Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä pukeudutaan jouluaattona?

Vierailija
18.12.2006 |

Oletteko tavallisissa vaatteissa vai juhlavaatteissa vai siltä väliltä? Ahdistaa mennä anoppilaan jouluksi, kun siellä ollaan huopatossuissa, verkkareissa ja t-paidoissa koko ihana aattoilta. Ei tuo oikein joulun tunnelmaa vaikka en minäkään iltapuvussa ole tai mieheni puvussa, mutta ei sentään t-paidoissakaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

villasukat jalassa ja sellaisis ettei kiristä vyötäröltä:)

Vierailija
2/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim itse laitan samettihameen, kauluspaidan ja neulepaidan ja lapsille molemmille on mekot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla myöhään on sit ihana vetäistä päälle flanellipyjama ja villasukat ja röhnöttää suklaarasian ääressä :)

Vierailija
4/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan omalla porukalla, mutta silti pukeudumme juhlavaatteisiin aaton illanvieton ajaksi. Saunan jälkeen minä en kyllä meikkaa, mutta muuten on juhlahousut ja -paita. Jaloissa mulla on kyllä yleensä villasukat, koska meillä on vetoisat lattiat...



Lapsetkin tykäävät tästä tavasta, ja heistä on myös mukava opetella kauniita pöytätapoja joulupöytään (vaikka tarvitaan niitä muulloinkin) ja odottaa aaton harrasta tunnelmaa. Meillä kyllä lasten juhlavaatteet ovat semmoista sammarit ja kauluspaita -tasoa, eli ihan mukavat kumminkin.

Vierailija
5/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä mekko ja lakeerikengät, pojalla sammarit, paita ja neule. Meillä jouluateria on todella juhlava tilanne, joten en voisi kuvitellakaan että kukaan tulisi sinne rönttö- tai olovaatteissa. Illalla sitten laitetaan mukavat vaatteet päälle.

Vierailija
6/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni laitan punaisen paitapuseron ja hameen. Pojalle paitapuseron, ehkä sliparin ja sammarit, Tytölle pitkän liivimekon. Mies laittaa luultavasti myös paitapuseron ja sammarit. Kenkiä ei sentään sisällä...Haudoilla kun käydään kaikille hienot kaupunkitakit päälle!



Illalla voi sitten laittaa lahjapyjaman ja pörrösukat päälle :O)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt rv35 kuitenkin ja en osta kyllä mitään uutta kun on viimeinen lapsi tulossa. Eli koitan nyt katsoa mikä mahtuu päälle. Muilla perheenjäsenillä on varmaan tänä jouluna juhlavampaa.

Vierailija
8/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä kaulauspaidat ja kravatit (ei kuitenkaan pikkutakkia), naisilla yleensä hameet ja juhlakorut. Lapsuudessani käytettiin vielä juhlakenkiä mutta nykyään ollaan sukkasillaan...heh....Joulupäivänä sitten ollaan rennommissa vaatteissa.



Miehen kotona oli tapana olla esim. verkkareissa yms. ja minusta se on outoa. Joudunkin aina muistuttamaan että ota mukaasi juhlavammat vaatteet (vietämme aina joulun vanhempieni luona).



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivänä mennään anoppilaan sukupäivällisille ja silloin pukeudutaan juhlavammin.

Vierailija
10/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee se juhlatunnelma ihan muualta kuin vaatteista.



Poikkeus on, jos tulee vieraita jouluaattona, mutta sittenkään ei mitään älyttömän juhlavaa pueta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rötköverkkarit ja kulahtaneet t-paidat jää kaappiin. Samoin kun kauluspaidat ja krakat.