Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mt ja päihdepotilaat jätetään heitteille?

Vierailija
16.08.2023 |

Kävin terveysasemalla vaatimassa kovaan äänen lapselle,että tämä pääsisi nopeutettuna katkolle. hön on nyt kaverinsa nurkissa, koska me emme häntä halua kotiimme ottaa ja kyse siis aikuisestihmisestä.
rahaa ei ole ja asunto mennyt ja laskut ulosotossa, mutta mielenterveyspalvelut ei auta.
Lopulta vartija saatteli ulos, kun en suostunut poistumaan, ennenkuin otetaan hoitoon. Lapsi ei siis itse ole halukas lähtemään ja hoitaja vain selittää, ettei voi pakottaa.
ja sitten se, ettei auteta jos rahat on loppu. tiedän monta henkilöä, että masentaa ja ahdistaa ja rahat loppu muyta apua ei saa, kun ei kuulemma mihinkään mahdu.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosiaan, jos lapsi on täysi-ikäinen eikä halua hoitoa, niin ei sitä voi pakottaa?

Suomessa tarvitsee nykyään jo olla psykoosissa ja vaaraksi itselleen sekä muille, ennenkuin akuuttia apua saa.

Miksi et itse auta? Vaikka oonkin jo vanha akka ja olisin päihdeongelmainen, niin veikkaan että mutsi lukitsis mut katkolle kotiinsa ja ottais ohjat.

Vierailija
2/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varmaan maksaa yksityisen katkon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvittelet, että mt-henkilökunta voi tehdä? Pakottaa aikuista ihmistä? Kyllä se oma vastuu on otettava ihmisen itse.

Vierailija
4/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa vetää kamaa mieluummin kuin elää selvinpäin, niin silloin hän tekee niin.

En tiedä mitä meinasit, että se laitetaan pakkohoitoon karkailemaan?

Ethän itsekään halua lastasi nurkkiisi.

Vierailija
5/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään. Lapsesi juo niin kauan kuin juo, ei ole sinun vallassasi.

Voit vain hakea vertaistukea itsellesi. Opit pitämään huolta itsestäsi ja jättämään muut aikuiset pitäään itse itsestään huolta.

Olethan jo tehnyt hänestä huoli-ilmoituksen sosiaalitoimeen? Siellä otetaan koppia myös alkoholisteista.

Vierailija
6/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mt-palvelut ei auta jos on rahaongelmia. Katkaisuun voi hakea maksusitoumusta, mutta se vienee aikaa.

Mutta jos aikuinen ei halua katkolle, niin se ei halua katkolle. Hoito on täysin hyödytöntä ja ajan ja resurssien hukkaamista, jos ongelmainen ei itse halua apua. Tuolla on kuitenkin niitä, jotka sitä apua itse haluavat, mutta ei yrityksestä huolimatta saa.

Mitä se penska vetää?

Vierailija
7/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on täysi-ikäinen niin et voi tehdä yhtään mitään.

Vierailija
8/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse päihdepolille kyselemään mitä voit tehdä, jotta lapsi saisi hoitoa. Tai tarjoa kotikatkoa.

Vierailija
9/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on huoli lapsestasi, mutta se lapsi ei halua tulla autetuksi. Sille et voi mitään. Huoli-ilmoituksen voit tehdä, ja etsiä itsellesi apua. Väkisin et voi auttaa, siitä ei ole mitään hyötyä kenellekään.

Vierailija
10/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex veti jotain ja otin itse hänet nurkkiini ja hoitoon parikin kertaa kun vieroitusoireet oli kamalimmillaan. Olin vieressä, seurana, tein ruokaa, vahdin unta, en päästänyt häntä mihinkään ennenkuin lupasi että oli viimeinen kerta ja voi paremmin.

Noh, sama ralli sillä kuitenkin aina jossain vaiheessa jatkui, teinpä mitä tahansa. Ei aikuista ihmistä voi pakottaa. Voit vaan koittaa puhua järkeä.

Vierailija
11/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex veti jotain ja otin itse hänet nurkkiini ja hoitoon parikin kertaa kun vieroitusoireet oli kamalimmillaan. Olin vieressä, seurana, tein ruokaa, vahdin unta, en päästänyt häntä mihinkään ennenkuin lupasi että oli viimeinen kerta ja voi paremmin.

Noh, sama ralli sillä kuitenkin aina jossain vaiheessa jatkui, teinpä mitä tahansa. Ei aikuista ihmistä voi pakottaa. Voit vaan koittaa puhua järkeä.

Ei kannat edes puhua, jokainen tietää muutenkin. Parasta apua on vertaistuki, mutta siitä on apua vasta silloin kun ihminen itse haluaa eroon päihteistä.

Vierailija
12/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei päihdepuolella pakoteta, koska ei se auta mitään. Nekään, jotka itse haluavat apua, eivät välttämättä saa ja vaikka saisivatkin, apu ei välttämättä auta. Voit vaan odottaa, että hän kärsii tarpeeksi halutakseen apua ja olla sitten tukena sen hankkimisessa.

Vierailija
13/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he eivät tuota kvartaalivoittoja kapitalistiselle systeemille, tervetuloa uuteen uljaaseen post-uusliberalistiseen maailmaan. T: miljardööri- ja pankkiiriylijohtajat

Vierailija
14/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun keskittyä sit omaan mielenterveyteen?

Vierailija
15/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan henki. Kiusaajapuolue kok johtaa, esittävät tulevaksi pressaksi kiusaajataustaista, mikä ei tunnu haittaavan ketään, tämänkin palstan keskusteluissa esitetään työttömille leirejä ja jopa uuneja jne.

Hirviösikojen ja sadistipirujen valta- aikaa siis elämme.

Vierailija
16/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin itse apua bentsoista vieroitukseen. Mulla on siis ihan reseptillä hyvin pieni annos miedointa mahdollista bentsoja, mutta en oikein pärjää yksin ilman sitä. Noin pienestä annoksesta ei kukaan ottaisi katkolle, vaan ne nauraisi mut pihalle.

Haluaisin nimenomaan, että olis joku läheinen apuna ja seurana muutaman päivän. Miksi kukaan ei halua auttaa ja ottaa vastuuta? Itsekseen on todella vaikea pärjätä.

Vierailija
17/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku raja pitäs olla mt potilaidenkin hoitoon. Osaa hoidettu vuosikausia kaikki on tehty mitä voidaan silti märistään jätettiin tyhjänpäälle. Oisko aika alkaa tekemään itse jotain. Jos on vaikka 10v elänyt masennuksen kanssa kyllä se menee jatkossakin. Kyllä täällä moni muukin vihaa elämää mutta ei silti kuormita yhteiskuntaa ramppaamalla terapioissa vuodesta toiseen.

Vierailija
18/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisestahan voi tehdä huoli-ilmoituksen sosiaalihuoltoon.

Vierailija
19/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku raja pitäs olla mt potilaidenkin hoitoon. Osaa hoidettu vuosikausia kaikki on tehty mitä voidaan silti märistään jätettiin tyhjänpäälle. Oisko aika alkaa tekemään itse jotain. Jos on vaikka 10v elänyt masennuksen kanssa kyllä se menee jatkossakin. Kyllä täällä moni muukin vihaa elämää mutta ei silti kuormita yhteiskuntaa ramppaamalla terapioissa vuodesta toiseen.

Masennuksen taustalla oleviin traumoihin ei kaikki saa terapiaa syystä toisesta milloinkaan. Ei silloin välttämättä ole kaikkea tehty. Joskus masennuksen taustalla on sekä lasten, että aikuisten kohdalla olosuhteet elinympäristössä ja olo paranee, kun ne muuttuu.

Myös hoidot voi olla kehittyneet. Onko sitten alueellisia eroja. Kaikkea nyky tietoahan ei välttämättä ole hyödynnetty pitkään hoidoissa roikkuneiden kohdalla. Vertaistukeakin on nykyään saatavilla yhdistyksillä.

Sielunhoidollisiakaan masennuksen taustalla olevia pulmia ei terapia/muut keskusteluajat välttämättä korjaa. Tunnistetaanko tällaisia yksittäisten ihmisten haasteita jo riittävän hyvin. Muita rentoutusharjoituksia, mindfullness jne. hyväksytään terveydenhuollossa, kun niitä on kehitetty joidenkin uskontojen pohjalta. Kristinuskon sielunhoidolliset asiat jostain syystä halutaan pitää seurakunnissa terveyden huollon ulkopuolella, joten ne ei tavoita terveydenhuollossa hoidossa oireilevia, jotka eivät halua seurakunnissa kertoa asioitaan syystä tai toisesta. Ei tällä asialla suurta merkitystä olekaan, vaikka olemassa oleva yksityiskohta onkin yksittäisten ihmisten kohdalla.

Vierailija
20/53 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli-ilmoitus. Mutta jos lapsi ei itse apua halua, niin et voi tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän