Kaverini sanoi, että ravintoloissa ei kannata viedä omia astioita ja tarjotinta niille tarkoitettuun likaisten astioiden rullakkoon
Kuulemma yritykset vähentävät työntekijöitään minimiin ja siksi ei pidä itse tehdä töitä työntekijöiden puolesta, jotta yritykset eivät vähentäisi tekijöitä entisestään. Miten sinä teet astioille ravintoloissa/kahviloissa?
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on pösilö.
Ihan oikeassa se on. Jos apsin lounas maksaa 12,70, niin sillä hinnalla ne astiat kerätään myös pöydistä. Alle kympin lounaalla voisin viedä itsekin.
Kun ei kerätä. Teidän itsekkäiden takia seuraavat asiakkaat joutuvat etsimään paikkoja kun pöydissä lojuu astioita ja roskia. Työntekijä ehtii välillä jopa niitä tyhjennettyjä pyyhkiä muun ohessa. Ei työvoima lisäänny yhtään jättämällä peräänsä ne astiat ja roskat.[/quote
Kyllä lisääntyy kun asiakkaat äänestävät jaloillaan koska pöydät on törkyisiä eikä palvelu pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä ravintolassa on tarjotin ja likaisten astioiden rullakko? Paitsi toki huoltoasemien "ravintoloissa".
On niitä kahviloita jne joissa on kärryt. Saatat huomata jos katsot ympärillesi etkä vaan juo ja häivy jättäen astioita perääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää niille työntekijöille kostako, ne vaan siitä sotkusta kärsii, ei omistaja! Jättäkää menemättä ennemmin.
Ei astioiden kerääminen edes lisää työtaakkaa, hidastaa vaan annosten valmistumista ja asiakaspalvelua. Itse ainakin olen tottunut siihen, että työaikana tehdään töitä joka tapauksessa. Loppujen lopuksi tämä kostautuu omistajalle, kun syntyy jonoja ja osa asiakkaista ei edes tule sisälle huomatessaan, että joutuu odottamaan kauan.
Oletko ikinä ollut ravintola-alalla? Siellä kaikki revitään työntekijän selkänahasta. Jos on kiire, ei ehdi pitämään taukoja tai edes käymään vessassa.
Jos asiakas haluaa pöytiintarjoilun, asiakas valitsee ravintolan jossa sellainen on.
On ihan oma valinta olla ehtimättä. Hoitoalalla ymmärrän, että ei oikeasti ehdi, kun jonkun henki voi olla kyseessä. Mutta ravintolassa ihan omaa tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää niille työntekijöille kostako, ne vaan siitä sotkusta kärsii, ei omistaja! Jättäkää menemättä ennemmin.
Ei astioiden kerääminen edes lisää työtaakkaa, hidastaa vaan annosten valmistumista ja asiakaspalvelua. Itse ainakin olen tottunut siihen, että työaikana tehdään töitä joka tapauksessa. Loppujen lopuksi tämä kostautuu omistajalle, kun syntyy jonoja ja osa asiakkaista ei edes tule sisälle huomatessaan, että joutuu odottamaan kauan.
Jonka seurauksena omistaja lisää työntekijöitä, jonka seurauksena työllisyys paranee, jonka seurauksena veronmaksajia tulee lisää, jonka seurauksena lounaan hinta halpenee.
Jos roskaat kadulla, lisäätkö työllisyyttä lisäämällä katujen siivoustarvetta? Jos haluat siivoojille töitä, pissitkö kirjaston tai kahvilan vessassa lattialle, jotta siivousta lisättäisiin ja useammalle riittää töitä?
Jos kähvellät myymälästä jotain, lisäätkö hienosti työllisyyttä kun lisäät osaltasi vartijoiden työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä ollut ravintola-alalla? Siellä kaikki revitään työntekijän selkänahasta. Jos on kiire, ei ehdi pitämään taukoja tai edes käymään vessassa.
Jos asiakas haluaa pöytiintarjoilun, asiakas valitsee ravintolan jossa sellainen on.
On ihan oma valinta olla ehtimättä. Hoitoalalla ymmärrän, että ei oikeasti ehdi, kun jonkun henki voi olla kyseessä. Mutta ravintolassa ihan omaa tyhmyyttä.
Suosittelen sinulle ravintola-alaa. Voit näyttää sitten, miten tyhmiä kaikki muut ovat, kun eivät ehdi tehdä kuten sinä.
Harvoin kun johonkin pikaruokalaan vielä eksyn niin en koskaan vie tarjotinta pois. Aikoinaan sanoivat että kun asiakkaat veisivät tarjottimensa, näkyisi se kyös tuotteiden hinnoissa alaspäin. No eipä näkynyt.
Kahviloissa ja lounaspaikoissa ei todellakaan ole puutetta töistä. Rullakot ovat juuri siksi, että joka paikkaan on ehdittävä ja joka paikasta on siivottava asiakkaiden jälkiä. Jos yksi asiakas vaatii erityispalvelua se on useammalta muulta, pikku hiljaa hermostuvilta ja omaa vuoroaan odottavilta asiakkailta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonka seurauksena omistaja lisää työntekijöitä, jonka seurauksena työllisyys paranee, jonka seurauksena veronmaksajia tulee lisää, jonka seurauksena lounaan hinta halpenee.
Jos roskaat kadulla, lisäätkö työllisyyttä lisäämällä katujen siivoustarvetta? Jos haluat siivoojille töitä, pissitkö kirjaston tai kahvilan vessassa lattialle, jotta siivousta lisättäisiin ja useammalle riittää töitä?
Jos kähvellät myymälästä jotain, lisäätkö hienosti työllisyyttä kun lisäät osaltasi vartijoiden työtä?
Kyllä kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sinulle ravintola-alaa. Voit näyttää sitten, miten tyhmiä kaikki muut ovat, kun eivät ehdi tehdä kuten sinä.
Mikä estää ehtimästä? Ajatus siitä, että pitää antaa kaikkensa ja palvella tauotta työnantajan etuja? Ei ole mitään syytä olla pitämättä lakisääteisiä taukoja tai olla käymättä wc:ssä. Ravintolan asiakas ei kuole siihen, että hän joutuu odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän siinä on, kun ne astiat painavat tyhjinä enemmän kuin täysinä.
Ehkä nää jättäjät on niitä jotka myös luonnossa jättävät roskat peräänsä minne sattuu vaikka täydet on jaksettu kantaa perille. Ruokapaikassa tarjotin jaksellaan kantaa pöytään, mutta tyhjän nosto rullakkoon on ihan ylivoimaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on pösilö.
Ihan oikeassa se on. Jos apsin lounas maksaa 12,70, niin sillä hinnalla ne astiat kerätään myös pöydistä. Alle kympin lounaalla voisin viedä itsekin.
Kun ei kerätä. Teidän itsekkäiden takia seuraavat asiakkaat joutuvat etsimään paikkoja kun pöydissä lojuu astioita ja roskia. Työntekijä ehtii välillä jopa niitä tyhjennettyjä pyyhkiä muun ohessa. Ei työvoima lisäänny yhtään jättämällä peräänsä ne astiat ja roskat.[/quote
Kyllä lisääntyy kun asiakkaat äänestävät jaloillaan koska pöydät on törkyisiä eikä palvelu pelaa.
Jos työntekijöitä palkataan lisää ilman että hintoja nostetaan, ravintola tekee persnettoa eikä sen pitäminen kannata. Ymmärrätkö, että siksi ne paremman palvelun paikat ovat kalliimpia, kun niissä on suuremmat kulutkin?
Ravintola-ala on ennestään ns. matalan tuottavuuden alaa, jossa liiketoiminnan kannattavuus on heikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ruoan hinnasta, palvelun tasosta ja siitä oliko ruoka hyvää.
No varmaan joku perus ruokala tai mäkkäri jos ruoka haetaan tarjottimella ja astiat palautetaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nää jättäjät on niitä jotka myös luonnossa jättävät roskat peräänsä minne sattuu vaikka täydet on jaksettu kantaa perille. Ruokapaikassa tarjotin jaksellaan kantaa pöytään, mutta tyhjän nosto rullakkoon on ihan ylivoimaista.
Ei ne ole. Ovat niitä joiden ansiosta sinäkin saat edes jonkinlaista palvelua.
Sitten joudutaan palkkaamaan lisää henkilökuntaa joka sitten taas nostaa hintoja. Yleensä ne palautuspisteet on reitillä ovelle, niin ei oo mikään vaiva niitä siihen viedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmaan joku perus ruokala tai mäkkäri jos ruoka haetaan tarjottimella ja astiat palautetaan itse.
Burgeriaterian hinta nousi yli 2€ vuodessa. Sillä rahalla kyllä on vara palkata pöytien tyhjääjiä. Palkkoihin se raha ei mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka haluaa, että astiat korjaa joku muu kuin itse, maksavat enemmän valitsemalla ravintolansa palvelutason mukaan.
Te, jotka ette halua maksaa saamanne palvelun mukaisesti, olette niitä joiden takia palvelut kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burgeriaterian hinta nousi yli 2€ vuodessa. Sillä rahalla kyllä on vara palkata pöytien tyhjääjiä. Palkkoihin se raha ei mennyt.
Ihanaa, että ravintola-alaa ei koske inflaatio. Mitä muita aloja on, joissa mielestäsi kustannukset ei nouse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka haluaa, että astiat korjaa joku muu kuin itse, maksavat enemmän valitsemalla ravintolansa palvelutason mukaan.
Te, jotka ette halua maksaa saamanne palvelun mukaisesti, olette niitä joiden takia palvelut kärsivät.
Kyllä se on sen ravintolaketjun omistajan syy että ne palvelut kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat palvelua, mene parempaan ravintolaan. Se maksaa, mutta niin maksaa viiden tähden hotellikin enemmän kuin yhden tähden. Miten näin yksinkertaiset asiat ei mene kaikille jakeluun?
Häpeän silmät päästäni suomalaisissa kahviloissa enkä suin surminkaan vie sinne yhtäkään ihmistä. Jos haluan itse tehdä suurimman osan työtä kutsun luokseni kahville/teelle ja tilaan cateringyritykseltä pikkupurtavat ja tuolla nimeltä mainitsemattomalla laitteella valmista ihan mitkä erikoiskahvit kukakin haluaa.
En todellakaan ala siivota kahvilassa tavaroita pois, jos sinne ikinä eksyisin