Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekee Esa Saarinen nykyään?

Vierailija
16.08.2023 |

Luennot taisivat loppua jokunen vuosi sitten? On kai jotain muutakin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet keskimääräisen 1953 syntyneen tekevän nykyään? Vihje: he saavuttivat eläkeiän vuonna 2016. Esa Saarinen jäi tästä huolimatta eläkkeelle vasta vuonna 2021.

Nosti kovat palkat pois vielä Aalto-yliopistosta. Narrin duunistaan.

Vierailija
42/48 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hänen oppilaansa 80-luvulla teoreettisessa filosofiassa.

Esa on hyvä tyyppi ja mukava ihminen. On hänessä kuitenkin puoli, jota en arvosta, mm. olisi hyväksynyt Törhösen väitöskirjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille hämmästyttävän kohupaljastuksen Saarisesta. 

Isäni, jo edesmennyt, oli hyvin perillä filosofian asioista, tohtori itsekin. Hän tapasi nuoren Saarisen joskus tämän uran alkuaikoina, liekö ollut jossain Punk-Akatemian aikoihin, ja paljasti minulle suuren salaisuuden: Saarinen on itse asiassa erittäin hyvin perillä filosofian suurista ajattelijoista. Oli oikeasti lukenut mies, eikä mikään kupla. Olin shokissa.

Myöhemmin, jpsksub90-luvulla kun olin rahakkaassa työpaikassa (vähemmän rahakkaalla palkalla) olin tilaisuudessa kuunnella Saarisen esitystä, ja sattumoisin myös eräässä yhdistyksessä johon kuuluin. Nämä pari peräkkäisinä viikkoina pidettyä luentoa olivat kyllä spontaanin kuuloisia, Saarinen puhui ilman paperia ja yleisöään katsellen,  mutta puheet olivat pääkohdiltaan samat. Saarinen siis myös valmisti luentonsa, niissä oli selkeä lähtökohta ja selkeät johtopäätökset. Ei vaan antanut tuulen

Oli joskus nuorempana virkistävä poikkeus lajissaan. Myöhemmin Aallon messevän kuukausipalkan myötä laiskistui ja toden totta veti sitä samaa luentoa vuosikaudet, pyjamassaan heiluen kuin narri konsanaan. Veltostui älyllisesti niin, ettei välittänyt tippaakaan edes siitä, sopiko luento lainkaan kulloinkin kyseessä olevaan teemaan, vaan vaihtoi vain otsikon. Esitykset olivat myötähäpeää herättäviä.

Vierailija
44/48 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi oikomassa yhtä väittelijää Lapissa.

Paitsi ettei oikonut vaan hyväksyi väitöksen.

Sitten on myös muutama vuosi sitten palvonut Vesa-Matti Loiria jossain puhujalavalla ääni väristen kutsuen Veskua nimityksellä "Mestari!".

Vitsi mieheksi.

Vain Jussi Halla-ahoa saa kutsua Mestariksi.

Vierailija
45/48 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri Esa Saarisen haastattelua TV:sitä. Ei oikein ollut terävimmillään siinä. Ikä painaa jo. Saarinen on kuitenkin kirjoittanut muutaman oivallisen kirjan perusfilosofiasta, jossa on hyvin kiteytetty oleellinen Länsimaisesta filosofiasta. Ehdottomasti kannattaa lukea. Esa Saarisen oma filosofia ei puhuttele minua juurikaan. Joka tapauksessa, Esa Saarinen on ollut pidetty luennoitsija mm. Teknillisessä korkeakoulussa Otaniemessä. Ei ole turha julkkis, toisin kuin monet ovat.

Vierailija
46/48 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti rahastaa aivan kuten ennenkin.

Vierailija
47/48 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esa avasi ovet monelle filosofiaan, mutta ei ihastuta se kolmannessa persoonassa puhuminen ja vaimon kehuminen loputtomiin.

Hyviä eläkepäiviä.

Vierailija
48/48 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävi oikomassa yhtä väittelijää Lapissa.

Eihän käynyt.

Sillä hän oli VASTAVÄITTELIJÄ.

Eikä edes pistänyt lujille tohtoriksi väittelijän, koska

väitöskirja oli niin outo.

Lopullisesti väitöskirjan hyväksyy aina asianomainen yliopisto.

Yliopisto ei hyväksynyt Lauri Törhösen tohtorin väitöskirjaa.

En ole ennen kuullut väitöskirjasta, jonka hyväksymistä vastaväittäjä on puoltanut, mutta joka on siitä huolimatta hylätty. Kertokaa joku muu, jos tiedätte!