Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka ja epäreilusti jaetut edut

Vierailija
17.08.2023 |

Olen töissä paikassa, jossa annetaan työntekijöille lahjaksi museokortteja.

No, osa työkavereistani sanoi, että he ovat saaneet museokortin viime vuonna ja juuri äskettäin uudet saldot tulevaksi vuodeksi.

Kun kysyin itse mahdollisuudesta saada museokortin käyttöön, vastaus oli, että tänä vuonna ei museokortteja jaeta. Aloitin siis itse tänä kesänä.

Onko tämä normaalia? Olen pettynyt, kyseessä on rahanarvoinen etu.

Kiitos

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kieltämättä outoa. Kysy asiaa luottamusmieheltäsi että menikö nyt ihan oikein.

Vierailija
2/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Monessa firmassa esimerkiksi koeaikalaisille ei kuulu tietyt edut vaan niihin on oikeus vasta kun koeaika loppuu. Juuri koskee siis tuollaisia Museokortin kaltaisia täysin ylimääräisiä etuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikein. Monessa firmassa esimerkiksi koeaikalaisille ei kuulu tietyt edut vaan niihin on oikeus vasta kun koeaika loppuu. Juuri koskee siis tuollaisia Museokortin kaltaisia täysin ylimääräisiä etuja.

Tämä on totta, mutta minkä ihmeen takia ei sitten sanota suoraan jos esim Ap:n tilanteessa syy olisi tämä.

Vierailija
4/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on kesätyö. Eli ne, jotka olivat viime kesänä, saivat silloin fyysisen kortin ja tänä kesänä uudet saldot. Minä olen aloittanut viime keväänä, enkä saa mitään.

Ap

Vierailija
5/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla jaetaan myös ihan randomisti etuja. Yleensä ne menevät niille, jotka ovat normaalisti äärettömän laiskoja ja kun yhtenä päivänä ovat ahkeria niin saavat palkinnon. Yllättäen ne, jotka ovat koko ajan ahkeria, eivät saa mitään. Vtuttaa koko työpaikka.

Vierailija
6/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on kesätyö. Eli ne, jotka olivat viime kesänä, saivat silloin fyysisen kortin ja tänä kesänä uudet saldot. Minä olen aloittanut viime keväänä, enkä saa mitään.

Ap

Selvästi syrjintää, kerro että teet kantelun tästä tasa-arvovaltuutetulle.

Vierailija
7/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kukkuraksi olen alan maisteri, mutta sitä ei huomioitu palkkauksessa. Ja nyt vielä muut saavat kaupan päälle tällaisen edun. Kelpais mullekin.

Ap

Vierailija
8/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yksityinen työnantaja saa palkita työntekijöitä ihan niin kuin tahtoo eikä voi olettaa, että jos Vesa saa palkkaa 8000 e/kk, niin kaikille muillekin sama summa annetaan miettimättä sitä, että Vesa tekee 16 tunnin päiviä 6 kpl/vko ja loput tekee töitä 7 h/5 vrk.

Vierailija
9/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kukkuraksi olen alan maisteri, mutta sitä ei huomioitu palkkauksessa. Ja nyt vielä muut saavat kaupan päälle tällaisen edun. Kelpais mullekin.

Ap

Ei kaupan kassalla kauppatieteiden maisteri saa yhtään enempää kuin lukiolainenkaan.

Vierailija
10/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nuo kaksi asiaa eivät liity toisiinsa mitenkään.

Palkkauksesta saat syyttää vain itseäsi kun et ole osannut asiaa maisterinakaan paremmin neuvotella. Sitäpaitsi jos tehtäväsi ei edellytä maisterin tutkintoa eikä maisterius tuo työnantajalle mitään lisäarvoa, se ei tietenkään voi olla palkkasumman peruste. Tuollaiset asiat kuuluu muutenkin ottaa etukäteen selville.

Vierailija
11/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Yksityinen työnantaja saa palkita työntekijöitä ihan niin kuin tahtoo eikä voi olettaa, että jos Vesa saa palkkaa 8000 e/kk, niin kaikille muillekin sama summa annetaan miettimättä sitä, että Vesa tekee 16 tunnin päiviä 6 kpl/vko ja loput tekee töitä 7 h/5 vrk.

Kyseinen työnantaja on kuulepas kaupunki. Ja toiseksi, työaika ei liity tähän mitenkään.

Ap

Vierailija
12/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt vaan valitusta tasa-arvovaltuutetulle niin saat muhkean korvauksen! Ei tuommoista pidä hyväksyä.

Vierailija
13/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tyyppiset edut kuuluvat yleensä niille, jotka ovat olleet töissä edellisenä kalenterivuonna. Pomo tai palkanlaskija yleensä osaa kertoa perusteet. On niissä osa hepreaakin - ainakin omissa eduissani.

Vierailija
14/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole kesätöissä koskaan saanut mitään virike ym. etuja. 

Vierailija
15/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nuo kaksi asiaa eivät liity toisiinsa mitenkään.

Palkkauksesta saat syyttää vain itseäsi kun et ole osannut asiaa maisterinakaan paremmin neuvotella. Sitäpaitsi jos tehtäväsi ei edellytä maisterin tutkintoa eikä maisterius tuo työnantajalle mitään lisäarvoa, se ei tietenkään voi olla palkkasumman peruste. Tuollaiset asiat kuuluu muutenkin ottaa etukäteen selville.

Maisterius oli ainakin syy, jolla sain työpaikan.

Ap

Vierailija
16/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla jaetaan myös ihan randomisti etuja. Yleensä ne menevät niille, jotka ovat normaalisti äärettömän laiskoja ja kun yhtenä päivänä ovat ahkeria niin saavat palkinnon. Yllättäen ne, jotka ovat koko ajan ahkeria, eivät saa mitään. Vtuttaa koko työpaikka.

Kai tajuat, että tyhmiä nyt vain käytetään aina hyväksi.

Vierailija
17/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt vaan valitusta tasa-arvovaltuutetulle niin saat muhkean korvauksen! Ei tuommoista pidä hyväksyä.

Voiko tässä myös menettää rahaa? En halua menettää penniäkään tämän paskatyöpaikan takia.

Ap

Vierailija
18/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voiko tässä myös menettää rahaa? En halua menettää penniäkään tämän paskatyöpaikan takia.

Ap

Valituksessa? Ei, mutt paskamaisen tyhjänvalittajan maineen voi saada ja se voi estää työllistymisen jatkossa.

Vierailija
19/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan tarjoamat edut saa jakaa miten haluaa, ei siihen ole mitään lakia mikä vaatisi antamaan kaikille samat edut.

Vierailija
20/52 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on osa eduista sellaisia, jotka saa vasta, kun on ollut töissä X kuukautta tai jopa vuotta. Tai riippuvat työssäolopäivistä. Esim. itse olin pitkään sairauslomalla, sain kulttuuri- ja liikuntasovellukseen saldoa siinä suhteessa, miten olin töissä. Kesätyöläisille ei näitä parempia etuja yleensä ehdi kertymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan