Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini sanoi, että ravintoloissa ei kannata viedä omia astioita ja tarjotinta niille tarkoitettuun likaisten astioiden rullakkoon

Vierailija
14.08.2023 |

Kuulemma yritykset vähentävät työntekijöitään minimiin ja siksi ei pidä itse tehdä töitä työntekijöiden puolesta, jotta yritykset eivät vähentäisi tekijöitä entisestään. Miten sinä teet astioille ravintoloissa/kahviloissa?

Kommentit (369)

Vierailija
1/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän ravintoloissa en mitään. Yksityisillä vien rullakkoon.

Vierailija
2/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on pösilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä tekee yrittäjä. Vaatii piian siivoamaan asiakkaitten sotkut omalla ajallaan.

Vierailija
4/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ruoan hinnasta, palvelun tasosta ja siitä oliko ruoka hyvää.

Vierailija
5/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien rullakkoon. Ne sen enempää palkkaa työntekijöitä. Koska olet viimeksi syönyt paikassa jossa pöydät oli pyyhitty? Olet saanut ruuan ajallaan? Päätin lopettaa noissa paikoissa käynnin, joten en vie vastaisuudessa tarjotinta, mutta en tuo myöskään euroakaan kassaan.

Vierailija
6/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläkin näitä teinejä jotka raataa niska limassa pikkupalkalla vapaa-ajallaan.

Todellakin vien astiat. Ei sinne mitään lisää palkata, nykyisillä vain on entistä raskaampaa jos asiakkaat sikailee.

Vierailija
7/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on pösilö.

Ihan oikeassa se on. Jos apsin lounas maksaa 12,70, niin sillä hinnalla ne astiat kerätään myös pöydistä. Alle kympin lounaalla voisin viedä itsekin.

Vierailija
8/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asioi ässällä enkä Lidl

Vierailija
9/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikaruokaravintoloissa kenenkään normaalijärkisen pitäisi olettaa että on pöytiintarjoilu ja -palvelu.

Kaverisi käy jotenkin hitaalla?

Vierailija
10/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kyllä kismittää, jos maksan lähes 10 euroa kahvista ja pullasta, ja sen päälle saan vielä viedä astiat pois. Kaiken lisäksi tällaisissa paikoissa pöydät on usein todella likaisia, kun työntekijät eivät missään vaiheessa pyyhi pöytiä.

En minä tosin protestiksi jätä astioitani pöytiin vaan äänestän jaloillani.

11/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri voi lukea sen seinällä olevan kyltin, ja toimia sen mukaan 😃

Vierailija
12/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kyllä kismittää, jos maksan lähes 10 euroa kahvista ja pullasta, ja sen päälle saan vielä viedä astiat pois. Kaiken lisäksi tällaisissa paikoissa pöydät on usein todella likaisia, kun työntekijät eivät missään vaiheessa pyyhi pöytiä.

Minä jätän kahviloissa astiat pöytään. Katteet on niin suuet, että se minuutin homma nyt vain on sellainen, että sen on kuuluttava hintaan. Suomessa kahviloiden taso on kyllä ihan kuraa hintoihin nähden.

Vierailija
13/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjentäisivät edes ne rullakot välillä. On todella turhauttavaa tehdä työntekijöiden hommat ja vielä päälle alkaa siirrellä likaisia astioita, että saa omansa tungettua sekaan.

Vierailija
14/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos astioiden viemisestä saisi ostohinnasta jotain alennusta, niin palauttaisin ne kärryyn.

Vierailija
15/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kaveri voi lukea sen seinällä olevan kyltin, ja toimia sen mukaan 😃

Ok. Siinä lukee Live Love Laugh.

Vierailija
16/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kahvilat ja ravintolat, joissa on astioiden palautuspiste, ovat JO vähentäneet työvoiman minimiin. Jos astiat jättää tällaisissa paikoissa pöytiin, niin sitten tulee lisänneeksi vaan työntekijöiden taakkaa. Jos ei halua viedä astioita itse, niin sitten varmaan mielellään asioi vain kahviloissa ja ravintoloissa, joissa ei astioita tarvitse itse palauttaa (ja maksaa ruoastaan sitten ehkä hieman enemmän).

Vierailija
17/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätän kahviloissa astiat pöytään. Katteet on niin suuet, että se minuutin homma nyt vain on sellainen, että sen on kuuluttava hintaan. Suomessa kahviloiden taso on kyllä ihan kuraa hintoihin nähden.

Samalla saattavat jopa pyyhkiä sen pöydän, joten tässä tekee palveluksen seuraavalle asiakkaalle.

Vierailija
18/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin lapsen kanssa usein eräässä tietyssä kiinalaisessa ravintolassa syömässä.  Lopetettiin kokonaan siellä käynti sen jälkeen kun tuli jättilaput "vie astiasi sinne ja tänne". Mielestäni melkein 20 euroa maksavaan viikonloppulounaaseen kuuluu se, että henkilökunta siivoaa pöydän ruokailun jälkeen eikä niitä astioita asiakas itse raahaa mihinkään haisevaan astianpalautuspisteeseen jäteruoka-astioineen jossain eteisennurkassa. Jossain prisman buffeessa tämän vielä joten kuten ymmärrän. 

Sen ravintolan kohdalla ei auttanut karppiallaskaan eikä rauhaisa sijainti tuomiokirkon vieressä. Enää ei käydä siellä

Vierailija
19/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurissa pizza buffa maksoi n 10 e. Pizzassa oli eniten jauhoja ja sai itse viedä astiat. Henkilökunta oli helisemässä, työtä tosi paljon.

Vein, mutta en mene toiste

Vierailija
20/369 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luckiefunsin työntekijä juoksi kieli vyön alla yksin kiireisenä sunnuntaina. Totta kai vietiin lukuisat astiamme ja lasimme keräilypisteeseen. Pikku homma meille mutta auttaa vähäsen kiireessä.