Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaatteko kuinka juhlien alla moni puolustelee omaa juomistaan aloittamalla noita " miksi ei voi juoda lasten nahden" jne... Miksi sita pitaa korostaa,

Vierailija
18.12.2006 |

väkisinkin tulee mieleen selittely ja omantunnon paikkaaminen... Tsorppa vaan. Mistä se on niiltä pois, jos joku EI halua/tahdo/viitsi juoda alkoholia lastensa seurassa???? Harvemmin täällä kukaan tuomitsee esim. ruokaviiniä lastensa kanssa juovia... mutta nämä jotka sitä juo (ja ehkä enemmänkin kuin ruoan kanssa) ovat suuna päänä tekemässä aloituksia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa on jos juhlapöydässä on tarjolla maitoa ja vettä!

Vierailija
2/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisessä suomalaisessa joulupöydässä ei ole, hohhoijaa, niin hienosti viiniä yms... ja juodaan maitoa/mehua/limua/kotikaljaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee lanttulaatikko hyvin alas maidon kanssa... en sit tiedä miten hieeeenoa viiniä se vaatisi :-)

Vierailija
4/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten jätän ne suosiolla pois joulupöydästä. Helpompien juhlaruokien kanssa juon kyllä mielelläni viniä lasin-kaksi. Saattaa olla myös kodin peruja: meillä ei joulupöydässä ollut viiniä, vaikka aina joskus sitä muuten kohtuudella kotona ruuan kanssa nautittiinkin.

Vierailija
5/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksin joutuu hoitamaan lapset.

Että se siitä parista viinilasista.

Vierailija
6/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain syystä toi kympin kommentti erittäin ikävä tosiseikka.

Vierailija
7/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan itse tavannut jouluna humalassa olevaa henkilöä, olen kuullut huhuja että mieheni täti olisi ollut jouluna humalassa. Mutta minä tai mieheni ei olla hänen kanssaan koskaan joulua viettetty.

Ja kyllä, tiedän monien perheiden kärsivän jonkun/joidenkin liiallisesta alkoholinkäytöstä jouluna. Mutta se, otammeko minä ja mieheni, vanhempamme, jouluna viiniä ruuan kanssa, ei näiden liikakäyttäjien käyttöön vaikuta, vai mitä?

Ja jos joku haluaa juoda perinteisten joluruokien kanssa vaikka maitoa, se sopii minulle. Minä taas pidättäydyn perinteisistä jouluruuista;)

Vierailija
8/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistutetaan, että monihan se luulee olevansa selvinpäin, eikä tajua olevansa räkäkännissä. 9

Vierailija
9/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen ristiriita.

Kokeilkaapa sitä, että panette rehellisesti ylös parin kuukauden ajan, mitä juotte. Voitte yllättyä.

Vierailija
10/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ruuan kanssa voi ottaa viiniä. En aio juoda itse jouluaterialla mitään alkoholia, sillä en tykkää juoda viiniä ja saan helposti migreenin. Mies juo varmaan puoli pulloa viiniä eikä ole päissään siitä. Uutenavuotena aion juoda muutaman siiderin lasten nähden. Meillä on pari kertaa vuodessa bileet, joissa on lapsia ja aikuisia ja alkoholia tarjolla, mutta kukaan ei ole koskaan noissa bileissä innostunut dokaamaan. Saatan hyvin vetään kännit jossain työapaikan pikkujouluissa, mutta kotona en tee sitä koskaan. Kontrolli pelaa hyvin.

Vierailija
11/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on siedätetty jo kun ei mene enää päähän

Vierailija
12/12 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eri asia on jos elimistö on tottunut ja sietokyky noussut. Juopot saa juoda aika paljon ennen kuin alkoholi alkaa vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä