Miksi ihmeessä vaihdevuosissakin "pitää" olla vielä halukas?
Tiedättehän ne kaikki jutut "Seksi voi jatkua elämän loppuun asti", "Maija löysi seksuaalisuutensa vaihdevuosien jälkeen", "Miksi vaihdevuosi-ikäiset eivät hae apua seksiin", "Seksin ei tarvitse loppua vaihdevuosiin", "Vaihdevuosissa seksi on ihana mahdollisuus". Entä jos onkin tyytyväinen siihen, että seksi loppui eikä kaipaa sitä pätkääkään? Tuskin olen ainut. Sanotaan, että halukkaat vaihdevuosi-ikäiset naiset ovat tabu, mutta todellisuudessa heistä on mediassa jatkuvasti juttuja. Koskaan ei kirjoiteta naisista, jotka eivät seksiä enää kaipaakaan eivätkä ole kokeneet mitään "seksuaalista herätystä" neli- tai viisikymppisenä.
Kommentit (2165)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naista pitäisi lääkitä haittoja aiheuttavilla lääkkeillä, kun vaihdevuosien aikainen haluttomuus on ihan normaalia eikä mikään sairaus - erityisesti jos haluttomuus ei haittaa naista? Siksikö, että miehen ei tarvitse olla puutteessa ja ettei mies petä tai jätä? Tuolla tavalla ajattelevan miehen lähteminenhän on onnenpotku.
Jos vaihdevuodet olisi vienyt minulta halut niin ilman muuta hakisin lääkkeet. Seksi on osa parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen haluttoman puolison vaihtamista. Ei kahden tartte kitua siksi että yksi haluaa keskittyä virkkaamaan isoäidin neliöitä.
Niinkö? Erittäin itsekästä ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen haluttoman puolison vaihtamista. Ei kahden tartte kitua siksi että yksi haluaa keskittyä virkkaamaan isoäidin neliöitä.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan voi määrätä, millaista seksiä ja missä iässä pitää olla.
Omalta kohdaltani voin kertoa, että seksi on edelleen hyvää, vaikka olen 72-vuotias. Ihminen ei menetä seksualisuuttaan eikä tuntoaistiaan, vaikka lapsia harva minun iässäni saa tai haluaa.
Otapa huomioon, että voit puhua vain omasta puolestasi.
Jokainenhan täällä puhu omasta puolestaan.
Edellin puhui minunkin puolestani. Olen 74 v ja olen koko aikuisikäni halunnut seksiä.Puhun kaikkien halukkaiden puolesta😘
Höpö höpö, sinähän olet viiden vuoden sisään jo haudassa! Ja yhä vain mietit kutkaako alakerta 🤢
Kutkaa ihan viimeiseen hengenvetoon. Oletko ennustaja vai mitä.
Meidän suvussa eletään ilman lääkkeitä,yli 90 v.
Käykö kateeksi🐴🤯
Ilmoitan viestisi laittomaksi uhkaukseksi.😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naista pitäisi lääkitä haittoja aiheuttavilla lääkkeillä, kun vaihdevuosien aikainen haluttomuus on ihan normaalia eikä mikään sairaus - erityisesti jos haluttomuus ei haittaa naista? Siksikö, että miehen ei tarvitse olla puutteessa ja ettei mies petä tai jätä? Tuolla tavalla ajattelevan miehen lähteminenhän on onnenpotku.
Jos vaihdevuodet olisi vienyt minulta halut niin ilman muuta hakisin lääkkeet. Seksi on osa parisuhdetta.
Vanhuksilla platoninen ystävyys riittää parisuhteessa vallan mainosti.
Se halukkaampi kärsii aina, oli nainen tai mies. Kannattaakin yrittää etsiä kumppani, jonka tarpeet ovat omia vastaavat.
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta seksuaaliparjaaminen pitäisi lopettaa.
Seksuaalisuus on erottamaton osa ihmistä, se ei ole synti. Se on luontainen, perustavanlaatuinen tarve ja yhtä lailla henkinen kuin fyysinen.
Traumatisoituneilta lähtee halut. Voi olla, että he ovat koko elämänsä teeskennelleet jotain, mitä eivät ole. Valehdelleet kumppanille.
Se napsahtaa lopulta omaan nilkkaan, valitettavasti myös kumppaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot sinä vanhusten puolesta.
Sulle riittää 20 gramman leipäannos ravinnoksi vuorokaudessa, sanon minä.
Kumpikin on väärässä. Puhu vain omasta puolestasi, sinulla ei ole mitään mandaattia puhua "vanhusten" puolesta.
Kuivapillujen kokoontumisajot.
Hyi helvetti teitä eläviä kuolleita, kun pyritte kontrolloimaan yhä eläviä miehiänne.
Vierailija kirjoitti:
Se halukkaampi kärsii aina, oli nainen tai mies. Kannattaakin yrittää etsiä kumppani, jonka tarpeet ovat omia vastaavat.
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta seksuaaliparjaaminen pitäisi lopettaa.Seksuaalisuus on erottamaton osa ihmistä, se ei ole synti. Se on luontainen, perustavanlaatuinen tarve ja yhtä lailla henkinen kuin fyysinen.
Traumatisoituneilta lähtee halut. Voi olla, että he ovat koko elämänsä teeskennelleet jotain, mitä eivät ole. Valehdelleet kumppanille.
Se napsahtaa lopulta omaan nilkkaan, valitettavasti myös kumppaniin.
Seksuaalisuus ei kuulu vanhoille.
Ei pidä. Kun halut loppuu, ne loppuu. Ei sille mitään voi. Ei vaihtareita tarvitse medikalisoida.
Rakastava mies ymmärtää, että aikansa kutakin, eikä painosta vaimoaan.
Muut onkin jonneja, jotka voivat lähteä kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti teitä eläviä kuolleita, kun pyritte kontrolloimaan yhä eläviä miehiänne.
No mitä SINÄ sitten tässä ketjussa teet? 😂
Vanhuksen ei tarvi olla mikään seksin pappi tai papitar. Siinä vaiheessa elämää aika surullista jos mielessä päällimmäisenä seksiseksiseksiseksi ja miten voisi mahdollisimman himottava.
Siis ihan oikeasti?? Kaksi vanhusta elänyt elämän yhdessä. Kasvattanut lapset, selvinnyt vaikeuksista, ehkä tuossa vaiheessa toinen käynyt vaikka syöpätaistelun toisen tukiessa, yhdessä aina rämmitty eteenpäin.
Sen sijaan että mietitään miten voisi rakkaalleen tarjota mahdollisimman onnelliset viimeiset vuodet, mietitään antaako hän minulle orgasmeja??? Minäminäminäminä.
Kamalissa suhteissa ihmiset elävät. Meillä on hyvä seksielämä, mutta vanhoilta päiviltä haaveilen sitä että ryppyiset kädet käsikkäin käymme kävelyillä, muistelemme nuoruutta, iloitsemme lapsen lapsista ja hoidamme toisiamme parhaamme mukaan.
Pelottaa enemmän se, että mitä jos toinen kuoleekin kauan ennen minua. Mieluummin haluan mahdollisimman paljon yhteisiä vuosia, en mahdollisimman paljon orgasmeja joiden puutteessa sitten jättäisin elämäni rakkauden......
Vierailija kirjoitti:
Tuo on SINUN mielipide.
En ole vanhus. Niin kauan kun on haluja niin seksiä pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on SINUN mielipide.
En ole vanhus. Niin kauan kun on haluja niin seksiä pitää olla.
Jos molemmilla on haluja ja molemmille seksi on hyvää, miksi seksiä ei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksen ei tarvi olla mikään seksin pappi tai papitar. Siinä vaiheessa elämää aika surullista jos mielessä päällimmäisenä seksiseksiseksiseksi ja miten voisi mahdollisimman himottava.
Siis ihan oikeasti?? Kaksi vanhusta elänyt elämän yhdessä. Kasvattanut lapset, selvinnyt vaikeuksista, ehkä tuossa vaiheessa toinen käynyt vaikka syöpätaistelun toisen tukiessa, yhdessä aina rämmitty eteenpäin.
Sen sijaan että mietitään miten voisi rakkaalleen tarjota mahdollisimman onnelliset viimeiset vuodet, mietitään antaako hän minulle orgasmeja??? Minäminäminäminä.
Kamalissa suhteissa ihmiset elävät. Meillä on hyvä seksielämä, mutta vanhoilta päiviltä haaveilen sitä että ryppyiset kädet käsikkäin käymme kävelyillä, muistelemme nuoruutta, iloitsemme lapsen lapsista ja hoidamme toisiamme parhaamme mukaan.
Pelottaa enemmän se, että mitä jos toinen kuoleekin kauan ennen minua. Mieluummin haluan mahdollisimman paljon yhteisiä vuosia, en mahdollisimman paljon orgasmeja joiden puutteessa sitten jättäisin elämäni rakkauden......
Ja kun on nuori niin haluja saa olla? Vit*** mitä pa*kaa. Ja ei, seksi ei ole koko ajan mielessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun on nuori niin haluja saa olla? Vit*** mitä pa*kaa. Ja ei, seksi ei ole koko ajan mielessä
Missähän todellisuudessa elät? Ihmisen biologia, elämänkaari, kuolevaisuus ihan tuntemattomia?
Vierailija kirjoitti:
Näköjään
T. Halukas keski-ikäinen nainen
Mitä vanhemmaksi tulee, sen pienemmässä roolissa on seksi. Onnekasta tietenkin jos molemmilla halut pysyy vanhuuteen asti mutta on enemmänkin bonus kuin oletus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän todellisuudessa elät? Ihmisen biologia, elämänkaari, kuolevaisuus ihan tuntemattomia?
Oikeassa todellisuudessa. Halut loppuu milloin loppuu mutta ei kaikilla lopu samassa iässä.
Haluttomilla ei näy olevan käsitystä siitä, että ihminen on psykofyysinen kokonaisuus.