Kysymys nuorille naisille pukeutumisesta
Kysyisin nelikymppisenä naisena teiltä nuoremmilta naisilta, miksi käytätte paljastavia, seksikkäitä ja jopa irstaita vaatteita julkisilla paikoilla, kuten kaupoissa, kuntosaleilla, juoksulenkillä, kävelyllä ja tietysti rannoilla ja uimassa.
Mikä on motiivi pukeutua esim. juoksulenkille siten, että pakaroiden alaosa tulee ylos housuista tai laittaa kauppaan päälle rintaliivikokoinen toppi? Onko idea kehuskella omalla vartalolla, koska on harrastettu liikuntaa tai otettu täytteitä kirurgilla, onko se kiihottava esileikki, onko se seuranhakua vai vain huomionhakua? Ja haetaanko huomiota kaikilta muilta ihmisiltä vai ainoastaan miehiltä? Onko se kilpailu muita naisia kohtaan? Entä pidättekö muiden naisten vartaloiden katsomisesta, kuten rinnoista ja pakaroista?
-alapeppu ja sivutissi
Kommentit (134)
Nämä paikat paljaina tai liian kireissä vaatteissa nyt kulkevat nuoret naiset saattavat hävetä 20 vuoden päästä nykyistä pukeutumistaan. Minäkin häpeän 70-80 lukujen pukeutumistyylejäni. Rajojen ylitys pukeutumisessa kuuluu nuoruuteen niin kuin monien muidenkin meidän varttuneempien mielestä epäsovinnaisen asioiden kokeileminen. Minä olen jo yli 65 v. ja välillä tekisi mieli kohauttaa ja aiheuttaa jopa yleistä pahennusta vaikka sitten pukeutumisella kaikkea tavallisuudesta poikkeavaa arvostelevien ja luutuneista käsityksistä väkisin kiinni pitävien ikäluokkani ihmisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei edes haittaa vähän paljastavat tai kireät vaatteet, mutta täysin tyylittömät, mauttomat ja siveettömät persetrikoot haittaa. En halua katsella kenenkään persvakoa kiitos. Ja olen ihan tyytyväinen omaan takalistooni, mutta sitäkään en asettaisi tolla lailla tarjottimelle, se kuuluu intiimiin kanssakäymiseen, joko seksikumppanin tai vessanpöntön kanssa. Ei ihmisten ilmoille!
Miten tätä eivät he itse näe?Olen samoilla linjoilla ylläolevan kanssa. En yleensä osallistu tällaisiin keskusteluihin, mutta tänään näin suuressa kauppakeskuksessa pääkaupunkiseudulla niin veret seisauttavan näyn, että pakko avautua jossain.
Kyseessä oli kookas nainen, siis myös pituudeltaan hyvin näyttävä hahmo, ei enää mikään teinityttö, ja näin hänet vain takaapäin. Hän oli sulloutunut rintaliivimaiseen toppiin, joka jätti suuren osan selkää ja vatsaa paljaaksi. Alaosa oli tiukat trikoot, jotka eivät jättäneet mitään arvailujen varaan. Ja se takamus! Se oli v a l t a v a ! Siinä jäivät Kardashianit ja muut kauas jälkeen. En pitkän elämäni aikana ole moista nähnyt. Naisen askeltaessa reippaasti eteenpäin, peffa siellä takana eli omaa elämäänsä: se lainehti ylös, alas, oikealle, vasemmalle, ylös, alas jne. Sitä ei voinut olla tuijottamatta, minä en suinkaan ollut ainoa paikalleen jähmettynyt. Olen varma, että jos tuo nainen näkisi itsestään ja kävelystään takaapäin kuvatun videon, hän alkaisi pukeutua julkisuudessa eri lailla.
Oliko hän pitkähiuksinen blondi, vahvasti meikattu, huulitäytteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka puolustelevat näitä tissien ja perseiden esittelijöitä puolustavat itsensäpaljastajia. En ymmärrä tällaista seksuaalirikollisten puolustelua vielä vuonna 2023.
Itsensä paljastelija on sellainen joka esittelee genitaalejaan muille. Se että häiriiinnyt toisten pukeutumisesta noin paljon sinun kannattaisi harkita ammattiapua.
Myös rinnat ja pylly ovat intimeejä alueita, ei pelkästään sukupuolielimet. Kyllä sitä apua tarvitsee näiden paljastelijat, ei ole henkisesti normaalin ihmisen touhua. Milloin tämä edes alkoi että on ok paljastaa pylly ja tissit (kunhan ei peräreikä tai nännit näy) kaikille julkisella paikalla?!
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi intiimipaikkojen esittely miehille on outoa... onkohan tää takapuolen esittely se trendi mitä esittelijät myöhemmin tulevaisuuden täteinä häpeävät ?
"ilmaiseksi" - naisen moraali siinä.
Hämmentävää on, että samaan aikaan on myös vallalla ns. oversize-muoti, jossa hoikat/normaalit nuoret tytöt pukeutuvat xxxl-kokoisiin T-paitoihin ja huppareihin. Ja mutsifarkkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää on, että samaan aikaan on myös vallalla ns. oversize-muoti, jossa hoikat/normaalit nuoret tytöt pukeutuvat xxxl-kokoisiin T-paitoihin ja huppareihin. Ja mutsifarkkuihin.
Nämä ovat nuorempia. Noin 13-17-vuotiaita.
20-30-vuotiailla eri muoti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muotia. Kaikki muutkin pukeutuu niin.
Oletko kade, kun oma kroppa on niin rupsahtanut ettet enää itse kehtaa laittaa piukkoja treenipöksyjä ja toppia ylle?Kiitos vastauksesta! Kyllä olen jollain tavalla kateellinen nuorille, koska lähestyn vaihdevuosia ja hedelmättömyyttä. Nuoret naiset ovat lisääntymiskykyisiä.
Olen kyllä paremmassa kunnossa kuin moni parikymppinen (mikä sinänsä on surullista nuorten kannalta), joten voisin pukeutua paljastavasti, mutta se on erityisen tyylitöntä ns. aikuiselle naiselle. Ja lisäksi kun on kokenut nuorena seksuaalista häirintää, on tämä niin iskostunut sisimpään, ettei uskaltaisi. Toinen asia on myös kunnioitus muita ihmisiä kohtaan. En haluaisi, että toisten tarvitsee nähdä pakarani, rintani tai jopa genitaalialuetta. Enhän itsekään halua nähdä muiden. Ja siksi tämä aloitus.
Ikävää, että olet kokenut ahdistelua. Minusta voit kuitenkin olla yksinkertaisesti vain katsomatta niitä nuoria neitoja treenivermeissään, jos häiritsee.
Niin. Sitä olen myös juuri ihmetellyt, että miksi housut ovat lähes aina alle 30-vuotiailla naisilla pyöräilyhousut, pepputrikoot tai tavalliset jumppa- tai juoksutrikoot (ja stringit alla) vaikka olisi kaupassa, töissä tai kaupugilla. Ei kai aina olla pyöräilemässä tai salilla. Ainakaan mitään reppua tai salikassia ei ole juuri koskaan mukana.
No niin suomalaiset pukeutui ennenkin.
Tuulipuku. Verkkarit. Nyt nuo urheiluvaatteet. Ei metsäläiskansa pysty muuhun. Valmiina aina kuokkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon kiusaajan aloitus.
Veikkaan, että AP on itseasiassa mies, joka on ahdistellut/ ahdistelee naisia seksuaalisesti ja yrittää vierittää syyn rohkeasti pukeutuvien naisten niskaan.
Kiitos kaikille keskustelleille!
En ole edelleenkään mies, vaan vaihdevuosia lähestyvä nainen. Maailma on muuttunut paljon lyhyessä ajassa. Itse olen tainnut jäädä kyydistä. Ja oikeastaan, se on hieno juttu!
Hyvää loppukesää kaikille! Peittävillä tai paljastavilla vaatteilla.
Ehkä ne on pt:itä? Työvaatteet päällä aina?
Inhottaa nuorten naisten iänikuinen sheimaaminen ja moralisointi. En haluaisi asua maassa jossa ihmisten pukeutumista rajoitetaan. Ihailen myös nuorten itsetuntoa, koska itse olen hävennyt aina vartaloani, vaikka ei olisi ollut lainkaan syytä eikä ole edelleenkään.
Mutta. Täytyy sanoa, että lähes alastomat ihmiset aiheuttaa mulle samanlaista ahdistusta kuin nuorena kohtaamani itsensäpaljastelijat. Ja tuntuu ylimieliseltä kun nykyään sanotaan vain ettei ole pakko katsoa. No, ei sitä ehdi varoa ennen kuin silmien eteen lävähtää jotain mitä ei todellakaan haluaisi nähdä. Se on kuin dickpic, jonka nähtyään ei auta vaikka sulkee kuvan. Ei sitä saa enää näkemättömäksi. Näistä tulee todella ahdistunut olo. Myös sekä miesten että naisten paljaat takapuolet tai rinnat aiheuttavat ihan saman tunteen, ei pelkät genitaalit.
Tykkään katsella nuorten naisten meheviä trikoopeppuja
M26
Mä mietin tätä pidempään ja yksi syy saattaa olla laiskuus, eli ei viitsitä laittaa päälle muuta (kun on ehkä kuntoiltu). TAI esitetään että on kuntoiltu muttei oikeasti olla.
Ja lisäajatus oli se, että ei kehdata/jakseta vaihtaa kuntosalilla jne muita vaatteita, koska ei kehdata olla alasti. Uimahallissa huomasin usein että ihan suht nuoret ja normaalivartaloiset ei kehtaa mennä suihkuun alasti.
Toisaalta saattavat pitää persebiksuja, mikä on vähän kummallista.
Oikeasti kauniit eivät ajattele noin ja pikemminkin peittävät esim. Säärensä ja rintansa. Joten.