Stubb vai Aaltola?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Pliis, keksikää joku oikeasti kokenut ja varteenotettava ehdokas. Yksikään nykyisistä ei kelpaa.
Samat ajatukset minullakin. Nyt on kyllä kakkos-tai kolmosketjun miehet ja naiset kehissä. Eikö täältä tosiaankaan löydy parempia ehdokkaita??
Vierailija kirjoitti:
Stubb ehdottomasti. Kokenut, edustava ja kielitaitoinen, tottunut toimimaan ulkomaiden edustajien kanssa.
Ja on w,, ttu n ylimielinen. Ei siitä ole kuin lentelevän eliitin oressaksi. Tehkäähän ahkerasti röitä, muuten ne ei pysty verottamaan itselleen palkkioita ja etuja. Niitä on paljon.
Ehkä parempi ettei kumpikaan. Poseeuraus ilman paitaa on liian putinistista machoilua minun makuun. Ei tipu ääntä kummallekaan.
Äänestän Aaltolaa.
Palstalaiset ovat näköjään kovin nuoria, kun eivät muista Stubbia, hän se vasta vaikutti narsistien narsistilta politiikassa ollessaan. En äänestä häntä ikinä.
Onko Aaltolalla kielitaitoa? Suomessa on ollut liian monta presidenttiä, joiden mongerrusta on saanut hävetä. Stubb olisi poikkeus.
Jep. Ja Stub voittaa, vaikka itse toivoisin Haaviston voittavan. Mutta hienosti Stubikin homman hoitaa.
Höpöhöpö. Vihreät eivät asettaneet ketään ehdokasta ykköseksi! Elisa Aaltola sai siis sitkin uskomaan tuota omaa skeidaansa. Jokainen tekee omaa kamppanjaansa, eikä ole mitään ihmeen tekijöitä, jotka näitä ehdokkaita järjestykseen laittavat. Sofia oli vakuuttanut äänestäjänsä kun oli ollut edellisen kauden edustajana ja luonnollisesti sai siksi enemmän ääniä. Ja hyvä niin, kitisijää ei eduskunta olisi kaivannutkaan. Ei edes mennyt purkutilaisuuteen, jonka vihreet järjesti, vaan haukku kaikkia somessa. Tosi aikuismaista ja reilua peliä!
Ja olis hyvä olla kaikille! Siis poissuljettuja. Perkele, ku suomalaiset on nykyään tyhmiä.
Muiden ehdokkaiden mokat jo tiedämme, Aaltolan saisimme tietää vasta virassa ollessaan. Ei kiitos! Liian vaarallista.
Älä nyt ihmeessä usko, mitä ehdokas sanoo. Kukaan ei vihreissä aseta ketään ykköseksi, eikä ole ketään, joka keräisi ääniä vain puoluetta varten. Ehdokas ei tappiota kestänyt ja käyttäytyi malliesimerkillä, kuinka helvetin huono häviäjä toimii. Aaltola ei mennyt vihreiden purkutilaisuuteen vaan päätti valittaa asioista somessa. Todella aikuismaista ja reilua käytöstä. Virta ihan itse, omalla työllään, edellisen kauden kokemuksellaan ja tukiryhmänsä avulla, sai enemmän ääniä. Piste.
Itse äänestän vasemmistoa tai vihreitä, ääneni sai Elisa Aaltola, joka osoittautui erittäin huonoksi valinnaksi. Onneksi ei mennyt läpi. Vaikka eläinten oikeudetovatkin itselleni hyvin tärkeitä.
Ei ollut mikään täyte ehdokas. Eikä Virta ollut vihreiden ykkös ehdokas, kaikki ovat tasavertaisia. Virta voitti omalla työllään, kansanedustajana oli jo vakuuttanut ja teki loistavan vaalikamppanjan.
Aaltolalla myös hyvä kamppanja, mutta eläinteemalla vaikea päästä läpi. Toki hän muualla Suomessa olisi voinut onnistua. Mutta Aaltolan ulostulo tappion jälkeen osoitti kyllä valitettavasti sen, millainen hän oikeasti on. Ainoa järjellinen syy siihen, ettei hän mennyt vihreiden purkutilaisuuteen, on se, ettei hän kykene toimimaan ryhmässä, jossa on yksi muista, eikä häntä nosteta jalustalle. Outo kommenttikin, että vihreiden piiripäällikkö vain ohimennen tervehti häntä kadulla, kertoo jotain tästä erikoiskohtelusta, jota hän kaipaa. Huomion keskipiste ja ihailun kohde.
Mä äänestin Aaltolaa kans, enkä enää koskaan tee niin, vaik eläinteema mulle tosi tärkee.
Jos nyt kuitenkin riittäisi, että hlö on aikuisikänsä ( n. 24. V eteenpäin) toiminut kunnollisesti ja tunnollisesti. Nuorina on monet meistä olleet aika hukassa...
Aaltosta ei ehdi virkaan näin lyhyessä ajassa haastatella samassa määrin kuin näyttöjä on useammalta muulta presidenttiehdokkaalta.
Pätevät CV:t on ainakin Stubbilla ja Haavistolla. Toinen oikealta ja toinen vasemmalta, mutta kokemusta on ulkopolitiikasta molemmilta.