verran nuorempi?
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani mies oli pitkään sitoutumiskammoinen sinkku ja ajattelin, että lapsettomaksi jää. No yllättäen nelikymppisenä rakastui päätäpahkaa itseään 15 vuotta nuorempaan naiseen ja pari vuotta sitten saivat lapsen. Mies oli tuolloin siis 46-vuotias tullessaan ekaa kertaa isäksi.
Toinen tuntemani mies onnistui myös iskemään itseään reilusti nuoremman, todella kauniin naisen. Isäksi hän tuli vajaa neljäkymppisenä naisen ollessa n. 25-vuotias. Saivat kaksi lasta, jotka ovat nyt alakouluikäisiä.
Oikeassa elämässä, ei teidän palstan üli-inceleiden haaveissa, suurten ikäerojen parisuhteet ovat heterosuhteissa Suomessa erittäin harvinaisia- vain 0.5 % parisuhteista on suuri ikäero.
Eli ei.
Vierailija kirjoitti:
Ok, Jarmo.
Mieheni oli 40 ja 49 vuotias kun lapset syntyi.
Ei se jaksanut öisin herätä vauvaa hoitamaan, itse 12 vuotta nuorempana jouduin itse hoitamaan vauvat.
Mieheni työkseen ajaa niin ei pystynyt valvomaan vauvan takia ettei nukahda rattiin kesken työpäivän.
Myöhemmin kun mies oli 50-60 vuotias, ikäero alkoi haitata ihan kunnolla.
Ero tuli kun mies oli 60 v.
Naiset, harkitkaa tarkkaan jos otatte selkeästi itseänne vanhemman miehen, Ikäero ei nuorena välttämättä tunnu, mutta viidenkympin jälkeen vuosi vuodelta ero näkyy ja tuntuu selvemmin
Vierailija kirjoitti:
Jukka Poika (43 v.) sai juuri lapsen. Tosin hän ei ollut myöhäisherännäinen, koska hänellä niitä oli jo kolme ennestään, kaksi nuoruuden liitosta ja edellinen tämän Teija Stormin kanssa. Stormikin taitaa olla Jukkaa jonkin verran nuorempi?
Täällä nämä aikamiespojat kiihottavat itseään näillä kertomuksilla julkkismiehistä, joilla on nuorempi kumppani ja lapsia. Ei koske teitä. Juna meni jo.
Aika avartavaa keskustelu meneillään.
Vierailija kirjoitti:
Ei se jaksanut öisin herätä vauvaa hoitamaan, itse 12 vuotta nuorempana jouduin itse hoitamaan vauvat.
Mieheni työkseen ajaa niin ei pystynyt valvomaan vauvan takia ettei nukahda rattiin kesken työpäivän.
Naiset, harkitkaa tarkkaan jos otatte selkeästi itseänne vanhemman miehen, Ikäero ei nuorena välttämättä tunnu, mutta viidenkympin jälkeen vuosi vuodelta ero näkyy ja tuntuu selvemmin
Juu. Ja lasten kasvettua odottaa omaishoitajuus.
Vierailija kirjoitti:
Nämä tarinat ovat yllättävän yleisiä.
Ja eron mahdollisuus nousee kun ikä-eroa on enemmän. Onhan se ymmärrettävää ettei neljäkymppinen voi kertakaikkiaan tyydyttää tarpeitaan kuusikymppiseen.
Erohan siinä tullee.
Trendi lienee se, että naiset ottavat myös useammin itselleen nuoremman miehen, joten setämiesten isyysmahikset nuorikkojen kanssa taitavat kaventua entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska silloin on rahaa, omaisuutta ja työura huipussa. Pystyy tarjoamaan lapselleen parhaat olosuhteet ja mahdollisuudet hyvään elämään 👍
Nelikymppinen tai sitä vanhempi lapseton aikamiespoika on huonoin vaihtoehto isäksi. Kannattaa juosta karkuun.
Olet vain kateellinen.
Jos yli nelikymppinen mies väittää haluavansa lapsia ja perheen, eikä sitä halustaan huolimatta ole saanut, on mielestäni ihan järkevää suhtautua terveellä epäluulolla tällaiseen mieheen. -eri
Voi herran jumala sanon minä.
Lapset pitää tehdä nuorena.
Elämä on valintoja täynnä
ja ihmiset elävät valintojensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on joko fantasiaa tai sit sä pyörit jossain julkkis-/miljonääripiireissä.
On todellisia ääliöitä jotka nelikymppisenä yhdessä suunnitellusti ensin laittvat naisen raskaaksi ja sitten kun lapsi on syntynyt luikkivat naisen raskausaikana säädetyn salasuhteen hoteisiin.
Onko se rohkean miehen teko?
Ihmisten elinikä ja terveys kehittyy. Ei ole välttämättä mielekästä murskata omia unelmiaan siksi, että on vanha vuoden 1997 kriteereillä. Vuonna 2050 viisikymppinen voi olla uusi kolmevitonen enkä tarkoita farmariasua.
Koskee miehiä ja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä, ei teidän palstan üli-inceleiden haaveissa, suurten ikäerojen parisuhteet ovat heterosuhteissa Suomessa erittäin harvinaisia- vain 0.5 % parisuhteista on suuri ikäero.
Eli ei.
Juttu ei ole keksitty. Ko. henkilöistä vain yksi on täysin suomalainen, kaikki kyllä asuvat Suomessa. Nämä kaksi pariskuntaa ovat ainoat esimerkit, jotka tiedän. Kaikilla muilla kumppani on lähellä omaa ikää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten elinikä ja terveys kehittyy. Ei ole välttämättä mielekästä murskata omia unelmiaan siksi, että on vanha vuoden 1997 kriteereillä. Vuonna 2050 viisikymppinen voi olla uusi kolmevitonen enkä tarkoita farmariasua.
Koskee miehiä ja naisia.
Yhdysvalloissa odotettavissa oleva elinikä on alkanut laskea. Seuraamme epäilemättä perässä.
Miksi ei? "Nuoruus" on pidentynyt molemmilla sukupuolilla. 43v ei ole mikään ikäloppu isäksi. Varmasti nelikymppisillä miehillä kaveripiirissä ja työkaverien parissa alkaa olla jo monta isää, ja sekin voi vaikuttaa omiin perhehaluihin kun hengaa muiden isien kanssa.