Huvittavaa seurata kaupassa, kun pariskunnat jäkättävät toisilleen, mitä kaupasta ostetaan
Tämä on erityisesti isojen automarkettien ilmiö. Pienissä kaupoissa en ole tällaista jäkätystä havainnut. Seistään jossain leipähyllyn luona ja käydään kovaäänistä debattia siitä, mitä leipää ostetaan. Lihaosastolla näitä debatoijia voi nähdä kaikkein eniten. Mitä lihaa ostetaan? Ei sitä, en halua sitä! Ei mitään makkaraa!! Mutta jos huomenna tehdään tästä ruokaa... Otetaan tämä huomiseksi ja sitten torstaina tehdään tästä... Mutta minä ajattelin tehdä tästä ruoan! No sinäkö nämä sitten paistat?
Ei sillä, ei se minua häiritse, huvittaa vain. Mutta aloin miettiä, että tuletteko te vasta kauppaan pohdiskelemaan, että mitä ruokaa tekisitte? Minä olen jotenkin ajatellut, että tyypillisempi tapa on tehdä kotona lista ja hakea listan ostokset kärryyn.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Jotkuthqn yrittävät oikein päteä kaupassa puhumalla resepteistä. Noloa.
Oikeasti, jos joku miettii kaupassa ääneen seuralaiselleen, että mitähän sitä piti ostaa, niin miellät sen pätemiseksi? Mitä jos hankkisit vaikka itsetunnon.
Mun tuttu lähtee vaan viihtymään automarketteihin. Se on sellainen esitys. Ei se mieti miltä kestäkin tuntuu, voi pyöriä yliajalla vielä kaupan sulkeuduttua kaikessa rauhassa eikä se mieti yhtään että myyjiltä loppuu työaika.
Miestänsä komentaa koko ajan ja häntä pitää palvella kuin jotakin kuningatarta. Usein myös riitelee sitten miehensä kanssa siellä kaupassa tuotteista ja kaikesta muustakin.
Ei kai ole muuta paikkaa johon sitten mennä kuin sinne kauppaan?
Missä kaupoissa te oikein käytte, kun tällaisia näytöksiä näette? En ole itse ikinä nähnyt.
Ruoka tulee kotiinkuljetuksella. Miestä ei kiinnosta pätkääkään kinastella vaihtoehdoista tiskillä. En tiedä tuntevani tuollaisia miehiä.
Minulla on sitten todella erikoinen mies, hän kun tykkää käydä ruokaostoksilla. Usein minä katson tarjoukset ja sitten me käydään noukkimassa ne Tokmannilta ja Citymarketista, loput ostetaan sitten Prismasta. Lappuun kirjoitan vain ne, mitkä pitää ehdottomasti muistaa. Meidän kauppareissut on mukavaa aikaa yhdessä.
Olen nyt taas sinkku, mulla on aikalailla vakiotuotteet mitä käyn ostaa, jos on loppu niin muutama varatuote heti mielessä.
Yritän välttää ruuhka hetkiä, mutta joskus vaan kuluu nopeammin, silloin sit mentävä taas...
Nykyisen kumppanin kanssa ei ole koskaan tällaisia ongelmia. Ostoslista tehdään/suunnitellaan yhdessä ja jompi kumpi menee kauppaan. That's it.
Exän kanssa oli ongelmia, koska rahaa oli niukalti opiskelujen takia, mutta hänen piti silti ostaa sitä ja tätä heräteostoksena. Ei tosiaan olisi ollut varaa pistää 20 euroa ylimääräistä ostoksiin - etenkin johonkin "erikoisoluisiin". No, on ex syystä.
Vierailija kirjoitti:
Missä kaupoissa te oikein käytte, kun tällaisia näytöksiä näette? En ole itse ikinä nähnyt.
Välillä näkee Prismassa etenkin lauantaiaamupäivisin... Hyvin harvoin käydään silloin, koska meininki on ihan horror lapsiperheiden takia (mekin ollaan lapsiperhe, mutta ei haluta sinne ruuhkaan). Vanhemmat hermot kireellä tiuskii toisilleen ja lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Hupinsa kullakin, minä menen sinne kauppaan tekemään ruokaostokset enkä kyyläämään mitä muut siellä mahdollisesti tekee ja mistä ne keskustelee.
Kaupoissa on henkilökuntaa jotka tahtomattaan joutuvat kuuntelemaan näitä performansseja.
Vierailija kirjoitti:
Naureskelen itsekin samalle asialle.
Vielä enemmän huvittaa ne reppanat miehet jotka kulkevat vaimon perässä ja yrittävät saada edes jotain itselleen maistuvaa kärryyn
No mikä niille reppanoille oikein maistuu, pelkkä makkara?
Seurustellessa on hauska yhdessä miettiä mitä otetaan, riidellä ei ole tarvinnut. En ole sitä tyyppiä joka tekee etukäteen lapun, vaan yleensä menen fiilispohjalta katselemaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä haluisin ite päättää eka jo kun ollaan viel kotona mutta mies sanoo että katsotaan sitten kaupassa ja sitten taas toi tilanne et riidellään siel lihahyllyllä.
Liharuokaa on vaikea päättää kotona, kun kaupan lihavalikoimat on niin huonot nykyään, filettä, kasleria, jauhelihaa, entrecotea - vaikea löytää lihaa, josta tehdä esim. kunnollinen palapaisti.
Vierailija kirjoitti:
Jotkuthqn yrittävät oikein päteä kaupassa puhumalla resepteistä. Noloa.
Jotkuthan yrittävät oikein väkisin kuunnella kaupassa mistä toiset puhuvat. Vaikka kyse olisi vain resepteistä. Noloa.
Pakko vaan ihmetellä kuinka monelle tärkein kriteeri parisuhteessa on se kuka maksaa. No eipä ole tylsiä iltoja, kun pitää ostoksia kirjata exceliin ja tasa tilit kuka on kenellekin velkaa.
Niin muakin ärsyttää. Varsinkin eläkeläisillä kaupassa käynti on jotain "viihdettä" kun pitää kommentoida tavallisia ruokatavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Niin muakin ärsyttää. Varsinkin eläkeläisillä kaupassa käynti on jotain "viihdettä" kun pitää kommentoida tavallisia ruokatavaroita.
En ole eläkeläinen, mutta asun pienellä paikalla enkä tee läheskään kaikkia ruokaostoksiani missään Sittarissa. Olen kuitenkin hyvin kiinnostunut ruuanlaitosta, joten on kiva katsoa mitä kaikkia sellaista isommasta kaupasta löytyy, mitä ei meidän lähikaupasta saa. Saatanpa niistä keskustella miehenkin kanssa. Miten ihmeessä sekin nyt voi jotain täysin tuikituntematonta toista asiakasta ärsyttää?
En ole vielä tuollaisesta miehestä kuullutkaan saati sitten heitä tavannut. Kuulostaa siltä, että hän tarvitsee edelleen äidin itselleen. Älkää nyt kuitenkaan näistäkö, että tuo olisi tyypillinen mies, tyypillinen mieslapsi varmaankin, mutta sitten on ihan aikuiseksi kasvaneita ihmisiä.