Mihin voi käräyttää kela huijarit
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ilmoittaa. Ihana kun saat tukiaiset loppumaan.
Paitsi että toimeentulotukea ei vielä nykylainsäädännön perusteella ole mahdollista evätä kokonaan. Takaisinperintä taas varmistaa, että kaveri ei tule enää koskaan töihin hakeutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää sinne Kelalle sitten kaikki niin kuin asia oikeasti on ja katsokaa, että on todellakin vedenpitävät todisteet ja aidot faktat! Mutuiluilla aiheutatte todellista vahinkoa ja harmia.
Mä jouduin aikoinaan järjestämään minut ja miesystäväni (ei siis naimisissa eikä yhteisiä lapsiakaan) eri osoitteisiin, kun olisin muuten jäänyt täysin tulottomaksi, kun jäin työttömäksi. Miehen tulot siis sen verran suuret, että olisi joutunut elättämään minut.
Hän oli laivalla töissä 2vk ja samoin lomilla maissa 2vk. Mies muutti pois, ja "asui" äitinsä luona, kun mietti mistä hankkisi kämpän. Tietty hän oli luonani, ja niinhän ainakin silloin sai lain mukaan 2vk pitää vieraita, ennen kuin katsottiin hyyryläiseksi, kuten sanonta kuuluu. Enhän minä ydinperhettä hajottanut, vaan muutin avoliiton seurusteluksi.
Eikös joku valpas ja kateellinen naapuri ollut soittanut Kelaan (hain tietty sieltä asumistukea) ja tantta alkoi tentata missä mies asuu. Sanoin, ettei ole minun tehtäväni sellaisia kertoa, kun ei asu luonani, kuten ei siis asunutkaan, oli vain vieraana. Kaikkensa yritti, että saisi minut rikoksesta kiinni, mutta ei vaan onnistunut, kun toimin lain kirjaimen mukaan.
Tällaiseen turhuuteen menee aikaa ja rahaa. Käryttäkää vasta sitten, kun on oikeaa tietoa!
Juurikin tuo. Jotkut toimettomat saattavat olla eläkkeelläkin. Pariskunnat ei välttämättä ole suhteessa vaan on yhteishuoltajuus ja siksi ovat tekemisissä. Jotkut tekee töitä ja saa Kelan etuuksia, koska on pienet tulot. Eivät siis tee töitä Kelalta salaa.
Mitenkä tähän pitäisi vastata. En tiedä kuinka tähän suhtautua?🤷
Vierailija kirjoitti:
Huoli- ilmoituksen voi tehdä myös nimettömänä Maisa sovelluksen kautta.
Mikäli siihen sovellukseen on syötetty mitään yksilöiviä tietoja, niin sovelluksen "nimettömyys" on vain ylläpitäjien hyvän tahdon varassa (eli on suhteellisen helposti ainakin ylläpidon murrettavissa, ja jos tietoturva on kehno, kuten monesti on, niin saattaa olla ulkopuolistenkin hakkeroitavissa).
Ja vaikka sovellukseen ei olisikaan syötetty mitään yksilöiviä tietoja, niin sovellus saattaa päästä käsiksi mobiililaitteessa oleviin sellaisiin muihin tietoihin, jotka tekevät yksilöinnistä mahdollista.
Niinpä juuri minkään sovelluksen anonymiteettiin ei voi 100% luottaa.
Hullun paperithan ilmoittaja saa itselleen.
en pidä hyvänä että luulojen ja epäselvän asian takia,hommataan mahdollisesti syyttömälle köyhälle vaikeuksia. toivottavasti kaikki keskittyy omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Hullun paperithan ilmoittaja saa itselleen.
Up
Aloittajan kirjoitusvirheet ainakin ilmoitin kielipoliisille.
Eikös Kelassa ole joku stalkkeriyksikkö olemassa, jossain tv ohjelmassa taisi tulla esiin. Ilmoita sinne, ehkä ne maksaa sulle vihjeestä pari egetsuu.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Kelassa ole joku stalkkeriyksikkö olemassa, jossain tv ohjelmassa taisi tulla esiin. Ilmoita sinne, ehkä ne maksaa sulle vihjeestä pari egetsuu.
!
pitääkö rekisteröityä pankkitunnuksilla ilmiantoon? siinähän voi joutua itse liriin, jos onkin perätön ilmianto, ja ilmiannettu haluaakin nostaa jutun ilmiantajaa kohtaan. jos menee poliisiasiaksi, saa jutun nostaja kaikki tiedot ilmiantajasta: nimi, osoite, ym. ei pysty kunnolla käräyttelemään ketään, jos omat tiedot on vaarassa joutua uhrin käsiin. sehän voi vaikka kostaa.
Se että käy aaveellä oikeuttaa kaikkiin mahdollisiin tukiin.
Vierailija kirjoitti:
pitääkö rekisteröityä pankkitunnuksilla ilmiantoon? siinähän voi joutua itse liriin, jos onkin perätön ilmianto, ja ilmiannettu haluaakin nostaa jutun ilmiantajaa kohtaan. jos menee poliisiasiaksi, saa jutun nostaja kaikki tiedot ilmiantajasta: nimi, osoite, ym. ei pysty kunnolla käräyttelemään ketään, jos omat tiedot on vaarassa joutua uhrin käsiin. sehän voi vaikka kostaa.
Ei, asia ollaan hoidettu niin ettei vihjaaja paljastu, koska näissä on usein huumeetkin ja muuta vaarallista mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, asia ollaan hoidettu niin ettei vihjaaja paljastu, koska näissä on usein huumeetkin ja muuta vaarallista mukana.
Antaa myös mahdollisuuden kaikille urpoille ilmoitella kaikenlaista kaikista ``kun vähän epäilyttää`` ja täällähän näkee millaisia vainoharhaisia ja kateellisia osa ihmisitä on.🤮
sivusta
Minä haluaisin ilmiantaa sukulaiseni joka on asunut 10 vuotta puolisonsa kanssa vaikka puoliso onkin kirjoilla muualla. Asunnossa on kuitenkin käynyt ulkopuolisia viranhaltioita, joiden kirjauksista varmasti käy ilmi että puoliso on ollut asunnossa asumassa.
Kuitenkin jotain kiinnostaa miksi haluan ilmiannon tehdä, niin koska sukulaiseni aiheutti minulle toisella teollaan suuren laskun. Silmä silmästä, perkele.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa jos epäilette jonkun myyvän mitä tahansa.
Se on just tää! ja nimettömänä nimettömän henkilön ilmianto av:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monta jotka on kirjoilla kunnan vuokra-asunnossa, mutta asuvat käytännössä kokoajan puolisoidensa luona. Moni heistä opiskelee.
Opiskelija kunnan vuokra-asunnossa?
Häh?
Opiskelija kunnan vuokra-asunnossa?