Miten pukeudutte aattona? Entäs mites pukeutuu mies ja lapset?
Kommentit (19)
Tytöille juhlamekot, juhlasukkikset, kampaukset tietysti myös
mies kauluspaita ja kravatti ja siistit housut
(kenkiä ei kuitenkaan kotona pidetä)
päälle puhvihainen juhlapusero, kimaltava ja tukkarenksu samenttia.
60 denim uudet sukkahousut ja ballerinat sekä titysti pitkä housuhame.
mies liivipuku ja nappaskemgät.
lapset tulevat illalla käymään en tiedä vielä miten he pukeutuvat
Nuorempi ihan mitä haluaa sinä päivänä valita päälleen, olkoon vaikka yöpuvussa ja tietty tonttulakki.
itsellä likaiset collegehousut ja trikoopaita, jossa on vauvan ja taaperon kuolat rinnuksilla. Niissä vaatteissa saunaan asti, ja sitten saunan jälkeen päälle puhtaat collegehousut ja trikoopaita, jossa on hetken päästä vauvan ja taaperon kuolat rinnuksilla.
Muukin perhe noudattaa suunnilleen samaa linjaa. Meitä on kaksi aikuista ja neljä lasta.
Joulu vietetään kotona, joten eipä vaatteisiin kannata panostaa.
Koti on meillä erittäin siisti ja tyylikkäästi sisustettu kuitenkin, eli tämä vaateasia ei kuvasta koko elämäntapaamme :)
pieneimmälle samettimekko ja kauluspaita. joulupäivänä pukeudutaan sitten juhlamekkoihin, sukkahousuihin ja kenkiin koko poppoo...ja kampauksetkin laitetaan...tapanina vielä kolmas kyläily ja silloin ehkä aaton vaatteet (jos on puhtaat) tai jotain vastaavaa. niin ja miestä ei oo.
paljetteja ja tietty punaiset alusvaatteet. Mies nauraa, kun vaateet on pinottu jo valmiiksi odottamaan joulusaunan jälkeen. Lapselle, 8kk, on punainen tyllihame ja samaan sävyinen villabolero. Miehellä varmaan farkut ja paitis.
Nämä puetaan aattoillalliselle, ja muuten aatto vietetään rennosti verkkareissa ja vauvalla jouluinen potkuasu.
eli addun jumppahousut. lisäksi ylipitkä mammateepaita ja sen päälle fleecehuppari. otan sen sitten pois jos tulee kuuma.
olen raskaana viikolla 40.
Uskon että teillä tunnelma ei ole kulisseista kiinni!
Hyvää ja onnellista joulunaikaa teille!
Uteliaisuuttani tiedustelen, että oletteko perheen kesken kotona, vai menossa jonnekkin? Vieraita tulossa?
Kovasti hienoina olette:)
Paitsi, että collegejen sijaan farkut ja pitkähihainen T-paita päivällä, illalla sitten jonkunlainen oloasu :).
Asutaan ulkomailla, joten saunaa ei ole, jos olisi, niin varmaan oltaisiin illalla yöpuvuissa joulupöydässä ja lahjoja jaettaessa (mun kotoa tällainen tapa) ;).
Ja tosiaan meilläkin siisti ja tyylikäs koti (ei mitään Sotka-Masku linjaa...) ;).
Kun omalla porukalla ollaan, niin en ymmärrä hienostelua. Miehen kotona aina jouluksi pukeutuvat, onneksi mies on ihastunut tässä suhteessa meidän perheen perinteeseen omaansa enemmän :).
Pojille siis esim. sammarit, kauluspaidat ja neuleliivit. Tyttärelle esim. juhlava housuasu, voi olla mekkokin. Itselleni jotain saman tapaista puolijuhlavaa.
Ihan oman perheen voimin olemme, tänä vuonna emme ole kaupungissa, vaan mökillä, joten saattaa olla vielä asteen rennompaa, muttei koskaan yöpukuja tai oloasuja aattona.
Me korkataan kinkku tuulipuvuissa koko perhe ja on vielä saman väriset.
Illemmalla laitetaan kolitsit päälle.
ja isäpuolen poika vaimonsa ja lastensa kanssa tulevat meille, päivänä mennään mun äidin luo, jonne tulee taas mun veli poikansa kanssa, mun eno perheineen ja mun isoisä, tapanina ollaan taas kotona (kuopus lähtee isälleen) ja esikoisen isoäiti ja täti perheineen tulevat meille.
Mies laittaa varmaan suorat housut ja kauluspaidan. Minä laitan hameen ja jonkun paidan. Teinit vetaa jotain vähän kruusattua farkkulinjaa ja iltatähti heiluu hienona kimaltelevassa jooulumekossaan.
Muuten olllaan kotona, vieraita tulee sukulaisia mammoja ja sitä rataa. Käydään syömässä yhdellä vanhalla koululla pitopöydässä, jossa on katettu kaikki mahdolliset jouluruuat. Lisämausteena, kuuset ja muut koristehässäkät ja eläimiä, hevosia ulkona yms. Eipä tarvii tänä jouluna kökkiä keittiössä:)
tilasin netista kivan pörröisen joulumyssyn sekä siihen kuuluvan
verourisen topin, yllärinä miehelle.
Tämä on yksi asuistamme...
Lapset pukee mitä sattuu olemaan puhtaana, luultavasti
jotain nättiä kuten aina.
Mies on kait sammareissa ja kauluspaidassa, minulla on todennäköisesti joku trikoopaita, samettihame ja sukkahousut, hiukset ehkä puhtaat ja jos hyvin käy ja olen viitseliäs, jotain meikkiväriä naamassa. Onneksi on photoshop!
9kk lapselle laitetaan Benettonin punainen collegepaita ja ruskeat vyöhousut, tonttulakki ja punaiset töppöset. Miehestä en tiedä mitä päälleen laittaa.