Te jotka valitatte kun puoliso nalkuttaa
Niin miksi ette tee kuten käsketään niin ei tarvitsisi nalkuttaa?
Vaan päinvastoin?
Kommentit (63)
Jokainen päättää mitä tekee, ei se ole toisen käskytettävissä. Nalkutusta ei tarvitse kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättää mitä tekee, ei se ole toisen käskytettävissä. Nalkutusta ei tarvitse kuunnella.
Jaa kun omalla päätöksellä on riittävän pitkään on tekemättä osaansa kotitöistä, tulee jätetyksi. Ei kenenkään tarvitse jäädä suhteeseen toista kasvattamaan.
En ole missään kotikurisuhteessa jossa minua käskytetään. Nalkuttaminen on henkistä väkivaltaa, en alistu sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että parisuhteessa ei voi tehdä aina kuten itsehaluaa, vaan on tehtävä kompromisseja.
Ja nalkutusta tehokkaampi tapa taitaa olla keskusteleminen.
Vierailija kirjoitti:
En ole missään kotikurisuhteessa jossa minua käskytetään. Nalkuttaminen on henkistä väkivaltaa, en alistu sellaiseen.
Et voi vaatia, että toinen tekee puolestasi kotityöt hiljaa alistuen, se on rajua henkistä väkivaltaa, jossa asetat itsesi puolisosi yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi vaatia, että toinen tekee puolestasi kotityöt hiljaa alistuen, se on rajua henkistä väkivaltaa, jossa asetat itsesi puolisosi yläpuolelle.
Missä kohtaa sanoin että vaadin toisen tekevän puolestani kotityöt? En ymmärrä alkuunkaan mitä yrität sönköttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa kun omalla päätöksellä on riittävän pitkään on tekemättä osaansa kotitöistä, tulee jätetyksi. Ei kenenkään tarvitse jäädä suhteeseen toista kasvattamaan.
Ihan kuin kotityöt olisi toisen osapuolen päätettävissä. No, näinhän te nalkuttajat luulette. Olette olevinanne työnjohtajia parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa sanoin että vaadin toisen tekevän puolestani kotityöt? En ymmärrä alkuunkaan mitä yrität sönköttää.
Et toki vaadi toiselta ääneen mitään, muttet myöskään tee kotitöitä. Jätät puolisolle vaihtoehdoiksi jättää sinut, tehdä kaikki kotityöt tai elää saastan keskellä eineksiä syöden.
Vierailija kirjoitti:
Et toki vaadi toiselta ääneen mitään, muttet myöskään tee kotitöitä. Jätät puolisolle vaihtoehdoiksi jättää sinut, tehdä kaikki kotityöt tai elää saastan keskellä eineksiä syöden.
Oletko psykoosissa vai mitä yrität sönköttää? Missä kohtaa sanoin etten tee kotitöitä?
Vierailija kirjoitti:
No juu. Sitten pitäisi erota ja olla yksin. Molemman osapuolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko psykoosissa vai mitä yrität sönköttää? Missä kohtaa sanoin etten tee kotitöitä?
Kukaan ei nalkuta puolisolle, joka tekee kotitöitä. Nalkuttamaan joutuu vain silloin kun toinen ei tee mitään, sinuakaan oma-aloitteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sönkötisönkötisönköti...jne
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei nalkuta puolisolle, joka tekee kotitöitä. Nalkuttamaan joutuu vain silloin kun toinen ei tee mitään, sinuakaan oma-aloitteisesti.
En vieläkään ymmärrä mitä yrität sönköttää ja miten tuo koskee minua. Saathan mielenterveydellistä apua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään ymmärrä mitä yrität sönköttää ja miten tuo koskee minua. Saathan mielenterveydellistä apua?
Olen eri. Tuo oli mun eja kommentti tähän ketjuun. Vaikutat hirveän aggressiiviselta. Mutta nalkuttaminenhan on sitä, kun joutuu pyytämään toista tekemään oman osuutensa kotitöistä. Ja useaan kertaan.
Kun on asioita, joista ei edes pitäisi joutua sanomaan, mutta niin vaan niistä pitää kerta toisensa jälkeen sanoa. Ja toinen vaan pysyy siinä vieressä. Lähtisi edes pois ja jättäisi rauhaan.
Kuka helvetti sinä olet kenellekään mitään nalkuttamaan? Asettamaan itsesi toisen yläpuolelle, toisen pomoksi.
Todennäköisesti et pitäisi siitä, että puolisosi haluaisi olla perheenpää, herra talossa, nyrkin ja hellan väliin alistava. Nalkutus ja mäkätys on sanallista nyrkin ja hellan väliin alistamista.
Asiahan on niin, että kukin tekee mitä itse haluaa. Meillä jokaisella on oma, pääosin lapsuudenkodista omaksuttu käsitys siitä, mikä on kotitöiden määrällinen ja laadullinen riittävä taso. Sen mukaan kukin toimii. Jos puolisolle riittää einekset ja pöly nurkissa, olkoon niin. Jos sinulle ei riitä, kokkaat ja luuttuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nalkuttamaan joutuu".
Siinähän se tuli suoraan sanottua. Katsot olevasi sellaisessa asemassa, että voit puolisoasi käskyttää. Sinunko pillin mukaan pitäisi tanssia. Pääsitkö hääkakkua leikatessa kopauttamaan kengänkorolla ensin lattiaa? Kaapin paikan määräätkö sinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Tuo oli mun eja kommentti tähän ketjuun. Vaikutat hirveän aggressiiviselta. Mutta nalkuttaminenhan on sitä, kun joutuu pyytämään toista tekemään oman osuutensa kotitöistä. Ja useaan kertaan.
Miksi ihmeessä sinä yrität selittää minulle mitä nalkuttaminen on? Minkä kivien alta te oikein olette ryömineet?
En alistu nalkuttamiseen, mutta ei se tarkoita sitä että jättäisin oman osuuteni tekemättä. Monessa parisuhteessa se osapuolten käsitys omista osuuksistaan ei ole aina yksimielinen ja olen itsekin ollut suhteessa jossa minulle nalkutettiin vaikka tein takuulla oman osuuteni ja enemmänkin. En alistu sellaiseen enää.
Olen aina ihmetellyt näitä ihmisiä (yleensä ovat naisia) joille ne kotityöt on maailman mittakaavassa isoin uroteko ja ilman niitä ei voi ihmiskunta elää. Ja tähän pakettiin kuuluu vielä että tällainen ihminen itse määrittelee mitkä on kotitöitä ja niille prioriteetin, toteutustavan ja ajan.
Olen tullut siihen tulokseen että nämä ihmiset ovat vaan niin tynnyrissä kasvaneita, että eivät näe tätä maailmaa sen oman kaksionsa ulkopuolella. Se oma neukkukuutio on ns. koko maailma ja siellä olevat kotityöt maailman tärkein asia ja vain minä itse tiedän miten ja milloin ne on tehtävä ja vain minä osaa "ohjeistaa" muut tekemään ne.
Kun nimenomaan näiden tulisi tehdä kotitöitä omatoimisesti eikä odottaa, että käskytetään ja uhriutua siitä.