Kaverini sanoi, että ravintoloissa ei kannata viedä omia astioita ja tarjotinta niille tarkoitettuun likaisten astioiden rullakkoon
Kuulemma yritykset vähentävät työntekijöitään minimiin ja siksi ei pidä itse tehdä töitä työntekijöiden puolesta, jotta yritykset eivät vähentäisi tekijöitä entisestään. Miten sinä teet astioille ravintoloissa/kahviloissa?
Kommentit (369)
Prinssi William on Yhdysvaltojen suosituin julkkis – Harrylle jäi luu käteen
Gallup-kyselyssä Yhdysvaltojen suosituimmaksi julkkikseksi nousi prinssi William. Prinssi Harry ei kyselyssä ollut mukana.
Prinssi Williamin veli prinssi Harry ei päässyt kyselyyn mukaan lainkaan siitä huolimatta, että hän asuu Yhdysvalloissa.
Harry tuskin olisi menestynyt veljensä lailla, vaikka listalle mukaan olisikin päässyt. päässytkin.
Mirror esimerkiksi kirjoittaa, että Newsweekin maaliskuussa suorittaman kyselyn mukaan Harryn suosio Yhdysvalloissa oli muutamassa kuukaudessa romahtanut 48 prosenttiyksiköllä.
Harryn kansansuosio ei ole huipussaan myöskään Britanniassa. Tuoreen kyselyn vastaajista yli puolet oli sitä mieltä, että Harrylta pitäisi poistaa oikeus kruununperimykseen.
Vierailija kirjoitti:
Luckiefunsin työntekijä juoksi kieli vyön alla yksin kiireisenä sunnuntaina. Totta kai vietiin lukuisat astiamme ja lasimme keräilypisteeseen. Pikku homma meille mutta auttaa vähäsen kiireessä.
Miksi säälit luckiefunsin omistajaa? Varmasti rikkaampi kuin sinä?
Älkää niille työntekijöille kostako, ne vaan siitä sotkusta kärsii, ei omistaja! Jättäkää menemättä ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luckiefunsin työntekijä juoksi kieli vyön alla yksin kiireisenä sunnuntaina. Totta kai vietiin lukuisat astiamme ja lasimme keräilypisteeseen. Pikku homma meille mutta auttaa vähäsen kiireessä.
Miksi säälit luckiefunsin omistajaa? Varmasti rikkaampi kuin sinä?
Lukutaito? Ei se omistaja juossut vaan joku riistetty työntekijä.
Missä ravintolassa on tarjotin ja likaisten astioiden rullakko? Paitsi toki huoltoasemien "ravintoloissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kahvilat ja ravintolat, joissa on astioiden palautuspiste, ovat JO vähentäneet työvoiman minimiin. Jos astiat jättää tällaisissa paikoissa pöytiin, niin sitten tulee lisänneeksi vaan työntekijöiden taakkaa. Jos ei halua viedä astioita itse, niin sitten varmaan mielellään asioi vain kahviloissa ja ravintoloissa, joissa ei astioita tarvitse itse palauttaa (ja maksaa ruoastaan sitten ehkä hieman enemmän).
Kun se työntekijöiden taakka tulee ylisuureksi, niitä työntekijöitä tulee lisää. Ihan perusmatikkaa.
Oletpa yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmän ravintoloissa en mitään. Yksityisillä vien rullakkoon.
Joo, kannattaa kostaa S-ryhmän pienipalkkaisille työntekijöille. Vtu mikä apina...
Jos ne jättää pöytään, niin eniten kiusaa seuraavaa asiakasta joka ei löydä tyhjää pöytää.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmän ruokapaikoissa joutuu kohta tiskaamaankin itse !
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista triviaa löytyi, henkilöstöä viisi ja vuonna 2022 liikevoittoprosentti 20% (690 000€)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kannattaa kostaa S-ryhmän pienipalkkaisille työntekijöille. Vtu mikä apina...
Se on paras kosto, lähtekööt kävelemään ellei hommat kiinnosta. En myöskään huuhtele pyttyä apsilla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää niille työntekijöille kostako, ne vaan siitä sotkusta kärsii, ei omistaja! Jättäkää menemättä ennemmin.
Ei astioiden kerääminen edes lisää työtaakkaa, hidastaa vaan annosten valmistumista ja asiakaspalvelua. Itse ainakin olen tottunut siihen, että työaikana tehdään töitä joka tapauksessa. Loppujen lopuksi tämä kostautuu omistajalle, kun syntyy jonoja ja osa asiakkaista ei edes tule sisälle huomatessaan, että joutuu odottamaan kauan.
Ai että, joskus olisi ihana, jos raaskisi mennä sellaiseen "vanhanaikaiseen, perinteiseen" kahvilaan, missä voi vaan mennä pöytään istumaan ja tilaus tuotaisiin pöytään tarjoiltuna. Näitäkin varmaan on, mutta on niin helkutin kalliita, että ei vaan kukkaro kestä. Jos kahvia tekee mieli, niin on pakko mennä johonkin umpitylsään ketjukahvilaan, missä juputtaa typerä musiikki liian lujaa, kahvi ja muu pitää hakea tiskiltä jollakin räikeällä muovitarjottimella, sitten pitää etsiä joku pöytä ja mahdollisesti siivota itse joku nurkka vapaaksi. Jos muut saa/voi jättää astiat miten vaan, niin sitten minäkin. Ehkä en sitten tule samaan paikkaan toista kertaa. Mutta sehän on vaan kahvilan syy, kun mahdollisesti siellä on vaan yksi henkilö töissä ja se joutuu olla siinä kassakoneen takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on pösilö.
Ihan oikeassa se on. Jos apsin lounas maksaa 12,70, niin sillä hinnalla ne astiat kerätään myös pöydistä. Alle kympin lounaalla voisin viedä itsekin.
ABC:n lounas on kyllä hintava kun jälkiruokanakin on vain kahvi! Kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei astioiden kerääminen edes lisää työtaakkaa, hidastaa vaan annosten valmistumista ja asiakaspalvelua. Itse ainakin olen tottunut siihen, että työaikana tehdään töitä joka tapauksessa. Loppujen lopuksi tämä kostautuu omistajalle, kun syntyy jonoja ja osa asiakkaista ei edes tule sisälle huomatessaan, että joutuu odottamaan kauan.
Oletko ikinä ollut ravintola-alalla? Siellä kaikki revitään työntekijän selkänahasta. Jos on kiire, ei ehdi pitämään taukoja tai edes käymään vessassa.
Jos asiakas haluaa pöytiintarjoilun, asiakas valitsee ravintolan jossa sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonka seurauksena omistaja lisää työntekijöitä, jonka seurauksena työllisyys paranee, jonka seurauksena veronmaksajia tulee lisää, jonka seurauksena lounaan hinta halpenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on pösilö.
Ihan oikeassa se on. Jos apsin lounas maksaa 12,70, niin sillä hinnalla ne astiat kerätään myös pöydistä. Alle kympin lounaalla voisin viedä itsekin.
Kun ei kerätä. Teidän itsekkäiden takia seuraavat asiakkaat joutuvat etsimään paikkoja kun pöydissä lojuu astioita ja roskia. Työntekijä ehtii välillä jopa niitä tyhjennettyjä pyyhkiä muun ohessa. Ei työvoima lisäänny yhtään jättämällä peräänsä ne astiat ja roskat.
Vierailija kirjoitti:
Ai että, joskus olisi ihana, jos raaskisi mennä sellaiseen "vanhanaikaiseen, perinteiseen" kahvilaan, missä voi vaan mennä pöytään istumaan ja tilaus tuotaisiin pöytään tarjoiltuna. Näitäkin varmaan on, mutta on niin helkutin kalliita, että ei vaan kukkaro kestä. Jos kahvia tekee mieli, niin on pakko mennä johonkin umpitylsään ketjukahvilaan, missä juputtaa typerä musiikki liian lujaa, kahvi ja muu pitää hakea tiskiltä jollakin räikeällä muovitarjottimella, sitten pitää etsiä joku pöytä ja mahdollisesti siivota itse joku nurkka vapaaksi. Jos muut saa/voi jättää astiat miten vaan, niin sitten minäkin. Ehkä en sitten tule samaan paikkaan toista kertaa. Mutta sehän on vaan kahvilan syy, kun mahdollisesti siellä on vaan yksi henkilö töissä ja se joutuu olla siinä kassakoneen takana.
Eli kostat valmiiksi ylityöllistetylle työntekijälle sen, ettet viitsi maksaa palvelusta ja valitse paikkaa, jossa on pöytiintarjoilu.
Mikähän siinä on, kun ne astiat painavat tyhjinä enemmän kuin täysinä.
Kun se työntekijöiden taakka tulee ylisuureksi, niitä työntekijöitä tulee lisää. Ihan perusmatikkaa.