Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa seurata kaupassa, kun pariskunnat jäkättävät toisilleen, mitä kaupasta ostetaan

Vierailija
13.08.2023 |

Tämä on erityisesti isojen automarkettien ilmiö. Pienissä kaupoissa en ole tällaista jäkätystä havainnut. Seistään jossain leipähyllyn luona ja käydään kovaäänistä debattia siitä, mitä leipää ostetaan. Lihaosastolla näitä debatoijia voi nähdä kaikkein eniten. Mitä lihaa ostetaan? Ei sitä, en halua sitä! Ei mitään makkaraa!! Mutta jos huomenna tehdään tästä ruokaa... Otetaan tämä huomiseksi ja sitten torstaina tehdään tästä... Mutta minä ajattelin tehdä tästä ruoan! No sinäkö nämä sitten paistat?

Ei sillä, ei se minua häiritse, huvittaa vain. Mutta aloin miettiä, että tuletteko te vasta kauppaan pohdiskelemaan, että mitä ruokaa tekisitte? Minä olen jotenkin ajatellut, että tyypillisempi tapa on tehdä kotona lista ja hakea listan ostokset kärryyn.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kyllä hermo kestä käydä miehen kanssa kaupassa. Hänellä ei ole oikeasti mitään käsitystä rahan arvosta, eikä hän edes muista, mistä pitää ja mistä ei (epäspesifi kognitiivisten kykyjen heikentyminen). Lappaa kärryihin vaikka mitä "kivaa" ja minä samaa vauhtia pois. Otetaan tätä kinkkua, tää on hyvää! - No ei oteta, olet kolme kertaa sitä ostanut ja joka kerta olet heittänyt sen roskiin, kun siinä on nökköjä! (olen kaivanut roskista pois ja antanut kinkut koiralle ja paketin laittanut muoviroskiin). Tää leipä on uutta, otetaan tätä! No ei oteta, siinä lukee isolla siemenleipä ja sä vihaat siemeniä leivässä, tai ainakin vielä tänä aamuna vihasit. Tää on hyvännäköistä makkaraa, otetaan tätä - no EI oteta, toi makkara on täynnä nökköjä, se on tehty Saksassa ja olet kieltänyt ulkomaisten lihatuotteiden ostamisen ja sitäpaitsi se maksaa 11 euroa paketti, se on liian kallista - tossa on HK:n sinistä ja Snelmannin nakkeja, niistä sä tykkäät eikä niissä ole nökköjä.

(miehellä on oksennusrefleksi herkässä ja olen muutamankin kerran joutunut siivoamaan oksennuksia, kun makkarassa/kinkussa on ollut "nökköjä" eli esimerkiksi hieman tiiviimpi lihanpala - ja mies ei voi itse siivota, kun oksentaa sitten siitä vielä enemmän)

Maksan kaikki ruokaostokset, laskut ja muut kulut, esimerkiksi miehen puku ostettiin minun rahoillani. Koska mies ei pärjää vieraissa tilanteissa, niin ei onneksi sitten tarvitse matkustellakaan, siinä säästää näppärästi rahaa. Mies käyttää omat rahansa johonkin, en tiedä mihin, muttei ainakaan perheen elatukseen. Ja koska ei osallistu kustannuksiin, niin ei sitten saa hirveästi sananvaltaa siihen, mitä syödään ja kuinka kalliilla. Tienaan selkeästi enemmän, ja rahani riittävät, kun pysyn budjetissa. Jos minä maksan talolainan, ruuat, sähköt, puhelimet, suoratoistopalvelut ja autolainat, niin kyllä hemmetti soikoon voin heittää pois ostoskärryistä ne valmispitsat (kaikki rahaliikenne menee siis minun kauttani, koska mies ei pärjää verkkopalveluiden kanssa, hoidan kaikki "paperiasiat" ja omaisuus on nimissäni tai lasten nimissä; valtuutukset hoidettu kuntoon).

Että jos sanon kärkevästi kaupassa, niin sille on syynsä. En odota innolla sitä päivää, kun miehen oireet riittävät muistisairausdiagnoosiin.

Ihan tyypillinen suomalainen mies 😂😂

En ole vielä tuollaisesta miehestä kuullutkaan saati sitten heitä tavannut. Kuulostaa siltä, että hän tarvitsee edelleen äidin itselleen. Älkää nyt kuitenkaan näistäkö, että tuo olisi tyypillinen mies, tyypillinen mieslapsi varmaankin, mutta sitten on ihan aikuiseksi kasvaneita ihmisiä.

Vierailija
82/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkuthqn yrittävät oikein päteä kaupassa puhumalla resepteistä. Noloa.

Oikeasti, jos joku miettii kaupassa ääneen seuralaiselleen, että mitähän sitä piti ostaa, niin miellät sen pätemiseksi? Mitä jos hankkisit vaikka itsetunnon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu lähtee vaan viihtymään automarketteihin. Se on sellainen esitys. Ei se mieti miltä kestäkin tuntuu, voi pyöriä yliajalla vielä kaupan sulkeuduttua kaikessa rauhassa eikä se mieti yhtään että myyjiltä loppuu työaika.

Miestänsä komentaa koko ajan ja häntä pitää palvella kuin jotakin kuningatarta. Usein myös riitelee sitten miehensä kanssa siellä kaupassa tuotteista ja kaikesta muustakin.

Ei kai ole muuta paikkaa johon sitten mennä kuin sinne kauppaan? 

Vierailija
84/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupoissa te oikein käytte, kun tällaisia näytöksiä näette? En ole itse ikinä nähnyt.

Vierailija
85/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka tulee kotiinkuljetuksella. Miestä ei kiinnosta pätkääkään kinastella vaihtoehdoista tiskillä. En tiedä tuntevani tuollaisia miehiä.

Vierailija
86/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sitten todella erikoinen mies, hän kun tykkää käydä ruokaostoksilla. Usein minä katson tarjoukset ja sitten me käydään noukkimassa ne Tokmannilta ja Citymarketista, loput ostetaan sitten Prismasta. Lappuun kirjoitan vain ne, mitkä pitää ehdottomasti muistaa. Meidän kauppareissut on mukavaa aikaa yhdessä.

Vierailija
87/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt taas sinkku, mulla on aikalailla vakiotuotteet mitä käyn ostaa, jos on loppu niin muutama varatuote heti mielessä.

Yritän välttää ruuhka hetkiä, mutta joskus vaan kuluu nopeammin, silloin sit mentävä taas...

Vierailija
88/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen kumppanin kanssa ei ole koskaan tällaisia ongelmia. Ostoslista tehdään/suunnitellaan yhdessä ja jompi kumpi menee kauppaan. That's it.

Exän kanssa oli ongelmia, koska rahaa oli niukalti opiskelujen takia, mutta hänen piti silti ostaa sitä ja tätä heräteostoksena. Ei tosiaan olisi ollut varaa pistää 20 euroa ylimääräistä ostoksiin - etenkin johonkin "erikoisoluisiin". No, on ex syystä.

Vierailija
89/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupoissa te oikein käytte, kun tällaisia näytöksiä näette? En ole itse ikinä nähnyt.

Välillä näkee Prismassa etenkin lauantaiaamupäivisin... Hyvin harvoin käydään silloin, koska meininki on ihan horror lapsiperheiden takia (mekin ollaan lapsiperhe, mutta ei haluta sinne ruuhkaan). Vanhemmat hermot kireellä tiuskii toisilleen ja lapsilleen.

Vierailija
90/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupinsa kullakin, minä menen sinne kauppaan tekemään ruokaostokset enkä kyyläämään mitä muut siellä mahdollisesti tekee ja mistä ne keskustelee.

Kaupoissa on henkilökuntaa jotka tahtomattaan joutuvat kuuntelemaan näitä performansseja.

Vierailija
91/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naureskelen itsekin samalle asialle.

Vielä enemmän huvittaa ne reppanat miehet jotka kulkevat vaimon perässä ja yrittävät saada edes jotain itselleen maistuvaa kärryyn

No mikä niille reppanoille oikein maistuu, pelkkä makkara?

Vierailija
92/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustellessa on hauska yhdessä miettiä mitä otetaan, riidellä ei ole tarvinnut. En ole sitä tyyppiä joka tekee etukäteen lapun, vaan yleensä menen fiilispohjalta katselemaan.

Vierailija
93/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä haluisin ite päättää eka jo kun ollaan viel kotona mutta mies sanoo että katsotaan sitten kaupassa ja sitten taas toi tilanne et riidellään siel lihahyllyllä.

Liharuokaa on vaikea päättää kotona, kun kaupan lihavalikoimat on niin huonot nykyään, filettä, kasleria, jauhelihaa, entrecotea - vaikea löytää lihaa, josta tehdä esim. kunnollinen palapaisti.

Vierailija
94/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkuthqn yrittävät oikein päteä kaupassa puhumalla resepteistä. Noloa.

Jotkuthan yrittävät oikein väkisin kuunnella kaupassa mistä toiset puhuvat. Vaikka kyse olisi vain resepteistä. Noloa.

Vierailija
95/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vaan ihmetellä kuinka monelle tärkein kriteeri parisuhteessa on se kuka maksaa. No eipä ole tylsiä iltoja, kun pitää ostoksia kirjata exceliin ja tasa tilit kuka on kenellekin velkaa.

Vierailija
96/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muakin ärsyttää. Varsinkin eläkeläisillä kaupassa käynti on jotain "viihdettä" kun pitää kommentoida tavallisia ruokatavaroita.

Vierailija
97/97 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin muakin ärsyttää. Varsinkin eläkeläisillä kaupassa käynti on jotain "viihdettä" kun pitää kommentoida tavallisia ruokatavaroita.

En ole eläkeläinen, mutta asun pienellä paikalla enkä tee läheskään kaikkia ruokaostoksiani missään Sittarissa. Olen kuitenkin hyvin kiinnostunut ruuanlaitosta, joten on kiva katsoa mitä kaikkia sellaista isommasta kaupasta löytyy, mitä ei meidän lähikaupasta saa. Saatanpa niistä keskustella miehenkin kanssa. Miten ihmeessä sekin nyt voi jotain täysin tuikituntematonta toista asiakasta ärsyttää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme