Työpaikka ja epäreilusti jaetut edut
Olen töissä paikassa, jossa annetaan työntekijöille lahjaksi museokortteja.
No, osa työkavereistani sanoi, että he ovat saaneet museokortin viime vuonna ja juuri äskettäin uudet saldot tulevaksi vuodeksi.
Kun kysyin itse mahdollisuudesta saada museokortin käyttöön, vastaus oli, että tänä vuonna ei museokortteja jaeta. Aloitin siis itse tänä kesänä.
Onko tämä normaalia? Olen pettynyt, kyseessä on rahanarvoinen etu.
Kiitos
Kommentit (52)
Se on ollut viime vuoden etu. Saatiin joulukuussa x euroa kulttuurietua. Maaliskuussa aloittanut ei sitä takautuvasti saanut. Jos taas joulukuussa saamme jotain, niin tietenkin silloin edun saa kaikki työntekijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On oikein. Monessa firmassa esimerkiksi koeaikalaisille ei kuulu tietyt edut vaan niihin on oikeus vasta kun koeaika loppuu. Juuri koskee siis tuollaisia Museokortin kaltaisia täysin ylimääräisiä etuja.
Kyseessä on kesätyö. Eli ne, jotka olivat viime kesänä, saivat silloin fyysisen kortin ja tänä kesänä uudet saldot. Minä olen aloittanut viime keväänä, enkä saa mitään.
Ap
Ei kesätyöläisille tarvitse antaa vakkarien etuja. Ei meilläkään anneta.
Siis he, jotka saivat edun, ovat myös kesätyöntekijöitä. Samassa asemassa kuin minä.
Ap
Miksi alapeukutus?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla jaetaan myös ihan randomisti etuja. Yleensä ne menevät niille, jotka ovat normaalisti äärettömän laiskoja ja kun yhtenä päivänä ovat ahkeria niin saavat palkinnon. Yllättäen ne, jotka ovat koko ajan ahkeria, eivät saa mitään. Vtuttaa koko työpaikka.
Höpö höpö, eli sinä olet omasta mielestäsi ahkera ja muut laiskoja. Nykyaikana on seurantajärjestelmiä, joista työnantaja voi kyllä seurata mitä kukin työntekijä tekee. Ainahan työpaikalla on niitä, jotka omasta mielestään raatavat ja työkaverit eivät tee mitään, mutta tilastot kertovat jotain muuta. Eihän työnantajan näkökulmasta ole järkeä palkita niitä, jotka eivät suoriudu niin hyvin.
No meidän työpaikalla ei tällaista seurantajärjestelmää ole.
Vierailija kirjoitti:
Se on ollut viime vuoden etu. Saatiin joulukuussa x euroa kulttuurietua. Maaliskuussa aloittanut ei sitä takautuvasti saanut. Jos taas joulukuussa saamme jotain, niin tietenkin silloin edun saa kaikki työntekijät.
Entä jos vanhat työntekijät olisivat saaneet uusintaa kulttuurietuun ja uudet työntekijät eivät mitään? Tämä kuvastaa minun tilannetta.
Ap
Ap:na valitsisin taisteluni huolella. Onko museokortti kauhean porun arvoinen asia?
Vierailija kirjoitti:
Ap:na valitsisin taisteluni huolella. Onko museokortti kauhean porun arvoinen asia?
Minulle on. Ja 76 euroa eli museokortin hinta on minulle iso raha.
Ap
No pyydä summa vaikka rahana, jos ei ne sitä korttia muka enää saa hankittua. Ostat sen sitten itse.
Kysyin jo, voisiko kompensoida muulla tavalla. Ei kuulemma voi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kukkuraksi olen alan maisteri, mutta sitä ei huomioitu palkkauksessa. Ja nyt vielä muut saavat kaupan päälle tällaisen edun. Kelpais mullekin.
Ap
Nuo kaksi asiaa eivät liity toisiinsa mitenkään.
Palkkauksesta saat syyttää vain itseäsi kun et ole osannut asiaa maisterinakaan paremmin neuvotella. Sitäpaitsi jos tehtäväsi ei edellytä maisterin tutkintoa eikä maisterius tuo työnantajalle mitään lisäarvoa, se ei tietenkään voi olla palkkasumman peruste. Tuollaiset asiat kuuluu muutenkin ottaa etukäteen selville.Maisterius oli ainakin syy, jolla sain työpaikan.
Ap
Miten ne muut on sitten päässeet sinne ei-maistereina?
Vaikka kyseessä olisi kunta/kaupunki työnantajana?