Miksi aikuiset ovat kateellisia kaverin instagram-tykkäyksistä?
Seuraan vierestä seuraavaa tilannetta:
Maijalla on instagram-tili, jossa on melko paljon seuraajia. Maija saa julkaisuihinsa paljon tykkäyksiä ja kommentteja. Maijan kaverit, Anni ja Helena, eivät kuitenkaan tykkää Maijan julkaisuista. Anni ja Helena näkevät julkaisut, mutta eivät tykkää niistä. Maija on ihmetellyt asiaa Annille ja Helenalle. Anni ja Helena sanovat, että Maija ei kaipaa heidän tykkäyksiään, kun saa tykkäyksiä jo paljon muutenkin. Minulle Annille myönsi, että kadehtii Maijan tykkääjämääriä, kun Annin omiin julkaisuihin tykkäyksiä kertyy vain muutama kymmen.
Olen ihan hämmentynyt. Ymmärtäisin tällaisen menon, jos Maija, Anni ja Helena olisivat jotakin 10-15-vuotiaita, mutta ovat +30 v iässä. Miksi ihmeessä aikuiset ovat kateellisia kaverin instragram-tykkäyksistä? Eiväthän ne kerro yhtään mistään.
Kommentit (17)
Yhtä paljon ihmettelen tuota, että aikuinen tivaa toiselta, että mikset ole tykännyt julkaisuistani.
Varmaan siksi, että ovat jälkeenjääneitä? En ymmärrä minkälainen aikuinen yleensäkään jaksaa käyttää aikaa tehden jotain kulissijulkaisuja ja seurata toisten vastaavia.
No kyllä minäkin ihmettelen, miksi entinen pomoni ei koskaan tykkää julkaisuistani Facebookissa. Muiden vanhojen kollegoideni postauksiin tulee häneltä heti tykkäys eli hän on kyllä aktiivinen facekäyttäjä. On ilmeisesti blokannut minut. Pakostakin tässä rupeaa ihmettelemään, että miksi!
Joillekin kaikki, ihan kaikki on kilpailua ja mittelöä, paremmuuden osoitusta ja valtataistelua.
Jotkut vain ovat niin kehittymättömiä, että ovat aina ja kaikille kateellisia, kun se, että toinen menestyy vaikka näillä tykkäyksillä, on heidän mielestään aina jotenkin heiltä itseltään pois ja tekee heistä huonomman.
Lapselliset kiistelevät makuasioista.
Ikäänkuin kaikki pitäisivät kaikista.
Ikinä ei niin ole ollut eikä tule olemaan. Toiset pitävät toisista asioista ja toiset toisista. Toiset pitävät toisesta tyylistä ja toiset toisesta. Makuasioista ei voi kiistellä.
Kerronko rehellisesti; kyse ei ole kateellisuudesta vaan niistä julkaisuista. Joskus ne lähinnä ärsyttää. Eli kyse voi olla vaan boikotoinnista. Vaikkei periaatteessa ole ihmistä vastaan mitään mutta jotenkin ne julkaisut ei löydä sydämeen asti eli lähinnä ärsyttävät jos aina samantyylisiä, tai jotenkin lapsellisia tms.
Tykkääkö Maijan Annin ja Helenan postauksista.
Pysyttelen pois somesta. En ymmärrä miksi minun pitäisi postailla meidän joulu, meidän loma... postauksia ja ajatella, että joku niistä vielä oikeasti ilahtuu syvästi.
Aikuisilla ihmisillä on omat itsenäiset elämät ja niitä toivottavasti eletään niin että niissä mahdollisimman hyvin viihtyy. Jos joskus 80-luvulla joku piti painjaismaisia lomakuvien selailuiltoja, niin ei tämä digimaailman tee niistä yhtään hauskempia.
Todellisuus kun on usein sitä että meidän arki... tiskikone pitäisi tyhjentää, että likaiset astiat saisi koneeseen.... hirveä kuva keittiöstä ig profiiliin... arjesta ei juuri postailla, vaan siitä sommitellusta "totuudesta".
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin ihmettelen, miksi entinen pomoni ei koskaan tykkää julkaisuistani Facebookissa. Muiden vanhojen kollegoideni postauksiin tulee häneltä heti tykkäys eli hän on kyllä aktiivinen facekäyttäjä. On ilmeisesti blokannut minut. Pakostakin tässä rupeaa ihmettelemään, että miksi!
Miksi ihmeessä sinulla on entiset työkaverit ja pomo facessa? Ja lasket/vertailet heidän tykkäyksiään?
Mitä pomo edes tekee jonkun alaisensa facessa?
Eipä voisi vähempää kiinnostaa jotkut sometykkäykset. En minä edes ole somessa, kavereista en tiedä.
Olette henkisesti jotain alakoululaisia, jos on tuollainen vääntö ig-tykkäyksistä.
Kuule en tiedä.Elän toisi elämässä,tapaan ihmiset livenä .En somessa. Minulla ei some tiliä Instagram,ei F.B. Enkä koskaan hanki. Uskon syy voin hyvin itse ,samalaiset on ystävänikin.,ei some tilejä.Joten ei kateutta, ymm.Olen ymmärtänyt ihmiset joilla some tilit: Elävät kuplassa ja eivät tiedä mitä tosielämä on ja sitä kuin kivaa on ihmisiä kohdata oikeassa elämässä.
Hirveän vakavasti jotkut ottaa somen.
Itse ajattelen, että jos henkilöllä on 242 tykkäystä jo valmiiksi, niin ei hän murehdi minun tykkäämättä jättämistä, joka muutenkin hukkuisi sinne numeroiden sekaan kuin meren mutaan.
Kaikki ovat henkisesti 10-15-vuotiaita.