Kaverini sanoi, että ravintoloissa ei kannata viedä omia astioita ja tarjotinta niille tarkoitettuun likaisten astioiden rullakkoon
Kuulemma yritykset vähentävät työntekijöitään minimiin ja siksi ei pidä itse tehdä töitä työntekijöiden puolesta, jotta yritykset eivät vähentäisi tekijöitä entisestään. Miten sinä teet astioille ravintoloissa/kahviloissa?
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menen kahvilaan tai ravintolaan asiakkaaksi enkä tekemään töitä, joten en todellakaan ala tekemään mitään jätteiden lajittelua.
Juuri näin. Olen aivan samaa mieltä.
Kus'pää mikä kus'pää!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on itselläkin näitä teinejä jotka raataa niska limassa pikkupalkalla vapaa-ajallaan.
Todellakin vien astiat. Ei sinne mitään lisää palkata, nykyisillä vain on entistä raskaampaa jos asiakkaat sikailee.
Komppaan tätä. Itse olen aikoinani ollut hamppariravintolassa töissä ja pöytään astiat jättävät asiakkaat tekevät ainoastaan jo muutenkin todella kiireisten työntekijöiden työn vielä hankalammiksi ja muut asiakkaat siinä vain joutuvat odottamaan kauemmin kun työntekijät raivaavat niitä pöytiä. Ei siihen lisätyövoimaa valitettavasti palkata, eli jos yhtään haluat ajatella muita niin vie ne astiat sinne minne ne kuuluukiin viedä.
Persaukiset: Menkää sellaiseen ravintolaan jonka konseptina ei ole itsepalvelu, mikäli se astioiden poisvieminen on älykkyysosamäärällänne ylivoimainen tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro kaverillesi, että yrityksissä joissa ohjataan asiakas itsepalvelutoimiin, tämä on jo lähtökohtaisesti huomioitu henkilöstömäärässä. Jättämällä ne astiat viemättä, lisäät vähäisillä resursseilla toimivan henkilökunnan kiirettä ja stressiä entisestään.
Tämä näkyy tietyissä paikoissa esimerkiksi likaisina pöytinä.Jos pöydät on likaisia, niin tuskin keittiökään kunnossa on. Paljastaa huonon ravintolan.
No hyvä. Jätä menemättä sinne!
No näin se normaali asiakas juuri toimii. Sä voit syödä ylihintaista ripuliruokaa siellä keskenäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on itselläkin näitä teinejä jotka raataa niska limassa pikkupalkalla vapaa-ajallaan.
Todellakin vien astiat. Ei sinne mitään lisää palkata, nykyisillä vain on entistä raskaampaa jos asiakkaat sikailee.Komppaan tätä. Itse olen aikoinani ollut hamppariravintolassa töissä ja pöytään astiat jättävät asiakkaat tekevät ainoastaan jo muutenkin todella kiireisten työntekijöiden työn vielä hankalammiksi ja muut asiakkaat siinä vain joutuvat odottamaan kauemmin kun työntekijät raivaavat niitä pöytiä. Ei siihen lisätyövoimaa valitettavasti palkata, eli jos yhtään haluat ajatella muita niin vie ne astiat sinne minne ne kuuluukiin viedä.
Parempi äänestää jaloilla jos siivoaminen ei tarjoilijaa kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Menen kahvilaan tai ravintolaan asiakkaaksi enkä tekemään töitä, joten en todellakaan ala tekemään mitään jätteiden lajittelua.
No silloin varmaan kannattaa varata se ravintola sen perusteella, että tiedät siellä olevan pöytiin tarjoilu. Mielestäni hullua mennä pikaravintolaan ja odottaa saavansa sieltä paremman ravintolan tarjoilua.
Vierailija kirjoitti:
Persaukiset: Menkää sellaiseen ravintolaan jonka konseptina ei ole itsepalvelu, mikäli se astioiden poisvieminen on älykkyysosamäärällänne ylivoimainen tehtävä.
Tämä. Se ei ole teidän valintanne että minä en vie koska en tee muiden töitä. Jos menette itsepalveluravintolaan niin silloin ne astiat kuuluu viedä itse. Jos et astioita ja omia roskiasi halua viedä, mene ja maksa sellaisesta palvelusta sitten niissä ravintoloissa missä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin varmaan kannattaa varata se ravintola sen perusteella, että tiedät siellä olevan pöytiin tarjoilu. Mielestäni hullua mennä pikaravintolaan ja odottaa saavansa sieltä paremman ravintolan tarjoilua.
Onpa teillä lyhyt muisti. Vielä muutamia vuosia sitten jopa hampurilaispaikoissa oli pöytiintarjoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää niille työntekijöille kostako, ne vaan siitä sotkusta kärsii, ei omistaja! Jättäkää menemättä ennemmin.
Ei astioiden kerääminen edes lisää työtaakkaa, hidastaa vaan annosten valmistumista ja asiakaspalvelua. Itse ainakin olen tottunut siihen, että työaikana tehdään töitä joka tapauksessa. Loppujen lopuksi tämä kostautuu omistajalle, kun syntyy jonoja ja osa asiakkaista ei edes tule sisälle huomatessaan, että joutuu odottamaan kauan.
Oletko ikinä ollut ravintola-alalla? Siellä kaikki revitään työntekijän selkänahasta. Jos on kiire, ei ehdi pitämään taukoja tai edes käymään vessassa.
Jos asiakas haluaa pöytiintarjoilun, asiakas valitsee ravintolan jossa sellainen on.
Joo hei jos asiakas haluaa ruokailla lautaselta niin asiakas on hyvä ja hakee sellaisen keittiöstä. Jos asiakas haluaa salaattia asiakas on hyvä ja käy pilkkomassa salaatin, jos asiakas haluaa puhtaan pöydän on hyvä ja pyyhkii pöydän. Jos asiakkaalle ei kelpaa puolen tunnin odotus ruuan suhteen, asiakas on hyvä ja menee muualle. Tämä asiakas on jo saanut tarpeekseen ja syö kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa teillä lyhyt muisti. Vielä muutamia vuosia sitten jopa hampurilaispaikoissa oli pöytiintarjoilu.
Juu. Mäkkärissäkin ateria tuli usein pöytään saakka, kassajärjestelmääkään ei tarvinnut asiakkaan itse käyttää. Viimeaikaisen perusteettoman 30% hinnanlisäyksen jälkeen asiakkuuteni loppuikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On edelleen olemassa hampurilaisravintoloita joissa on pöytiintarjoilu. Mene niihin, äläkä halvimpiin mahdollisiin pikaketjupaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää niille työntekijöille kostako, ne vaan siitä sotkusta kärsii, ei omistaja! Jättäkää menemättä ennemmin.
Ei astioiden kerääminen edes lisää työtaakkaa, hidastaa vaan annosten valmistumista ja asiakaspalvelua. Itse ainakin olen tottunut siihen, että työaikana tehdään töitä joka tapauksessa. Loppujen lopuksi tämä kostautuu omistajalle, kun syntyy jonoja ja osa asiakkaista ei edes tule sisälle huomatessaan, että joutuu odottamaan kauan.
Oletko ikinä ollut ravintola-alalla? Siellä kaikki revitään työntekijän selkänahasta. Jos on kiire, ei ehdi pitämään taukoja tai edes käymään vessassa.
Jos asiakas haluaa pöytiintarjoilun, asiakas valitsee ravintolan jossa sellainen on.
Joo hei jos asiakas haluaa ruokailla lautaselta niin asiakas on hyvä ja hakee sellaisen keittiöstä. Jos asiakas haluaa salaattia asiakas on hyvä ja käy pilkkomassa salaatin, jos asiakas haluaa puhtaan pöydän on hyvä ja pyyhkii pöydän. Jos asiakkaalle ei kelpaa puolen tunnin odotus ruuan suhteen, asiakas on hyvä ja menee muualle. Tämä asiakas on jo saanut tarpeekseen ja syö kotona.
Hyvä, se on meille kaikille parempi niin.
Olen tehnyt kahviloissa plokkarin työtä eli kerännyt pöytiin jätettyjä tarjottimia, tiskannut jne.
Ei se minun stressiä lisää yhtään jos kerättävää on enemmän. Minulla on tietty maksimivauhti, jolla jaksan päivän painaa. Jos tuo vauhti ei riitä, asiakkailla ei ole yksinkertaisesti puhtaita pöytiä ja astioita tarjolla. Maailmani ei siihen kaadu. Tehkää miten teette.
Ainoa aikuiselta ihmiseltä vaadittava asia on puhua asiakaspalvelijoille kohteliaasti ja ystävällisesti.
Kahvilat ovat kalliita. Jos koet että hintaan tulisi kuulua pöytiin tarjoilu, suosittelen Helsingissä esimerkiksi Ekbergiä tai Engeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ollut. Ihan tiskiltä tilattiin ja kannettiin itse pöytään ja vietiin lopuksi roskat. Jos siis puhut näistä pikaruokahamppareista. Poikkeuksena se, jos tilaamaasi tuotetta ei ollutkaan lämpötunnelissa valmiina, silloin se tuotiin sinulle pöytään. Tämä ei todellakaan ole pöytiin tarjoilua. Siinä kyllä olet oikeassa, että nykyään sen kyydistä jääneen tuotteen joutuu itse hakemaan.
On surullista kehitystä, että tällaiset matalan kynnyksen työpaikat vähenevät ja muuttuvat itsepalveluksi. Mutta muutos tähän lähtee siitä, että käytetään niitä paikkoja, jossa palvelua ja työvoimaa on. Ei siitä, että viedään rahat sinne työvoimaa vähentäneeseen itsepalvelupaikkaan, mutta ei noudateta niiden konseptia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Mäkkärissäkin ateria tuli usein pöytään saakka, kassajärjestelmääkään ei tarvinnut asiakkaan itse käyttää. Viimeaikaisen perusteettoman 30% hinnanlisäyksen jälkeen asiakkuuteni loppuikin.
Mäkkärissä ei ole ikinä ollut pöytään tarjoilua. Juoma ja valmiina olevat ruuat annetaan asiakkaalle heti siinä tiskillä ja asiakas itse vie nämä pöytään. Ainoastaan siinä tapauksessa, että jossain asiakkaan pyytämässä tuotteessa kestää hieman kauemmin se tuodaan pöytään tai jos asiakkaalla on syystä tai toisesta vaikeuksia kantaa tarjotin itse niin myyjä voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkkärissä ei ole ikinä ollut pöytään tarjoilua. Juoma ja valmiina olevat ruuat annetaan asiakkaalle heti siinä tiskillä ja asiakas itse vie nämä pöytään. Ainoastaan siinä tapauksessa, että jossain asiakkaan pyytämässä tuotteessa kestää hieman kauemmin se tuodaan pöytään tai jos asiakkaalla on syystä tai toisesta vaikeuksia kantaa tarjotin itse niin myyjä voi auttaa.
On ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut.
Siis tarjoilija on käynyt pöydästä hakemassa tilauksen ja tuonut sitten ruuat pöytään, käynyt kysymässä halutaanko jotain muuta ja lopuksi tuonut laskun? Oho. 😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut.
Siis tarjoilija on käynyt pöydästä hakemassa tilauksen ja tuonut sitten ruuat pöytään, käynyt kysymässä halutaanko jotain muuta ja lopuksi tuonut laskun? Oho. 😲
Tuo on pöytiinpalvelua, ei tarjoilua. 2 eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ollut. Ihan tiskiltä tilattiin ja kannettiin itse pöytään ja vietiin lopuksi roskat. Jos siis puhut näistä pikaruokahamppareista. Poikkeuksena se, jos tilaamaasi tuotetta ei ollutkaan lämpötunnelissa valmiina, silloin se tuotiin sinulle pöytään. Tämä ei todellakaan ole pöytiin tarjoilua. Siinä kyllä olet oikeassa, että nykyään sen kyydistä jääneen tuotteen joutuu itse hakemaan.
On surullista kehitystä, että tällaiset matalan kynnyksen työpaikat vähenevät ja muuttuvat itsepalveluksi. Mutta muutos tähän lähtee siitä, että käytetään niitä paikkoja, jossa palvelua ja työvoimaa on. Ei siitä, että viedään rahat sinne työvoimaa vähentäneeseen itsepalvelupaikkaan, mutta ei noudateta niiden konseptia.
Tämä juuri. Se, että teetetään lisää töitä jo muutenkin valtavan kiireen ja paineen alla oleville työntekijöille on pelkkää vittuilua ja käytöstapojen puutetta.
No hyvä. Jätä menemättä sinne!