Vaikuttaako teillä ihmisen ulkonäkö siihen, kuinka vakavasti heidät otatte?
Itse oon huomannut että vaikuttaa, vaikka kuinka yrittäisin että ei..
Kommentit (80)
Kyllä mää lähtökohtasesti otan kaikki ihmiset vakavasti. Siihen vaikuttaa sitten puheet ja käytös, jos en pysty jotakuta vakastiottamaan.
Itse en edes yritä ottaa lihavien mielipiteitä tai lihavia vakavasti. Syy siihen on, että heistä näkee heti kättelyssä, etttä tuolla ihmisellä ei ole minkäänlaista itsekuria, eikä tuo ihminen kunnioita edes itseään. Joten miten heidän mielipiteet millään olisi relevantteja?
Ainostaan jos henkilö on kovin epäsiisti, likainen tai täysin sopimattomasti pukeutunut.
Kyllähän ensivaikutelmalla on merkitystä. Toisaalta, ihmistä ei pidä aliarvioida jonkin fyysisen ominaisuuden perusteella.
Vaikuttaa ennakkokäsityksiin hänestä. Jos on matala otsa, niin usein on aivan eri tyylliinen ihminen kuin minä. Vähemmän opiskellut.
Jos on lyhyt kaula, lyhyet kädet ja lyhyet paksut sormet, niin pidän kovana fyysisen työn tekijänä, mutta enintään keskinkertaisena sorminäppäryyttä vaativan työn tekijän. Taas toisin kuin minä.
Tottakai vaikuttaa. Se joka väittää, että ihmisen ulkonäöllä ei ole MITÄÄN merkitystä, on joko valehtelija tai tietämätön.
Jestas millaisia kommentteja, onkohan kovin nuoret kyseessä. Ei voi kuin toivoa ettei kohdallenne osu esim. onnettomuutta jolloin saatte näkyviä arpia tai liikuntavammaa, ettei kohdallenne osu sairautta joka aiheuttaa vapinaa tms. "outoa" käyttäytymistä tai kenties yhtäkkiä ilmeneviä kohtauksia, jolloin kanssakulkijat miettivät että mikähän se tuokin on kun tuolleen nytkähtelee... Jne. Olkaa onnellisia nuoret ja kauniit, nyt, ette ole sitä ikuisesti 👌
Ei "läski" tai tatskat vaikuta aivoihin, te yksinkertaiset tolvanat. Ellei sitten niin että ovat parempia ihmisiä kuin solvaajansa.
Tietysti. Ole puhdas, siisti, tatuoimaton ja asiallisesti pukeutunut, niin olet vakasti otettavampi.
leilani kirjoitti:
Jestas millaisia kommentteja, onkohan kovin nuoret kyseessä. Ei voi kuin toivoa ettei kohdallenne osu esim. onnettomuutta jolloin saatte näkyviä arpia tai liikuntavammaa, ettei kohdallenne osu sairautta joka aiheuttaa vapinaa tms. "outoa" käyttäytymistä tai kenties yhtäkkiä ilmeneviä kohtauksia, jolloin kanssakulkijat miettivät että mikähän se tuokin on kun tuolleen nytkähtelee... Jne. Olkaa onnellisia nuoret ja kauniit, nyt, ette ole sitä ikuisesti 👌
Kauneus katoaa vanhetessa, mutta läskit ei tipu taivaalta vyötärölle, jos itseä kunnioittaa ja pitää kropasta huolta.
Mitä sitten jos jollakin on tatuointeja. Melko ääliö täytyy olla jos niitäkään ei saa ihmisellä olla.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai vaikuttaa. Se joka väittää, että ihmisen ulkonäöllä ei ole MITÄÄN merkitystä, on joko valehtelija tai tietämätön.
Kyllä. Ihminen tekee yhdellä vilkaisulla lukemattomia päätelmiä vastapuolesta, joista suuri osa tiedostamattomia. Tämä on ollut elinehto lajin säilymiselle.
Mutta aina on näitä, jotka luulevat olevansa ihmisyyden yläpuolella ja täydellisesti hallinnassa kaikkien ajatustensa kanssa.
aku.t.onni kirjoitti:
Ei "läski" tai tatskat vaikuta aivoihin, te yksinkertaiset tolvanat. Ellei sitten niin että ovat parempia ihmisiä kuin solvaajansa.
No, faktahan on, että lihavuus on länsimaisilla ihmisillä oleva geneettinen adaptaatio, joka suojaa näitä toksisen ruokaympäristön vaikutuksilta. Aasialaiset kuolevat paljon länsimaalaisia aiemmin ruokateollisuuden vaikutuksiin.
Ja länkkäri, joka ei liho, joko syö todella puhtaasti tai sitten häneltäkin tämä adaptaatio puuttuu ja saattaapi kuolla nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Tai näkövammainen
Vierailija kirjoitti:
leilani kirjoitti:
Kauneus katoaa vanhetessa, mutta läskit ei tipu taivaalta vyötärölle, jos itseä kunnioittaa ja pitää kropasta huolta.
Vaan minullepa tippui ja siihen jäi iäks.
Yllättäen ja pyytämättä laardit sain,
ei auttanut, tein mitä vain.
Nyt lievä punkero olen,
mutta omasta tahdostain.
Niin että vedä tumppuus.
Ei, vaan ammatti. En nyt ota kauhean tosissaan yli 60-vuotiasta kouluavustajaa joka vielä mies.