Mihin voi käräyttää kela huijarit
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ilmiantaa kaikki myös työkkäriin! Epäilys riittää! Ja vuokranantajille!
Vuokranantajaa tuskin kiinnostaa niin kauan kuin saa rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä näistä ilmoituksista itse saa muuta kuin ehkä joku kerta pimeässä kulmassa turpiinsa.
Luuletko, että kela ilmoittaa kuka on kannellu? :D
Kelan on ilmoitettava jos kohde kysyy kuka on ilmoituksen tehnyt.
Ilmiannon voi tehdä nimettömänä ja kirjallisena asiakaspalveluun kelalle/ työkkäriin / eläkeyhtiöön.
Huoli- ilmoituksen voi tehdä myös nimettömänä Maisa sovelluksen kautta.
Voiko myös yliopistoon tehdä ilmoituksen, jos esim. oikeustieteen opiskelija rikkoo lakia niin, että ehdoton tuomio olisi kiinni jäädessä edessä?
Se on lähimmäisen rakkautta , kun pysäyttää petoksen tien ja ohjaa kelalaisen takaisin työelämän äärelle
Ilmoituksen voi tehdä täysin nimettömänä. Kannattaa liittää tarkka kuvaus huijauksesta.
Mun mielestä kannattais soittaa ainakin poliisille, yleiseen hätänumeroon, pormestarille, kelaan, työkkäriin ja eduskuntaan, tämä on tärkeää ja ei niillä parempaa tekemistä ole!
Aika sokeasti te luotatte et naapurikyylä on täysin perillä muiden asioista. :' D
Selma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä näistä ilmoituksista itse saa muuta kuin ehkä joku kerta pimeässä kulmassa turpiinsa.
Luuletko, että kela ilmoittaa kuka on kannellu? :D
Kelan on ilmoitettava jos kohde kysyy kuka on ilmoituksen tehnyt.
Voin varmistaa et näin on, terveiset naapurille, mä aloin tarkistuksen jälkeen saamaan enemmän tukia joihin en tienny olevani oikeutettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksaisi ilmoitella kenestäkään, mitä siitä hyötyy
Mitä vähemmän huijareita, sitä vähemmän verorahoja päätyy väärään käyttöön.
Sä juokset pennosten perässä mut virkamiesten ja poliitikkojen petokset ei nappaa, se on vaikeeta, oot niin ku impotentti antisupersankari! : D
Vierailija kirjoitti:
Hui sentään kirjoitti:
Poliisille, jos kyseessä on RIKOS!!!
Kela ilmoittaa poliisille.
Kela vaan perii liikaa maksetut etuudet korkoineen takaisin, mutta ei tee rikosilmoitusta. Tutkintapyynnön poliisille voi tehdä netissä nimettömänä. Ihan simppeli sähköpostimalli. Jos omalla laitteella ei uskalla tehdä, voi mennä kirjaston koneelle.
Kyllähän noi ylimääräset asukit kasvattaa myös kiinteistöjen vesilaskuja, ym. käyttömaksuja. Ja muuthan ne maksaa. Ei ole oikein!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksaisi ilmoitella kenestäkään, mitä siitä hyötyy
Mitä vähemmän huijareita, sitä vähemmän verorahoja päätyy väärään käyttöön.
TP-hakijoissa on paljon huijareita. Passit on hukattu ja sepitellään mitä tahansa että saadaan Kela Gold.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui sentään kirjoitti:
Kela ilmoittaa poliisille.
Kela vaan perii liikaa maksetut etuudet korkoineen takaisin, mutta ei tee rikosilmoitusta. Tutkintapyynnön poliisille voi tehdä netissä nimettömänä. Ihan simppeli sähköpostimalli. Jos omalla laitteella ei uskalla tehdä, voi mennä kirjaston koneelle.
Kyllä rikosilmoitus Kelasta tehdään, jos kyseessä on selkeästi väärinkäytös.
Tiedän monta jotka on kirjoilla kunnan vuokra-asunnossa, mutta asuvat käytännössä kokoajan puolisoidensa luona. Moni heistä opiskelee.
Vierailija kirjoitti:
Hui sentään kirjoitti:
Eikös se ole aina rikos? Mutta luulisin, että ensin ilmoittaa kelalle, jossa asia tutkitaan ja sieltä kyllä ilmoitetaan eteen päin.
Poliisihan sen tutkii onko kyseessä rikos vai ei. Syyttäjä sitten tekee sen perusteella syyttämättäjättämispäätöksen tahi sitten nostaa syytteen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monta jotka on kirjoilla kunnan vuokra-asunnossa, mutta asuvat käytännössä kokoajan puolisoidensa luona. Moni heistä opiskelee.
Ja minkä takia? Koska joku älypää on keksinyt sellaisen asian kuin "puolison elatusvelvollisuus!"
Vierailija kirjoitti:
Voiko myös yliopistoon tehdä ilmoituksen, jos esim. oikeustieteen opiskelija rikkoo lakia niin, että ehdoton tuomio olisi kiinni jäädessä edessä?
Poliisille.
Kyllä, pienemmän veroprosentin.