Hullu ex pilaa elämäni
Oikeasti, mitä voin tehdä? Erosin melkein 7v sitten. Exäni vainoaa minua. Tekee kaikenlaisia huoli-ilmoituksia minun lapsista ja viimeiseksi teki ilmoituksen jonka mukaan mieheni hakkaa minua, ajelee työpaikkani ohi, ottaa yhteyttä sukuuni ja haukkuu minua ja miestäni. On sillä lailla älykäs, että mikään rikos ei koskaan täyty, eikä esimerkiksi ota viesteitse/puhelimitse yhteyttä. On tehnyt itse meistä rikosilmoituksia, kun olemme kuvanneet häntä kun on tullut pyörimään lähistölle. Ex itse jättää esimerkiksi anonyymeja kirjeitä sosiaalitoimistoon ja laittaa muut ihmiset soittamaan huoli-ilmoituksia.
Onnistui jo aiemman parisuhteeni katkomaan, kun ei tätä meinaa jaksaa. Nykyinen mieheni haluaa olla kanssani, mutta kyllä tämä ottaa koville.
Kommentit (52)
Olitko naimissa mikko koivun kanssa?
Jos on todisteita mitä voisi ottaa siitä häirinnästä talteen niin ottakaa. Entä muutto, tietojen salaus ja muiden informointi asiasta, myös sossujen info? Estot someen sille ja ette kiinnitä enää huomiota siihen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noille mitään maha mulla ollut yli 10 vuotta stalkkeri ei kyllä mitään kontaktia ollut hänen kanssaan enkä ole ikinä edes jutellut mutta vainoaa edelleen. Sulla sikäli pahempi että teillä on ollut suhde ja vielä vaikeampi irtaantua sinusta.
Tämä exä itse valitti joskus 5v sitten, ettei ole löytänyt kumppania. En pidä häneen mitään yhteyttä, mutta ilmeisesti edelleen sinkkuna, en tiedä loppuisiko vainoaminen. Ja ai niin, netissä kyttää ja kommentoi salaprofiileilla varmaan n. 3kk välein.
Suomessa tuollaisille häiriköille ei viranomaiset tee valitettavasti yhtään mitään, sillä hän ei ole (vielä) syyllistynyt mihinkään "vakavaan" vaikkakin kertomasi perusteella hän on kuitenkin jo monta kertaa rikkonut lakia.
Ainut toimiva ratkaisu on muuttaa muualle ja vaihtaa työpaikkaa. Ei mihinkään naapurikuntaan, vaan vielä kauemmaksi. Jos hän kuitenkin jollain tasolla pitää yhteyttä sukulaisiisi, niin aivan takuulla joku sukulaisesi tulee ennen pitkää tahallisesti tai tahattomasti kertomaan uuden asuinapaikkasi exälle.
Vierailija kirjoitti:
Olitko naimissa mikko koivun kanssa?
Kas, Helenakin päivystää taas palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on todisteita mitä voisi ottaa siitä häirinnästä talteen niin ottakaa. Entä muutto, tietojen salaus ja muiden informointi asiasta, myös sossujen info? Estot someen sille ja ette kiinnitä enää huomiota siihen.
Sossut eivät onneksi enää korviaan lotkauta, ovat käskeneet exän ottamaan poliiseihin yhteyttä jos hän kokee rikoksia tai kaltoinkohtelua tapahtuneen. Poliisit ovat vain toivotelleet jaksamista meille, koska nyt ei ole tarpeeksi todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noille mitään maha mulla ollut yli 10 vuotta stalkkeri ei kyllä mitään kontaktia ollut hänen kanssaan enkä ole ikinä edes jutellut mutta vainoaa edelleen. Sulla sikäli pahempi että teillä on ollut suhde ja vielä vaikeampi irtaantua sinusta.
Tämä exä itse valitti joskus 5v sitten, ettei ole löytänyt kumppania. En pidä häneen mitään yhteyttä, mutta ilmeisesti edelleen sinkkuna, en tiedä loppuisiko vainoaminen. Ja ai niin, netissä kyttää ja kommentoi salaprofiileilla varmaan n. 3kk välein.
Lähde pois somesta. Sillä ratkeaa nettiseuraaminen. Se on muutenkin erittäin järkevä valinta.
No sun nykyinen mies on lapanen kun ei ole tehnyt tuollaisella sairaalle vainoamiselle yhtään mitään. Minä olisin jo tappanut aikoja sitten.
Maksaa jollekkin hämärätyypeille että käyvät hakkaamassa huput päässä sen?
Miten se nyt kokoajan yhteyttä ottaa. Kait ne sun sukulaiset osaa siitä tehdä poliisille ilmoituksia. Vai onko nekin umpihulluja?
Vierailija kirjoitti:
No sun nykyinen mies on lapanen kun ei ole tehnyt tuollaisella sairaalle vainoamiselle yhtään mitään. Minä olisin jo tappanut aikoja sitten.
Kestäisitkö oikeasti mennä vankilaan ja mahdollisesti menettää työt loppuelämäksi, varsinkin jos sulla on pieniä lapsia?
Etkö sä osaa muuttaa someasetuksiasi yksityisemmäksi? Koko elämä siellä levällään?
Sun kannattaa laatia tiedote hänestä ja kiusaamisesta/vainoamisesta, Jaat sen tiedotteen sitten työpaikallasi, kaikille sukulaisille ja kavereille. Kyllä ihmiset ymmärtää ja tukee. Valitettavasti täällä on paljon mielenterveysongelmia ihmisillä, ja ne purkautuu joskus vainoamisella jne. Tiedota vaan koko lähipiiri asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestäisitkö oikeasti mennä vankilaan ja mahdollisesti menettää työt loppuelämäksi, varsinkin jos sulla on pieniä lapsia?
Kyllä. Olen silmä silmästä tyyppi. Ei tuota mitään ongelmia ottaa henki pois hulluilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten se nyt kokoajan yhteyttä ottaa. Kait ne sun sukulaiset osaa siitä tehdä poliisille ilmoituksia. Vai onko nekin umpihulluja?
No heille tämä ex on oikein mukava, joten en varmaan edes kuule kaikista yhteydenotoista. Esittää täysin erilaista, kuin on.
Minulla on ollut jo vuosia samanlainen "vähän älykkäämpi stalkkeri". Toisaalta en ymmärrä, miten se, ettei pommita viesteillä tai jättää kännykän (gps) kotiin vainotessaan on älykkään merkki, luulisi vähemmänkin älykkään sen tajuavan. En osaa kuitenkaan auttaa, poliisia ei kinnosta, eikä tuollaista lieroa saa mitenkään vastuuseen tekosistaan. Riski saada itse kunnianloukkaus on suuri ja kaikkein absurdeinta koko hommassa. Kannattaa käyttää kuitenkin VPN:ää, poistaa gmail-sovellus kännykästä, salata osoitteet, liikkua kännykkä lentotilassa ja tiedostaa, että ihmisten (lue naisten) salakuvaaminen on helppoa hommaa nykyään. Erilaisia pieniä kameroita voi piilottaa vaatteisiin ja Rayban myy jopa silmälaseja, jotka videoivat ja tallettavat kaiken pilveen. Kännykän kamerat kannattaa peittää.
Vierailija kirjoitti:
Sieltäpä tuli Lasileuka-Eskolta kunnon voimaantuminen.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä osaa muuttaa someasetuksiasi yksityisemmäksi? Koko elämä siellä levällään?
Mulla ei ole avoimia someja enkä muutenkaan käytä paljoa niitä. Ottaa silti yhteyttä olemassaoleviin profiileihin.