Kysymys nuorille naisille pukeutumisesta
Kysyisin nelikymppisenä naisena teiltä nuoremmilta naisilta, miksi käytätte paljastavia, seksikkäitä ja jopa irstaita vaatteita julkisilla paikoilla, kuten kaupoissa, kuntosaleilla, juoksulenkillä, kävelyllä ja tietysti rannoilla ja uimassa.
Mikä on motiivi pukeutua esim. juoksulenkille siten, että pakaroiden alaosa tulee ylos housuista tai laittaa kauppaan päälle rintaliivikokoinen toppi? Onko idea kehuskella omalla vartalolla, koska on harrastettu liikuntaa tai otettu täytteitä kirurgilla, onko se kiihottava esileikki, onko se seuranhakua vai vain huomionhakua? Ja haetaanko huomiota kaikilta muilta ihmisiltä vai ainoastaan miehiltä? Onko se kilpailu muita naisia kohtaan? Entä pidättekö muiden naisten vartaloiden katsomisesta, kuten rinnoista ja pakaroista?
-alapeppu ja sivutissi
Kommentit (134)
Se on hyvä, että puristelu ja huutelu on mennyttä, sillä se oli inhottavaa. Toki inhottavampiakin tilanteita oli.
Ehkä kyse on siis myös jonkinlaisesta punkkariasenteesta, kuten 70-luvulla. Silloin pistettiin irokeesi ja hakaneula, nyt takapuoli esille.
Vierailija kirjoitti:
Eri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huisii :D kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muotia. Kaikki muutkin pukeutuu niin.
Oletko kade, kun oma kroppa on niin rupsahtanut ettet enää itse kehtaa laittaa piukkoja treenipöksyjä ja toppia ylle?Kiitos vastauksesta! Kyllä olen jollain tavalla kateellinen nuorille, koska lähestyn vaihdevuosia ja hedelmättömyyttä. Nuoret naiset ovat lisääntymiskykyisiä.
Olen kyllä paremmassa kunnossa kuin moni parikymppinen (mikä sinänsä on surullista nuorten kannalta), joten voisin pukeutua paljastavasti, mutta se on erityisen tyylitöntä ns. aikuiselle naiselle. Ja lisäksi kun on kokenut nuorena seksuaalista häirintää, on tämä niin iskostunut sisimpään, ettei uskaltaisi. Toinen asia on myös kunnioitus muita ihmisiä kohtaan. En haluaisi, että toisten tarvitsee nähdä pakarani, rintani tai jopa genitaalialuetta. Enhän itsekään halua nähdä muiden. Ja siksi tämä aloitus.
Mun mielestä tässä tulee se pointti sekä puolesta että vastaan.
Te keski-ikäiset olette kasvatettu siihen, että se häirintä on kohteen syytä ja siksi tulee pukeutua peittävästi.
Nuorempi ikäluokka on havahtunut (vihdoin ja hyvästä syystä!) siihen, että hetkinen, eihän se häirintä ole kohteen eikä hänen pukeutumisensa syytä. No kenen sitten? TEKIJÄN!!
Ja miehet ulisee, kun mitään ei enää saa sanoa eikä tehdä. No ei niin ja hyvä niin.
Et ehkä tiedä, että kun mies näkee naisen paljasta pintaa, hänen kehossaan tapahtuu sarja tahdosta riippumattomia reaktioita. Sydämen syke nopeutuu, verenpaine nousee, veren plasmaan purskahtaa lisäannos testosteronia ja silmien pupillit laajenevat. Elimistö alkaa evoluution koulimana valmistautua yhdyntään, vaikka sitä ei olisi näköpiirissä.
Monet miehet kokevat tuon testo-purskauksen energisoivana, ja siksi katselevat mielellään naisten per zeitä. Toiset kokevat sen keskittymistä häiritsevänä. Uskokaa tai älkää, maailmassa on miehiä, joilla on muutakin ajateltavaa kuin naisen jalkoväli tai rintavarustus.
Naisten ei ole havaittu olevan samalla tavalla alttiita visuaalisille seksuaalisille signaaleille. Mutta toki meidänkin katse eksyisi miehen haaroväliin, jos hän tallustaisi kadulla speedoissa. Mutta en tiedä, kiihottuisimmeko siitä. :) t. nainen 66 v
Ikävää, että kolmelle ihmiselle esittelemäni faktat miehen biologiasta olivat nou-nou. Ei ne tosiasiat kumminkaan alapeukutuksista muutu. :)
Niiin eihän kukaan edelleenkään tainnut väittää vastaan. Alapeukut siksi, että muiden ihmisten fyysiset reaktiot ei ole se, minkä takia naiset pukeutuu.
Et sitten tullut ajatelleeksi, että olisi kohteliasta naisten taholta rajoittaa paljastava pukeutuminen rannoille, bileisiin ja baareihin? Tuo jatkuva teston eritys itse asiassa kuormittaa miehen kehoa, ja on johtamassa haluttomuuteen, sanovat seksiterapeutit. Yhdessä lisääntyvän masturbaation kanssa.
Kuinkahan monta kertaa pitää rautalankaa vääntää: mua ei kiinnosta, mitä vieraiden ihmisten päissä ja kehoissa tapahtuu. Kunhan käyttäytyvät soveliaasti niin riittää.
Miksi ihmeessä luulet, että tuollaisten asioiden pitäisiä naisia ja varsinkin vieraita naisia kiinnostaa? Ei me olla vastuussa jormien kehojen reaktioista.
Me ollaan vastuussa itsestä, ei miehistä.
Minäkin lopetan suihkussakäynnin ja jätän loppukesän ajan t-paidan kotiin ja kävelen kaljamaha paljaana, koska olen vastuussa vain itselleni enkä kaikille niille, joita näky ja haju iljettää.
Ihme logiikkaa.
Ihan vapaasti. Ei haittaa. Itse asiassa miesten tekemänä tuohon törmää harva se päivä. Joillain on ku setkin hoisuissa. Sekin pitää kanssaihmisten vaan sietää, koska ihmisiä ollaan.
Mutta appa jee, jos onkin nainen, jonka pyllystä osa näkyy!! Tai napa!! Voi kamalaa! 😂😂
Kuulun noihin sun mainitsemiin nuoriin naisiin. Pukeudun mekkoihin ja pitkiin hameisiin, koska mun tyyli on klassinen ja naisellinen. En ikimaailmassa pukisi ylleni trikoita, joiden sauma pureutuu peppuvakoon:(
N23
Vierailija kirjoitti:
Kuulun noihin sun mainitsemiin nuoriin naisiin. Pukeudun mekkoihin ja pitkiin hameisiin, koska mun tyyli on klassinen ja naisellinen. En ikimaailmassa pukisi ylleni trikoita, joiden sauma pureutuu peppuvakoon:(
N23
Kuulostaa kivalta, että olet löytänyt klassisen pukeutumistyylin. Mekot ja hameet ovat ihania! Ja naiset näyttävät hyvälle niissä.
Kaikki jotka puolustelevat näitä tissien ja perseiden esittelijöitä puolustavat itsensäpaljastajia. En ymmärrä tällaista seksuaalirikollisten puolustelua vielä vuonna 2023.
Pepputrikoisiin pukeutuneiden nuorten naisten itsearvostus mietityttää. Miksi haluaa esitellä intiimejä paikkojaan vieraille ihmisille? Tuo pukeutuminen on viesti jostain ja itse luen sitä niin, että paljastelija on tyhmä, nolo, lapsellinen ja seksuaalisesti tyrkky eli huorahtava. Myötääpeää herättää ja sääliä ja kieltmättä usein on naurussa pitelemistä mieheni kanssa kaupungilla t. täti
Ilmaiseksi intiimipaikkojen esittely miehille on outoa... onkohan tää takapuolen esittely se trendi mitä esittelijät myöhemmin tulevaisuuden täteinä häpeävät ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei edes haittaa vähän paljastavat tai kireät vaatteet, mutta täysin tyylittömät, mauttomat ja siveettömät persetrikoot haittaa. En halua katsella kenenkään persvakoa kiitos. Ja olen ihan tyytyväinen omaan takalistooni, mutta sitäkään en asettaisi tolla lailla tarjottimelle, se kuuluu intiimiin kanssakäymiseen, joko seksikumppanin tai vessanpöntön kanssa. Ei ihmisten ilmoille!
Miten tätä eivät he itse näe?Olen samoilla linjoilla ylläolevan kanssa. En yleensä osallistu tällaisiin keskusteluihin, mutta tänään näin suuressa kauppakeskuksessa pääkaupunkiseudulla niin veret seisauttavan näyn, että pakko avautua jossain.
Kyseessä oli kookas nainen, siis myös pituudeltaan hyvin näyttävä hahmo, ei enää mikään teinityttö, ja näin hänet vain takaapäin. Hän oli sulloutunut rintaliivimaiseen toppiin, joka jätti suuren osan selkää ja vatsaa paljaaksi. Alaosa oli tiukat trikoot, jotka eivät jättäneet mitään arvailujen varaan. Ja se takamus! Se oli v a l t a v a ! Siinä jäivät Kardashianit ja muut kauas jälkeen. En pitkän elämäni aikana ole moista nähnyt. Naisen askeltaessa reippaasti eteenpäin, peffa siellä takana eli omaa elämäänsä: se lainehti ylös, alas, oikealle, vasemmalle, ylös, alas jne. Sitä ei voinut olla tuijottamatta, minä en suinkaan ollut ainoa paikalleen jähmettynyt. Olen varma, että jos tuo nainen näkisi itsestään ja kävelystään takaapäin kuvatun videon, hän alkaisi pukeutua julkisuudessa eri lailla.
Mulle jäi epäselväksi, miten hänen vartalonsa kuuluu sinulle mitenkään? Vaikka kuinka "joutuisit" kävelemään hänen takanaan ja olisi pakko tuijottaa ja kärsisit niin valtavasti tästä näystä? Niin mitä sitten? Mitä konkreettista pahaa siitä aiheutui että tämä ei-sinun-kauneusihanteisiisi-mahtuva pukeutui niin kuin itse halusi, eikä sinun standardiesi mukaan?
Ai sinäkö se megapärseen ketkuttaja olit? Kyllä kannattaisi miettiä vähän, millaisella vaatetuksella ihmisten ilmoille lähtee! Tietysti tuo asu oli ok, jos tarkoituksesi oli nimenomaan tehdä itsesi naurunalaiseksi, mutta hieman rohkenen epäillä.
Kuka edes kiinnittää huomiota toisiin noin paljon? Hitto te olette outoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka puolustelevat näitä tissien ja perseiden esittelijöitä puolustavat itsensäpaljastajia. En ymmärrä tällaista seksuaalirikollisten puolustelua vielä vuonna 2023.
Itsensä paljastelija on sellainen joka esittelee genitaalejaan muille. Se että häiriiinnyt toisten pukeutumisesta noin paljon sinun kannattaisi harkita ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kade, kun oma kroppa on niin rupsahtanut ettet enää itse kehtaa laittaa piukkoja treenipöksyjä ja toppia ylle?Kiitos vastauksesta! Kyllä olen jollain tavalla kateellinen nuorille, koska lähestyn vaihdevuosia ja hedelmättömyyttä. Nuoret naiset ovat lisääntymiskykyisiä.
Olen kyllä paremmassa kunnossa kuin moni parikymppinen (mikä sinänsä on surullista nuorten kannalta), joten voisin pukeutua paljastavasti, mutta se on erityisen tyylitöntä ns. aikuiselle naiselle. Ja lisäksi kun on kokenut nuorena seksuaalista häirintää, on tämä niin iskostunut sisimpään, ettei uskaltaisi. Toinen asia on myös kunnioitus muita ihmisiä kohtaan. En haluaisi, että toisten tarvitsee nähdä pakarani, rintani tai jopa genitaalialuetta. Enhän itsekään halua nähdä muiden. Ja siksi tämä aloitus.
Tää ei ole naisen tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei edes haittaa vähän paljastavat tai kireät vaatteet, mutta täysin tyylittömät, mauttomat ja siveettömät persetrikoot haittaa. En halua katsella kenenkään persvakoa kiitos. Ja olen ihan tyytyväinen omaan takalistooni, mutta sitäkään en asettaisi tolla lailla tarjottimelle, se kuuluu intiimiin kanssakäymiseen, joko seksikumppanin tai vessanpöntön kanssa. Ei ihmisten ilmoille!
Miten tätä eivät he itse näe?Olen samoilla linjoilla ylläolevan kanssa. En yleensä osallistu tällaisiin keskusteluihin, mutta tänään näin suuressa kauppakeskuksessa pääkaupunkiseudulla niin veret seisauttavan näyn, että pakko avautua jossain.
Kyseessä oli kookas nainen, siis myös pituudeltaan hyvin näyttävä hahmo, ei enää mikään teinityttö, ja näin hänet vain takaapäin. Hän oli sulloutunut rintaliivimaiseen toppiin, joka jätti suuren osan selkää ja vatsaa paljaaksi. Alaosa oli tiukat trikoot, jotka eivät jättäneet mitään arvailujen varaan. Ja se takamus! Se oli v a l t a v a ! Siinä jäivät Kardashianit ja muut kauas jälkeen. En pitkän elämäni aikana ole moista nähnyt. Naisen askeltaessa reippaasti eteenpäin, peffa siellä takana eli omaa elämäänsä: se lainehti ylös, alas, oikealle, vasemmalle, ylös, alas jne. Sitä ei voinut olla tuijottamatta, minä en suinkaan ollut ainoa paikalleen jähmettynyt. Olen varma, että jos tuo nainen näkisi itsestään ja kävelystään takaapäin kuvatun videon, hän alkaisi pukeutua julkisuudessa eri lailla.
Mulle jäi epäselväksi, miten hänen vartalonsa kuuluu sinulle mitenkään? Vaikka kuinka "joutuisit" kävelemään hänen takanaan ja olisi pakko tuijottaa ja kärsisit niin valtavasti tästä näystä? Niin mitä sitten? Mitä konkreettista pahaa siitä aiheutui että tämä ei-sinun-kauneusihanteisiisi-mahtuva pukeutui niin kuin itse halusi, eikä sinun standardiesi mukaan?
Ai sinäkö se megapärseen ketkuttaja olit? Kyllä kannattaisi miettiä vähän, millaisella vaatetuksella ihmisten ilmoille lähtee! Tietysti tuo asu oli ok, jos tarkoituksesi oli nimenomaan tehdä itsesi naurunalaiseksi, mutta hieman rohkenen epäillä.
Et siis osaa vastata kysymykseen - eli miten toisen ihmisen vartalo kuuluu sinulle? Tässä hommassa on vain yksi naurunalainen, ja se ei ollut tuo näkemäsi ihminen.
Minä keksin ratkaisun! Jos kaikki me noin 40-60v. naiset alettais pukeutua tuohon samaan paljastelutyyliin heti huomisesta alkaen. :) Nuoret eivät tule kestämään sitä myötähäpeää, jos tädeillä on yhtäkkiä sama tyyli :D
He muuttavat tuon jälkeen pian omaa tyyliään.
Taidan kaivaa rintsikkatopin ja persetrikoot nyt kaapista esille.
Vierailija kirjoitti:
Minä keksin ratkaisun! Jos kaikki me noin 40-60v. naiset alettais pukeutua tuohon samaan paljastelutyyliin heti huomisesta alkaen. :) Nuoret eivät tule kestämään sitä myötähäpeää, jos tädeillä on yhtäkkiä sama tyyli :D
He muuttavat tuon jälkeen pian omaa tyyliään.
Taidan kaivaa rintsikkatopin ja persetrikoot nyt kaapista esille.
Aivan mahtava idea! :D Kävin tänään vain kaupassa ja ensimmäinen ja ainoa alle 30-vuotiaan näköinen nainen käveli kaupasta ulos miesten bokserien näköisissä alushousuissa, ja häneltä paljastui pakaroiden alaosa. Vaikutti iloiselle ihmiselle. Jos lähtisinkin aamulla miehen boksereissa viemään lasta kouluun.
Nuoret naiset ottavat Erika Vikmanin pukeutumis tyylistä mallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei ole naisen tekstiä.
Aijaa. Aika dissaavaa. Kertoisitko vielä muutaman argumentin väitettäsi perustelemaan? Ihan olen kyllä nainen, vaimo ja äiti. Ja vieläpä naisellinen nainen. Mutta eri ikäpolvea varmaan kuin sinä.
Minulla on hyvä kroppa ja haluan, että miesten silmät putoilevat päistä ja naiset silmäilee kateellisena.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä kroppa ja haluan, että miesten silmät putoilevat päistä ja naiset silmäilee kateellisena.
Rehellisyys kunniaan.
Ei se paljastelu niinkään, mutta se tyhmyyden ja pinnallisuuden mikstuura joka paljastelun saa aikaan.
0/5, mutta jos haluat ihmisten luulevan sinua ilotytöksi, pukeudu sitten kaikenpaljastaviin kolttuihin