Oppia uudelleen
Onko täällä ketään, joka olisi oppinut uudelleen nukahtamaan ja nukkumaan ilman Olantsapiinia?
Jos lähtötilanne on se, että ei ole vielä kertaakaan nukahtanut ilman Olantsapiinia.
Olen vähentänyt hitaasti annosta 5,0 mg:sta 2,5 mg:aan.
Kommentit (50)
Saattaa olla, että täysin unettomia öitä oli Tenoxin lopetuksen (vk 1) jälkeen muutamia. Torkahtelin tämän jälkeen aina hetkeksi kunnes valvoin aamuun. Pidempiaikainen jakso oli juuri muutaman tunnin yöunet. Ensimmäinen 7 tuntia ehkä parin kuukauden jälkeen. Mainitsen vielä, että käytin Olantsapiinia suht kauan.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla, että täysin unettomia öitä oli Tenoxin lopetuksen (vk 1) jälkeen muutamia. Torkahtelin tämän jälkeen aina hetkeksi kunnes valvoin aamuun. Pidempiaikainen jakso oli juuri muutaman tunnin yöunet. Ensimmäinen 7 tuntia ehkä parin kuukauden jälkeen. Mainitsen vielä, että käytin Olantsapiinia suht kauan.
Kiitän siitä, että jaksat vastailla.
Eli ehkä munkin keho palautuu ajan kanssa Olantsapiinin käytöstä.
Mulla vaan saattaa olla pari viikkoa läpi yön valvomista, mutta sitten vähitellen kehon on oikeastaan pakko hävitä unelle. Mun tapauksessa saattaa mennä vuosikin, että keho palautuu lääkkeestä.
Kyllä, uskon että keho palautuu. Itselläni oli mukana raskas fyysinen rasitus tukemaan nukahtamistodennäköisyyttä. Minulla on vain 1 lopetuskokemus, sillä en ole käyttänyt enää lääkettä uudelleen. Olin lapsena hyvä nukkuja ja nykyään uneni on helposti katkeavaa eikä välttämättä enää jatku. En ole varma tämän yhteydestä Olantsapiiniin, mutta yöunet ovat nykyään pääsääntöisesti riittävät. Jokaisellahan on silloin tällöin uniongelmia.
Muistan vieroitusoireiden olleen lopetuksen suurimpia haasteita. Kehon tärinä, kylmä hiki, ahdistus ja äänet tuntuivat moninkertaiselta. Lopetinko Olantsapiinia vai heroiinia, mietin.
Suosittelen myös terveitä elämäntapoja taistelussa. Ne ovat yllättävän isossa roolissa nukahtamisessa.
Olen siis 2,5 mg vaiheessa ja hyvä, jos saisin nukuttua edes kerran, kaksi (utopistista) viikossa. Ja sitten, kun lopetan kokonaan, valvon läpi yön varmaankin pari viikkoa, kunnes kehon on pakko antaa periksi unelle.
Ensimmäinen kuukausi on varmaan vaikein (joudun opettelemaan uudestaan ihan nukahtamaan ja edes torkahtamaan), toisena kuuna olisin iloinen jos nukkuisin edes kerran, kaksi viikossa, ja sitten 3kk-10kk oppisin vähitellen nukkumaan parinakin yönä viikossa. Edes muutaman tunnin unet per yö olisi hyvä.
Mitenköhän mun käy?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, uskon että keho palautuu. Itselläni oli mukana raskas fyysinen rasitus tukemaan nukahtamistodennäköisyyttä. Minulla on vain 1 lopetuskokemus, sillä en ole käyttänyt enää lääkettä uudelleen. Olin lapsena hyvä nukkuja ja nykyään uneni on helposti katkeavaa eikä välttämättä enää jatku. En ole varma tämän yhteydestä Olantsapiiniin, mutta yöunet ovat nykyään pääsääntöisesti riittävät. Jokaisellahan on silloin tällöin uniongelmia.
Muistan vieroitusoireiden olleen lopetuksen suurimpia haasteita. Kehon tärinä, kylmä hiki, ahdistus ja äänet tuntuivat moninkertaiselta. Lopetinko Olantsapiinia vai heroiinia, mietin.
Suosittelen myös terveitä elämäntapoja taistelussa. Ne ovat yllättävän isossa roolissa nukahtamisessa.
Kiitän pitkästä vastauksesta! Mulla varmaan haastavinta ylipäätään se, että ylipäätään oppisin nukahtamaan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitän pitkästä vastauksesta! Mulla varmaan haastavinta ylipäätään se, että ylipäätään oppisin nukahtamaan uudelleen.
Oppisin nukahtamaan uudelleen, edes hetkeksi.
Varsinaisia vieroitusoireita unettomuuden lisäksi ei mulla vielä ole tässä 2,5 mg vaiheessa.
Muistan lukeneeni jostain, että ensimmäiset 1-2 kk ovat vaikeimpia, ja että joillain on saattanut lopulta kestää 8 kuukauttakin palautua.
Opettaja haluaa antaa mielikuvan, että M ei ole nukkunut kovin hyvin ja väärinkäyttää unilääkkeitä :)
Kiitos!