Kaverini sanoi, että ravintoloissa ei kannata viedä omia astioita ja tarjotinta niille tarkoitettuun likaisten astioiden rullakkoon
Kuulemma yritykset vähentävät työntekijöitään minimiin ja siksi ei pidä itse tehdä töitä työntekijöiden puolesta, jotta yritykset eivät vähentäisi tekijöitä entisestään. Miten sinä teet astioille ravintoloissa/kahviloissa?
Kommentit (369)
Mutta mitä tekee yrittäjä. Vaatii piian siivoamaan asiakkaitten sotkut omalla ajallaan.
Riippuu ruoan hinnasta, palvelun tasosta ja siitä oliko ruoka hyvää.
Vien rullakkoon. Ne sen enempää palkkaa työntekijöitä. Koska olet viimeksi syönyt paikassa jossa pöydät oli pyyhitty? Olet saanut ruuan ajallaan? Päätin lopettaa noissa paikoissa käynnin, joten en vie vastaisuudessa tarjotinta, mutta en tuo myöskään euroakaan kassaan.
Mulla on itselläkin näitä teinejä jotka raataa niska limassa pikkupalkalla vapaa-ajallaan.
Todellakin vien astiat. Ei sinne mitään lisää palkata, nykyisillä vain on entistä raskaampaa jos asiakkaat sikailee.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on pösilö.
Ihan oikeassa se on. Jos apsin lounas maksaa 12,70, niin sillä hinnalla ne astiat kerätään myös pöydistä. Alle kympin lounaalla voisin viedä itsekin.
Ei pikaruokaravintoloissa kenenkään normaalijärkisen pitäisi olettaa että on pöytiintarjoilu ja -palvelu.
Kaverisi käy jotenkin hitaalla?
Minuakin kyllä kismittää, jos maksan lähes 10 euroa kahvista ja pullasta, ja sen päälle saan vielä viedä astiat pois. Kaiken lisäksi tällaisissa paikoissa pöydät on usein todella likaisia, kun työntekijät eivät missään vaiheessa pyyhi pöytiä.
En minä tosin protestiksi jätä astioitani pöytiin vaan äänestän jaloillani.
Kaveri voi lukea sen seinällä olevan kyltin, ja toimia sen mukaan 😃
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kyllä kismittää, jos maksan lähes 10 euroa kahvista ja pullasta, ja sen päälle saan vielä viedä astiat pois. Kaiken lisäksi tällaisissa paikoissa pöydät on usein todella likaisia, kun työntekijät eivät missään vaiheessa pyyhi pöytiä.
Minä jätän kahviloissa astiat pöytään. Katteet on niin suuet, että se minuutin homma nyt vain on sellainen, että sen on kuuluttava hintaan. Suomessa kahviloiden taso on kyllä ihan kuraa hintoihin nähden.
Tyhjentäisivät edes ne rullakot välillä. On todella turhauttavaa tehdä työntekijöiden hommat ja vielä päälle alkaa siirrellä likaisia astioita, että saa omansa tungettua sekaan.
Jos astioiden viemisestä saisi ostohinnasta jotain alennusta, niin palauttaisin ne kärryyn.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kaveri voi lukea sen seinällä olevan kyltin, ja toimia sen mukaan 😃
Ok. Siinä lukee Live Love Laugh.
Ne kahvilat ja ravintolat, joissa on astioiden palautuspiste, ovat JO vähentäneet työvoiman minimiin. Jos astiat jättää tällaisissa paikoissa pöytiin, niin sitten tulee lisänneeksi vaan työntekijöiden taakkaa. Jos ei halua viedä astioita itse, niin sitten varmaan mielellään asioi vain kahviloissa ja ravintoloissa, joissa ei astioita tarvitse itse palauttaa (ja maksaa ruoastaan sitten ehkä hieman enemmän).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän kahviloissa astiat pöytään. Katteet on niin suuet, että se minuutin homma nyt vain on sellainen, että sen on kuuluttava hintaan. Suomessa kahviloiden taso on kyllä ihan kuraa hintoihin nähden.
Samalla saattavat jopa pyyhkiä sen pöydän, joten tässä tekee palveluksen seuraavalle asiakkaalle.
Käytiin lapsen kanssa usein eräässä tietyssä kiinalaisessa ravintolassa syömässä. Lopetettiin kokonaan siellä käynti sen jälkeen kun tuli jättilaput "vie astiasi sinne ja tänne". Mielestäni melkein 20 euroa maksavaan viikonloppulounaaseen kuuluu se, että henkilökunta siivoaa pöydän ruokailun jälkeen eikä niitä astioita asiakas itse raahaa mihinkään haisevaan astianpalautuspisteeseen jäteruoka-astioineen jossain eteisennurkassa. Jossain prisman buffeessa tämän vielä joten kuten ymmärrän.
Sen ravintolan kohdalla ei auttanut karppiallaskaan eikä rauhaisa sijainti tuomiokirkon vieressä. Enää ei käydä siellä
Tuurissa pizza buffa maksoi n 10 e. Pizzassa oli eniten jauhoja ja sai itse viedä astiat. Henkilökunta oli helisemässä, työtä tosi paljon.
Vein, mutta en mene toiste
Luckiefunsin työntekijä juoksi kieli vyön alla yksin kiireisenä sunnuntaina. Totta kai vietiin lukuisat astiamme ja lasimme keräilypisteeseen. Pikku homma meille mutta auttaa vähäsen kiireessä.
S-ryhmän ravintoloissa en mitään. Yksityisillä vien rullakkoon.