Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksiöitä ihaillaan Suomessa nykyään?

Vierailija
15.08.2023 |

taas uusi uutinen siitä miten yksiössä on niin ihanaa, sisustetaan vaan tietyillä väreillä niin ei muka pää hajoa kun koko elämä on yhdessä huoneessa. Miksi Suomessa uutisoidaan jatkuvasti yksiöiden mahtavuudesta, siitä miten sinne mahtuu kaikki tarpeellinen yms. Miksi ihmiset halutaan painostaa asumaan laatikoissa?

https://www.is.fi/asuminen/art-2000009783538.html

Olen asunut 4,5 vuotta yksiössä, joka oli 10 neliötä tuota isompi, mutta en ole koskaan ollut yhtä ahdistunut. Olen minimalisti, joten ei ole kyse tavaran liiallisesta määrästä. Lisäksi tyo valkoinen värimaailma muistuttaa sairaalaa. Nyt on 59 neliöinen kaksio, ihanaa kun on oikea keittiö ja erillinen makuuhuone, paljon tilaa luoville harrastuksilleni ja luonto vieressä, kaikista pahinta noissa yksiöissä on että ne on aina meluisassa kaupungissa, olo on niin täyteen ahdettu että siinä ei kyllä mikään sisustaminen tai kiva taloyhtiö auta. Ei enää koskaan yksiöön!

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksiöt ovat surkeita ja ihmiset yritetään aivopestä tyytymään mahdollisimman vähään ja vielä kalliilla hinnalla. Saadaan enemmän tuottoa, kun ihmiset laitetaan asumaan kovalla hinnalla pieniin koppeihin.

Vierailija
62/62 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun 26 neliön yksiössä ja ei ole hääviä ei tänne mahdu kuin sänky

Miten helv...n iso sänky sulla oikein on siellä :D 

Asuin nuorempana noin 10 neliön soluhuoneessa ja sinne mahtui sängyn lisäksi aivan hyvin kirjoituspöytä tuoleineen, tv-taso ja kaappi (huoneessa oli valmiina myös kiinteä kaapisto). Eikä ollut edes ahdasta. 

minulla on siis 26 neliön yksiö jossa on rajattu keittiö erikseen eikä sinne mahdu huonekaluja. Ja sitten jääkaappi on tämän ainoan "olohuonee" puolella, eli vie sekin tilaa. Minulla on 140cm sänky koska mieheni käy täällä joskus kylässä. Haluan sitten myös vapaata tilaa esim joogata ja tanssia, joten sen takia sanoin ettei tänne juuri muuta mahdukaan. On minulla ihan seinä nurkassa tv ja pieni hylly, + tuoli. Mutta tuo sänky vie suurimman tilan. Tämä huone on jotain 4Mx4M.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän