Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärinkö teen? Mummoni antoi minulle ison summan rahaa lahjaksi, sanoen että osaan varmasti käyttää sen

Vierailija
27.12.2006 |

järkevästi perheen hyväksi. Aionkin nyt viedä koko perheen kahdeksi viikoksi etelään, vaikka tiedän että mummoni ei sitä suvaitsisi. Mutta meillä on kaikki tarpeellinen, lainan kuukausierät ovat sellaiset ettei tee tiukkaa, teenkö väärin jos lähdetään esim thaimaahan, ja sanon mummolle että remontoitiin taloa..?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän aikuisen ihmisen pidä kestää tekojensa sauraukset tai sitten olla tekemättä sellaista millä pahoittaa toisen mielen.

Vierailija
2/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat käyttää miten itse tykkäät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yhteistä rentoutumista ja arjen extraa, niin se raha kuuluukin käyttää. Tein itse samoin vuosi sitten.

Vierailija
5/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on yhteistä rentoutumista ja arjen extraa, niin se raha kuuluukin käyttää. Tein itse samoin vuosi sitten.

Vierailija
7/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pahoittaa Mummon mieli kertomalla, että rahat käytettiin johonkin jota hän ei ymmärrä?

Miksi pahoittaa oma mieli käyttämällä rahat johonkin, josta ei ole iloa?

Valkoinen valhe ei tässä tilanteessa loukkaa ketään, ja jos loma on se mikä tekee teidät onnelliseksi ja missä ekstar näkyy (eikä esim juuri lainan lyhennys) niin ei muuta kuin lippuja tilaamaan.

Rentouttavaa lomaa!

Vierailija
8/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin toimin niin että kaikki ovat tyytyväisiä. Valkoinen valhehan tämä vain olisi...

ap

Vierailija
9/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoa mummolle esimerkiksi että sijoitit rahat (ei ole vale, sijoitit rahat teihin) tai niin kuin ajattelit, sano että laitoit remonttiin, mutta tehkää jotain pientä niin sekään ei ole varsinaisesti vale.

Vanhoilla ihmisllä on eri käsitykset asioista ja minusta ei ole suoranaista valehtelua esittää asia sellaisessa muodossa että se ei johda konflikteihin ja suremisiin. Se on vaan huomioimista.

Vierailija
10/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voithan sanoa, että maksoitte seuraavan vuoden lainan lyhennykset sillä rahalla ja nyt voitte lähteä etelään.

Itse olen sitä mieltä, että valkoinen valhe tässä tapauksessa ei haittaa mitään.

Mukavaa reissua!

Vierailija
11/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lainakuluista säästyneillä rahoilla menette etelään. Miksi valehdella suoraan mistään remonteista, kun voi muuntaa totuutta tyylikkäämminkin?

Vierailija
12/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. jonka mummo ei ymmärrä turhuuksia (ei silloin ennen....)

Vierailija
13/13 |
27.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tosin on tapana kunnioittaa lahjoittajan tahtoa ja siksi en koskaan käytä lahjarahoja johonkin mitä lahjoittaja pitää typeränä (vaikka minulla siihen olisikin oikeus).

Yleensä laitan lahjarahat osakkeisiin tai johonkin muuhun " säilöön" pahanpäivän varalle (ei ole vielä tullut).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä