LASTEN synttärikutsuun vastaaminen, eikö teillä ole mitään käytöstapoja??
Meidän lapsella on synttärit syksyllä, ja laitettiin hyvissä ajoin kutsu kaverisynttäreille. Aika, paikka ja ketä koskee.
Mitä tekevät nämä kutsutut? Osaa lukee viestin, ja ei vastaa MITÄÄN. Osa ei moneen päivään edes avaa lähetettyä viestiä. YKSI äiti vastaa etiketin mukaisesti ja ystävällisesti Kiitos paljon ihanasta kutsusta, pääsemme (henkilöt X Y ja z) saapumaan.
Eikö teillä ole mitään tapoja aivan hirveää käytöstä ettei vastaa mitään, ei edes Kiitos
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti: "Viesti oli ku Astridin valssi, loppuu, ei lopu. . . En lukenu ku eka kappaleen. "
Syksy on täällä tuotapikaa. Hakeudu työväenopistoon, jotta opit kunnollisen lukutaidon. Jos noin lyhyt viesti on ylivoimainen luettava, on lukutaidon taso lähes nolla.
Jos ei osaa lukea, on turha raportoida ongelmastaan joka ketjussa. Ota itseäsi niskasta kiinni ja opettele lukemaan.
Onnea ja menestystä opintielle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: "Viesti oli ku Astridin valssi, loppuu, ei lopu. . . En lukenu ku eka kappaleen. "
Syksy on täällä tuotapikaa. Hakeudu työväenopistoon, jotta opit kunnollisen lukutaidon. Jos noin lyhyt viesti on ylivoimainen luettava, on lukutaidon taso lähes nolla.
Jos ei osaa lukea, on turha raportoida ongelmastaan joka ketjussa. Ota itseäsi niskasta kiinni ja opettele lukemaan.
Onnea ja menestystä opintielle!
Ei vit-tu kukaan voi ottaa noin paljon itseensä, jos ei jaksa lukea pitkää sepustusta. Ajatellaan, että kyse olisi ollut vaikka synnytyksestä, olisin lukenut. MUTTA syntymäpäiväkutsuista tai näin oletan, ku ap niihin liittyen kirjoitti.
Onpa vaikeaa. Täälläpäin lapselle sanotaan monta kaveria saa kutsua ja ihan itse lapsi sanoo kavereille millon on synttärit. Sitten ne lapset tulee synttäreille ja thats it.
1. Kutsujan pitää laittaa SELKEÄSTI, että mihin mennessä odottaa vastausta.
2. Kutsutun pitää selkeästi ja sitovasti ilmoittaa, pääseekö. (Ainoa syy perua ilmoittautuminen juhlapäivänä on sairastuminen tai tietysti jokin hyvin vakava yllätys, tyyliin läheisen kuolema tai onnettomuus tai tulipalo. Jaksaminen ei ole syy jäädä pois.) On myös täysin sopuvaa vastata, että emme pääse. Mutta se pitää kertoa. Juhlan järjestämiseen menee aikaa, vaivaa ja rahaa. Järjestäjällä on oikeus tietää, tuletko.
3. On vähän kurjaa, kun kutsutaan kauan etukäteen. On vaikea tietää syksyn aikatauluja, kun esim lasten harrastusten ajat usein sovitaan vasta koulun alettua, sama omien työmatkojen yms välttämättömyyksiem suhteen.
Mutta lisäksi se ei oikein anna mahdollisuutta kieltäytyä vetoamalla muuhun menoon siinä tapauksessa, että en halua, jaksa tai pysty taloudellisesti menemään johonkin juhlaan. En itse halua mennä kaikkien ihmisten juhliin ja minulla on krooninen sairaus, joka välillä aktivoituu, enkä pysty monta viikkoa etukäteen lupaamaan mitään enkä haluaisi avata etäisemmille tutuille terveysasioitani.
(Kyllä, tuttavapiiriini kuuluu työhön liittyen ihmisiä, joiden kanssa tulen toimeen ja joille minulla ei ole mitään syytä olla muuta kuin ystävällinen. Pystyn arvostamaan kollegana, tekemään yhteistyötä jne ystävällisesti. Mutta en halua lähentyä, esim tutustuttaa lapsiani heidän lapsiinsa ja olen siksi kieltäytynyt lastenjuhlakutsuista kertomalla, ettemme pääse, koska (todellinen) meno. Nyt hän on alkanut kutsua meitä 3 kk ennen lastenjuhlaa, että varmasti pääsisimme. En halua sanoa, että pysyisin mieluummin työkaverina, en halua tutustua sen enempää, koska olemme täysin eri mieltä esim päihteiden käytöstä, politiikasta, erilaisista arvoista ja myös asumme aika kaukana toisistamme. Meistä ei ole tulossa arkea jakavaa ystäväperhettä, kuten hän on usein puhunut. Olen sanonut, että me ollaan aika kiireisiä omien ystävien ja suvun kanssa, mikä on totta. Siitä voisi ymmärtää. Ihan pelkkä tupakointi sisätiloissa lasten ollessa on mulle asia, jota en tuo lasteni elämään. En halua satuttaa sanomalla, että en halua enkä jaksa tulla teidän juhliin, mieheni ja lapseni ei tunne ollenkaan teitä ja vaikka toivon teille pelkkää hyvää, niin tämä sopii meille, työkaverinasi pidän puoltasi ja teen omat osani jutuista hyvin.)
Jos on perusjuhlat niin mitä sillä tiedolla sit lopulta edes tekee. Yksi kakku ja paketin sisältämät määrät muita herkkuja. Riittää kyllä tuli sitten 2 tai 20 vierasta.
Onneksi mulla ei vuosiin ole wappissa ollut päällä seurantatiedot niin kukaan ei tiedä olenko lukenut viestiä eikä mua kiinnosta onko joku lukenut mun viestejä.
Kannattaa vastata kohteliaasti jos on tulossa. Monikaan ei ehkä vastaa jos ei ole tulossa mutta on kohteliasta kiittää kutsusta ja ilmoittaa ettei ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa vaikeaa. Täälläpäin lapselle sanotaan monta kaveria saa kutsua ja ihan itse lapsi sanoo kavereille millon on synttärit. Sitten ne lapset tulee synttäreille ja thats it.
Miten varaat tarjottavaa oikean määrän ja otat maidottomat ja munattomat tarjoiluissa huomioon tuolla thats it -metodilla?
Viesti oli ku Astridin valssi, loppuu, ei lopu. . . En lukenu ku eka kappaleen.