Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jätit yliopisto-opinnot kesken?

Vierailija
14.08.2023 |

Mikä oli syynä keskeyttämiseen ja kaduitko myöhemmin ollenkaan vai oliko oikea ratkaisu?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui motivaatio, kun oli jo yksi tutkinto valmiina. Siinä tuli sitten muuta, sairastumista ja töitä. Oikeastaan vain gradu olisi puuttunut, mutta ei oikein löynyt aihetta, joka olisi innostanut.

Vierailija
2/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin. Ei kaduta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo yksi tutkinto alla ja työelämä vei mukanaan. En ole katunut.

Vierailija
4/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vakituisen duunipaikan, niin tuntui vähän turhalta

Vierailija
5/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin vaikeaan masennukseen. Ei kaduta, että laitoin oman terveyteni opintojen edelle.

Vierailija
6/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että ketään ei kaduta.

Vierailija
7/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, että ketään ei kaduta.

No mitä se katuminen auttaisi? Olen tuo joka sairastui. En koskaan ole kyennyt duuniin sen jälkeen? Mitä ihmettä edes katuisin?

Vierailija
8/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo työelämässä ja ura meni eteenpäin sen verran hyvin ettei sillä hetkellä ollut väliä onko koko tutkinto tehty vai ei. Siihen vielä lapsen syntymää ja perheen perustamista niin oli vähän kiireistä.

En ole katunut sitä että hyppäsin koulunpenkiltä työelämään silloin kun sen tein. Siinä oli tilaisuus takoa kun rauta oli kuuma ja pääsin aika nuorena etenemään johtotehtäviin kun firma kasvoi ja satuin olemaan olemassa paikassa oikeaan aikaan. Se oli uran kannalta parempi valinta kuin että olisin jatkanut vielä 1-2v täyspäiväistä opiskelua ja missannut tuon mahdollisuuden.

Se on joskus kaduttanut että kun olin saanut paikkani työelämässä varmistettua en mennyt takaisin viimeistelemään tutkintoa vaikka näin oli alunperin tarkoitus.

Vierailija
9/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättänyt vaikka kesti 13 vuotta

Vierailija
10/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto-opintoja ei voi jättää kesken

ne on vaan tauolla

Vierailija
11/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä halusin

Vierailija
12/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto-opintoja ei voi jättää kesken

ne on vaan tauolla

Nykyään ei ole ikuista opinto-oikeutta. Tietyn ajan päästä opiskelija potkitaan pois ja takaisin pääsee vain haun kautta. Ja voit myös itse luopua opinto-oikeudestasi.

Vierailija
13/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin pääovesta saranapuolelta mutta eihän se ovi auennut, sitten siihen tuli joku vaksi riehumaan ja hyppimään minulle ja tuumasi jotta ei ole tämä sinun paikka. Siihen se sitten jäi ennen kuin oli edes kunnolla alkanut.

Vierailija
14/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin vanhempainvapaalle. Tein myöhemmin tutkinnon valmiiksi.

Vierailija
15/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yliopisto-opinnot loppuun,vaikka vaikeaa oli. Olin välillä työelämässä ja oli ihan kauheaa palata yliopistolle jatkamaan gradu loppuun. Näen tilanteesta vieläkin joskus painajaisia. Että tulen yliopistolle ja kaikki kaverit ovat valmistuneet ja opinto-ohjelmat muuttuneet ja arvosanat mitätöity. Kadun sitä,etten keskeyttänyt opintojani. Mitään hyötyä ei niistä maisterinpapereista ole ollut. Olen yksityisyrittäjänä elänyt hienoa elämää.

Vierailija
16/31 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes aloittanut.

Vierailija
17/31 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksinäinen eikä älykkyys riittänyt. Pari vuotta myöhemmin kokeilin AMK-opintoja, mutta nekin osoittautuivat liian vaativiksi mun älykkyystasolle ja sitten, kun vielä sairastuin niin en vain jaksanut väkisin puskea. Nyt olen sitten kouluja käymätön pitkäaikaistyötön. 

Vierailija
18/31 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoituskurssilla sain oppilaalta koronan, sen jälkeen ei opinnot enää edenneet. En vieläkään pysty lukemaan kurssikirjoja saati muistamaan mitään niistä. Aika vaikea tenttiä silloin. Ja joo ottaa päähän.

Vierailija
19/31 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin yrittäjän puolisokseni ja sen jälkeen kaikki aika onkin mennyt työntekoon.

Vierailija
20/31 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin alan (it-alan) töihin kesken opintojen, ja ne opinnot sitten vaan jäi kun projektit vei. Ei ole koskaan kaduttanut, tällä alalla on vaikka kuinka paljon opinnot kesken jättäneitä, eikä sillä ole työllistymisen kannalta mitään väliä jos on työkokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi