Mieheni ei vieläkään hyväksy eikä ymmärrä fobioitani
Pelkään hysteerisesti hämähäkkejä ja pimeää.
Minulla on aina tuollainen lasten yövalo pistorasiassa makuuhuoneessa sekä muita pattereilla toimivia valoja asunnossa, jotta pääsen yöllä turvallisesti vessaan.
Hämähäkeistä saan sätkyn. Huudan miestäni apuun, koska pääni sisällä ne saavat minut hengiltä.
Mies on alkanut sammuttaa valot, jos menee minua myöhemmin nukkumaan, ja hämähäkkeihin ei enää reagoi, vaikka huutaisin hysteerisesti.
Erossa saisin pitää valoni, mutta kukaan ei pelastaisi minua hämähäkeiltä. Olen vakavissani, koska fobiani ovat niin pahoja, että en tiedä mitä teen jos niitä ei hyväksytä, saati kun alussa niihin suhtauduttiin ymmärtävästi.
Yhdessä 5+ vuotta. Eroko tässä on ainoa vaihtoehto? Olen koko ajan varpaillani, koska mulla ei ole turvallinen olo.
Kommentit (46)
Olisko syytä alkaa käyttäytymään ikätasosi mukaisesti, ja hoitamaan noita fobioita? Itsekin älynnet, että ne ovat liiallisia, ja miehesi ei kuulu olla hoivaajasi.
Eipä tietenkään hyväksy eikä ymmärrä. Empatiakyvytön turjake.
Paskanainen puhuu miehestä pahaa julkisella foorumilla. Saisit hävetä!
Vierailija kirjoitti:
Älä lietso tätä.
Kestäisitkö vastaavasti omalta mieheltäsi päätöntä kiljumista aina, kun teille eksyy harmiton pieni hämähäkki? Puistatus on ok, mutta mitkään mieltä järkyttävät hepulit ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä lietso tätä.
Kestäisitkö vastaavasti omalta mieheltäsi päätöntä kiljumista aina, kun teille eksyy harmiton pieni hämähäkki? Puistatus on ok, mutta mitkään mieltä järkyttävät hepulit ei.
Lietsonpas.
Hämikset on kivoja. Haluaisin ottaa tarantulan lemmikiksi.
Fobiat on ymmärrettäviä, mutta pitäisikö niille yrittää tehdä jotain, jos rajoittavat arkeanne?
Kiitos vastauksista.
En mielestäni kuitenkaan tunnistettavasti puhunut pahaa kenestäkään.
Ap
Jos fobiat häiritsevät elämääsi niin niihin kannattaa hakea apua terapeutilta.
Vierailija kirjoitti:
Fobiat on ymmärrettäviä, mutta pitäisikö niille yrittää tehdä jotain, jos rajoittavat arkeanne?
Mitä niille voi tehdä? Tekisin jos tietäisin, koska todellakin rajoittavat elämääni!
Ap
Löytäisit uuden miehen joka ymmärtää sua. Eli tuskin jäisit yksin.
Mielestäni järkevä ja oikea ratkaisu on hakeutua kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan, jossa sinua tuetaan siedättämään itsesi noihin asioihin. Se helpottaa koko loppueläämääsi, riippumatta mitä suhteellenne käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille voi tehdä? Tekisin jos tietäisin, koska todellakin rajoittavat elämääni!
Ap
On terapeutteja, jotka ovat erikoistuneet tällaisiin.
Kyllä on taas miellyttäviä ja ymmärtäväisiä ihmisiä täällä, kun joku kertoo peloistaan. Miten noin pahansuopia hyypiöitä voi olla olemassakaan? Hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas miellyttäviä ja ymmärtäväisiä ihmisiä täällä, kun joku kertoo peloistaan. Miten noin pahansuopia hyypiöitä voi olla olemassakaan? Hävetkää!
Palstalla on paljon ihmisiä, joille minkä tahansa heikkouden näyttäminen on kutsu hyökätä kimppuun. Ja sen myös tekevät täysin estottomasti. Enemmistö hyökkääjistä on aina miehiä.
Minä en katsoisi tuollaista pelleilyä hetkeäkään.
Siis sinulta ap.