LASTEN synttärikutsuun vastaaminen, eikö teillä ole mitään käytöstapoja??
Meidän lapsella on synttärit syksyllä, ja laitettiin hyvissä ajoin kutsu kaverisynttäreille. Aika, paikka ja ketä koskee.
Mitä tekevät nämä kutsutut? Osaa lukee viestin, ja ei vastaa MITÄÄN. Osa ei moneen päivään edes avaa lähetettyä viestiä. YKSI äiti vastaa etiketin mukaisesti ja ystävällisesti Kiitos paljon ihanasta kutsusta, pääsemme (henkilöt X Y ja z) saapumaan.
Eikö teillä ole mitään tapoja aivan hirveää käytöstä ettei vastaa mitään, ei edes Kiitos
Kommentit (208)
Haiskahtaa Whatsapp kutsulta. Ei niillä ole väliä.
Hyvään käytökseen kuuluu toimittaa paperinen kutsu, jossa pyydetään ilmoittamaan "jos ei pääse" viimeistään kahta päivää aikaisemmin ja mahdolliset allergiat numeroon 04567890. Kiitos!
Eikä mitään epäselvyyksiä ole ollut ja neljän lapsen kohdalla aina toiminut. Juhlat ovat olleet runsas väkiset.
Muistithan kirjoittaa kutsun loppuun R.S.V.P. tai répondez s'il vous plaît.
Se on kohteliasta kun toivotaan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teillä olisi siinä viestissä päivämäärä, johon mennessä haluatte vastauksen? Ja siihen mennessä vain yksi vastasi? Jos mulle tulee nyt kutsu vaikka sanotaan kolmen viikon päähän, ei oikeasti osaa sanoa pääsemmekö ja jos pääsemme, millä kokoonpanolla. Esim olin varannut illalispöydän ravintolaan meidän perheelle ja kahden lapsen puolisoille noin kuukausi sitten, tarkoitus oli juhlia mun ja miehen (siis lasten isän) hääpäivää. Hääpäivän aamuna, jonka iltaa siis toi illallisvaraus oli tehty, selvisi että kukaan meistä ei sittenkään pääse tuonne. Kaikilla oli sen kuukauden aikana tullut joku este. Eli haluatko ap tänään viestin, että "jee, kiitos kutsusta, meitä tulee 7 henkeä" ja sitten päivää ennen: sori, ei päästäkkään. Vai silloin viimeisenä rsvp päivänä: "pahoittelut, emme pääse mukaan, mutta hauskoja juhlia teille". Kumpi?
Jos et pysty py
Itse ainakin teen vuorotyötä ja en tiedä kuukautta etukäteen olenko töissä vai vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsut?
Minkälainen ihminen käyttää sanaa kutsut?
Täällä lapset kutsuu itse kavereita synttäreille. Aina ovat päässeet paikalle ilman sen kummempia kyselyitä ja vastauspyyntöjä.
No täällä maalla ollaankin rennompia synttäreiden suhteen.Samaa ihmettelen. Jo on suureelliseksi mennyt lasten synttärit, lähteneet näköjään ihan lapasesta joillain, pitää olla jenkkimeininkiä vissiin. 💩
Itse olen 80-luvulla lapsuuteni viettänyt ja kyllä silloin JO oli tapana lähettää kutsut juhliin. Tai viedä.
Eipä tarvii ihmetellä, ettei juhlissa ole vieraita, jos kuulopuheiden mukaan pitäisi muistaa mennä.
C'est une situation assez triste lorsqu'une invitation reste sans réponse et que l'invitant ne sait pas s'il doit réserver le service pour trois ou trente convives. Heureusement, il existe aussi des situations et des événements où l'on peut participer sans formalités. Un bon exemple est cet incident que ma grand-mère, aujourd'hui décédée, me racontait souvent il y a quelques années.
Une nouvelle famille vivait près de la maison d'enfance de ma grand-mère : un couple, les enfants du mari, les enfants de la femme et un enfant commun.
La mère (belle-mère) de cette famille préparait souvent la soupe dans une grande marmite. Grand-mère disait qu'en plus des enfants de la famille, les enfants des voisins étaient également autorisés à venir manger la soupe.
La soupe était tout à fait acceptable, surtout compte tenu des conditions de l'après-guerre. Il y avait beaucoup de chats errants dans la maison, et une fois, la femme s'en est aperçue, elle les a attrapés avec des pièges et en a préparé ses soupes. Grand-mère disait que la soupe elle-même n'avait pas empiré, mais elle avait commencé à éviter un peu cet endroit quand elle avait su d'où venait la viande de ces soupes.
L'union avait commencé par une infidélité (grand-mère avait utilisé un mot plus laid, cependant), mais le couple ne buvait pas une goutte d'alcool. Grand-mère non plus, et où avait-elle bien pu en trouver quand elle n'était qu'une enfant ?
Alors, tout peut arriver et celui qui attrape un épicéa finira dans un genévrier, comme grand-mère l'avait toujours enseigné.
Kaikenlaisten juhlien järjestäminen on nykyään niin hankalaa monestakin syystä, että minimoin kaikki juhlat. Ainoastaan pienelle lapselle kaverisynttärit on niin tärkeät, että yritän ne huolehtia. Vaikka siitä seuraa hankaluuksia kaiken maailman erityisruokavalioiden kanssa (allergiat tms. ymmärrettäviä) , osa ei vastaa kutsuihin, osa vastaa myöhässä, joku peruu viime hetkellä jne ruokottomn huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Muistithan kirjoittaa kutsun loppuun R.S.V.P. tai répondez s'il vous plaît.
Se on kohteliasta kun toivotaan vastausta.
Tyylikkäämpää on kirjoittaa suomeksi: Vastausta pyydetään. Tuo ranskan apinointi on pelkästään junttimaista.
Lasten synttärikutsut ovat nykyään aika erikoisia, kun niissä edellytetään ilmoittautumista jo kuukautta ennen syntymäpäivää. Sellaisiakin kutsuja olen nähnyt, joihin on liitetty mukaan lahjatoiveista lista, josta vieraat voivat valita haluamansa lahjan, mutta siinä on se erikoisuus, että yhtäkään listalla olevaa tuotetta ei saa alle 25 eurolla.
Jos ei vastata niin itse koen siten, ettei se kutsu merkitse juuri mitään. Tuo on valitettavaa ja todellakin ihmisillä ei ole käytöstapoja.
Joskus töissä teen tuota, että vastaan kun tiedän huvitaako mennä, esim.jhl hölmöön ajanviettoon joka ei pätkääkään kiinnosta. Mutta lasten kutsuihin vastaan heti ja yleensä ne menevät edelle. Ei niitä niin usein ole ja lapsille tärkeitä juttuja (ja vanhemmille ketkä järkkää).
Vierailija kirjoitti:
Mä alan olla kurkkuani myöten täynnä näitä kutsuvastauksia. Lasten synttäreillekin jo vaaditaan.
Niin? Miten niitä lasten synttäreitäkään järkätään jos ei yhtään tiedä, millainen porukka tulee. Tai jos ei tulekaan ketään?
Vierailija kirjoitti:
Lasten synttärikutsut ovat nykyään aika erikoisia, kun niissä edellytetään ilmoittautumista jo kuukautta ennen syntymäpäivää. Sellaisiakin kutsuja olen nähnyt, joihin on liitetty mukaan lahjatoiveista lista, josta vieraat voivat valita haluamansa lahjan, mutta siinä on se erikoisuus, että yhtäkään listalla olevaa tuotetta ei saa alle 25 eurolla.
Lahjatoiveita en ymmärrä, MUTTA jos synttärit on tarkoitus järjestää jossain muualla kuin kotona ja/tai tilata tarjottavat jostain eikä tee niitä itse, niin kyllä ne pitää ajoissa tietää, että monelleko ja mitä. Kyllä muutenkin haluan hyvissä ajoin suunnitella ja järjestää, vaikka tekisinkin itse. Elämässä kun on muutakin ja ajoissa aloittamalla ainakin itse saan enemmän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teillä olisi siinä viestissä päivämäärä, johon mennessä haluatte vastauksen? Ja siihen mennessä vain yksi vastasi? Jos mulle tulee nyt kutsu vaikka sanotaan kolmen viikon päähän, ei oikeasti osaa sanoa pääsemmekö ja jos pääsemme, millä kokoonpanolla. Esim olin varannut illalispöydän ravintolaan meidän perheelle ja kahden lapsen puolisoille noin kuukausi sitten, tarkoitus oli juhlia mun ja miehen (siis lasten isän) hääpäivää. Hääpäivän aamuna, jonka iltaa siis toi illallisvaraus oli tehty, selvisi että kukaan meistä ei sittenkään pääse tuonne. Kaikilla oli sen kuukauden aikana tullut joku este. Eli haluatko ap tänään viestin, että "jee, kiitos kutsusta, meitä tulee 7 henkeä" ja sitten päivää ennen: sori, ei päästäkkään. Vai silloin viimeisenä rsvp päivänä: "pahoittelut, emme pääse mukaan, mutta hauskoja juhlia teille". Ku
Sama täällä ja siitä syystä vastaan kyllä heti, että palaan asiaan, kun työvuoroni vahvistuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset eivät voi tietää missä he ovat muutaman viikon päästä? Olettaen että työvuorot ovat selvillä. Miten voi olla niin kujalla omista aikatauluista...
Miten ei voisi olla. Muistelen että viikkoa aiemmin pitää tietää työvuorot. Näin on ainakin meillä töissä.
Ei aloitusta ilman tätä samaa typerää tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei aloitusta ilman tätä samaa typerää tarinaa.
Viittasiin siis tuohon kissakeittotarinaan.
Vierailija kirjoitti:
C'est une situation assez triste lorsqu'une invitation reste sans réponse et que l'invitant ne sait pas s'il doit réserver le service pour trois ou trente convives. Heureusement, il existe aussi des situations et des événements où l'on peut participer sans formalités. Un bon exemple est cet incident que ma grand-mère, aujourd'hui décédée, me racontait souvent il y a quelques années.
Une nouvelle famille vivait près de la maison d'enfance de ma grand-mère : un couple, les enfants du mari, les enfants de la femme et un enfant commun.
La mère (belle-mère) de cette famille préparait souvent la soupe dans une grande marmite. Grand-mère disait qu'en plus des enfants de la famille, les enfants des voisins étaient également autorisés à venir manger la soupe.
La soupe était tout à fait acceptable, surtout compte tenu des conditions de l'après-guerre. Il y avait beaucoup de chats errants dans la maison, et une fois, la femme s'en est
oui, c'est une histoire triste. Miksi piti muuten kirjoittaa näin pitkään ranskaksi tänne suomalaiseen keskustelupalstaan. Mei suomalaiset Ranskassa osaamme kyllä suomeakin.
Miksi rasitatte ihmisiä lastenkutsuillanne ja kaikenlaisella loukkaantumisella milloin mistäkin asiasta? Miksi ette vietä kutsuja oman perheen kanssa tai pidätte vaikka avoimet ovet. Paistatte lettuja sitä mukaa kun väkeä saapuu paikalle. Jos ei ketään kuulu, juhlitte omassa porukassanne. Jos joku ei voi syödä mitä tarjotaan, ottaa hän omat eväät mukaan. Itse tietää parhaiten syömisensä. Vapaa-aika on niin arvokasta, että moni ei halua päättää viikkoja etukäteen miten sen viettää. Älä ap ahdistele ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi rasitatte ihmisiä lastenkutsuillanne ja kaikenlaisella loukkaantumisella milloin mistäkin asiasta? Miksi ette vietä kutsuja oman perheen kanssa tai pidätte vaikka avoimet ovet. Paistatte lettuja sitä mukaa kun väkeä saapuu paikalle. Jos ei ketään kuulu, juhlitte omassa porukassanne. Jos joku ei voi syödä mitä tarjotaan, ottaa hän omat eväät mukaan. Itse tietää parhaiten syömisensä. Vapaa-aika on niin arvokasta, että moni ei halua päättää viikkoja etukäteen miten sen viettää. Älä ap ahdistele ihmisiä.
Idiootti. Ne lapsen synttärit on sen lapsen vuoden ehkä tärkein päivä, ei joku roskapäivä johon joku tulee jos jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni ihminen on esimerkiksi työelämässä. Vapaa aika rajattua, joutuu suunnittelemaan menojaan.
Vapaa-aika on yhdyssana.
Miten ihmiset eivät voi tietää missä he ovat muutaman viikon päästä? Olettaen että työvuorot ovat selvillä. Miten voi olla niin kujalla omista aikatauluista...