Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksiöitä ihaillaan Suomessa nykyään?

Vierailija
15.08.2023 |

taas uusi uutinen siitä miten yksiössä on niin ihanaa, sisustetaan vaan tietyillä väreillä niin ei muka pää hajoa kun koko elämä on yhdessä huoneessa. Miksi Suomessa uutisoidaan jatkuvasti yksiöiden mahtavuudesta, siitä miten sinne mahtuu kaikki tarpeellinen yms. Miksi ihmiset halutaan painostaa asumaan laatikoissa?

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009783538.html

Olen asunut 4,5 vuotta yksiössä, joka oli 10 neliötä tuota isompi, mutta en ole koskaan ollut yhtä ahdistunut. Olen minimalisti, joten ei ole kyse tavaran liiallisesta määrästä. Lisäksi tyo valkoinen värimaailma muistuttaa sairaalaa. Nyt on 59 neliöinen kaksio, ihanaa kun on oikea keittiö ja erillinen makuuhuone, paljon tilaa luoville harrastuksilleni ja luonto vieressä, kaikista pahinta noissa yksiöissä on että ne on aina meluisassa kaupungissa, olo on niin täyteen ahdettu että siinä ei kyllä mikään sisustaminen tai kiva taloyhtiö auta. Ei enää koskaan yksiöön!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä minäkään, eihän tuonne mahdu kutsumaan ketään kylään, ja jos tykkää esim. kokata niin tilaa on niin vähän että tulee sotkua nopeasti.

Vierailija
2/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti pitää asunnostaan, ei ole tarvetta hehkuttaa uutisissa sitä miten ihana se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Marimekko on pahin.

Vierailija
4/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska turhan tavaran haaliminen on kestämätöntä, samoin liian isossa asunnossa asuminen. Suomalaisten hiilijalanjälki tulee lähinnä asunnon lämmityksestä ja kerskakulutuksesta.

Vierailija
5/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peili kallellaan seinää vasten.

Vierailija
6/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas melkoista uhriutumista.

Vierailija
7/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 26 neliön yksiössä ja ei ole hääviä ei tänne mahdu kuin sänky

Vierailija
8/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihaillaan nuoruutta ja niukkaa kaupunkilaisuutta. Yksiö tuottaa omistajalleen rahaa.

Yksiössä asuu perheetön pätkätyöläinen, joka kiltisti elättää vuokranantajansa ja lähtee mihin tahansa työoletettuun päästäkseen ulos ja saadakseen vuokran maksettua. Opiskelijakin kelpaa. Aina löytyy uusi nuori, kun entinen lähtee.

Vierailija
9/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani 39 neliöö, hyvin mahtuu.

Vierailija
10/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion muuttaa kaksiosta pieneen yksiöön keskustaan. En yksinkertaisesti tarvitse neliöitä ja vietän tällä hetkellä paljon aikaa kodin ulkopuolella. Elämäntilanne on nyt tämä, ehkä tulevaisuudessa taas toinen ja olen ihan keski-ikäinen. Enemmän häiritsee hehkutus yksiöistä, mitkä ovet hemmetin kalliita. En halua maksaa samaa hintaa mini asunnosta kuin kaksiosta.

Vierailija
11/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 20 neliön yksiössä ja kyllä minulla mahtuu iso parisänky, tietokone pöytä, iso yöpöytä, vaaterekki, tavarahylly. 

Vierailija
12/62 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko yksi syy, ettei ole varaa asua isommassa?

Vierailija
13/62 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole yhtä rikkaita kuin ap.

Vierailija
14/62 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaupunkilaista asua yksiössä. Matkalla maineeseen ja isompaan kämppään.

Vierailija
15/62 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijathan ollaan hätistelemässä vieläkin pienempiin soluhuoneisiin asumaan, kun yksiöt ovat kuulemma niin suunnatonta luksusta. Kuka niihin vapautuviin satoihin ja jopa tuhansiin yksiöihin muuttaa, kun täällä "kaikki" haluavat vähintään kolmion, mieluiten omakotitalon?

Vierailija
16/62 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun 30.5neliön vuokrayksiössä ja kyllä olen viihtynyt todella hyvin. Mulla on erillinen keittiö, tosin laskutilaa voisi välillä olla enemmän. Pelailen enemmäkseen vapaa-ajalla tietokoneella ja mulla on kapea sänky, niin tänne mahtuu todella hyvin tavarat yms.

Vierailija
17/62 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helv...n iso sänky sulla oikein on siellä :D 

Asuin nuorempana noin 10 neliön soluhuoneessa ja sinne mahtui sängyn lisäksi aivan hyvin kirjoituspöytä tuoleineen, tv-taso ja kaappi (huoneessa oli valmiina myös kiinteä kaapisto). Eikä ollut edes ahdasta. 

Vierailija
18/62 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peili kallellaan seinää vasten.

Sit näyttää laihemmalta.

Vierailija
19/62 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihaillaan myös sitä, että ihminen elää niin, ettei tarvitse mitään tukia, jolloin yksiöasuminen usein on ratkaisu.

Vierailija
20/62 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kaupunkilaista asua yksiössä. Matkalla maineeseen ja isompaan kämppään.

Vintage-romanttista. Tulee mieleen 60-luku ja New York.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi