Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa ihmisiä, joilla huono itsetunto

Vierailija
13.08.2023 |

Olen 48v nainen ja kaiken aikaa törmään ystävissä, tuttavissa siihen, kuinka huono itsetunto heillä on.

He käyttävät filttereitä somessa, käyvät jopa muokkaamassa ulkonäköään kirurgin luona, laittavat huulitäytteitä JNE JNE.

Olen huomannut etten jaksa heidän seuraansa enää. Jos elämä on noin epävarmaa ja pinnallista niin olkoot ilman minun seuraani.

Itse rakastan itseäni juuri sellaisena kuin olen enkä koskaan vähättele itseäni. En luonnettani enkä ulkonäköäni. Miksi olisin kiinnostunut julma itselleni?

Onneksi minulla on ympärilläni ihmisiä jotka ovat sinut itsensä kanssa. Heidän kanssaan viihdyn <3

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK. Kuulostat just sellaiselta jyrältä, jollaisen seuraa välttelen viimeiseen asti.

Maailma olisi parempi, jos ihmiset pysyisivät hyväksymään erilaisia ihmisiä. Myös niitä, jotka ovat sellaisia, joita sinä et jaksa.

Miksi pitäisi hyväksyä kiukuttelevia täysi-ikäisiä?  Kuten sanoin , elämä on lyhyt. Kannattaa valita kypsiä , hyviä ihmisiä seurakseen.

Juuri näin!

Näille valittajille on olemassa plastiikkakirurgia, botox, ym kauneusbisnes. Niin ja terapia. Ja selfhelp-oppaat.

Miten sitte nämä muista asioista valittavat ihmiset. Mihin ne sitten ohjataan?

Vierailija
22/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Huonon itsetunnon huomaa myös puheista. Rasittavia, negatiivisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi huono itsetunto ja kyllä yritän muokata itseäni monin eri tavoin mutta en mä sitä kyllä ääneen puhu kenellekään kuin omalle puolisolle. Eikä mulle tule nyt yhtään sellaista mieleen joka valittaisi mulle omaa ulkonäköään. Kuinka suuri ongelma tuo valittaminen siis sun elämässä on?

Vierailija
24/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta kaltaisesi turhasta valittajat ne vasta raskasta seuraa onkin. Mikään ei ole koskaan hyvin. Joka asiasta saa aihetta valittaa.

Kuinka toi jotain valittamista on? Ap vaan on huomioinut tuon asian, mikä onkin ihan totta. Kerroin eräänä päivänä sukujuhlissa hyvän tarinan ja kaikki nauroivat katketakseen, vain veljeni tokaisi siihen, että älä aina valita. Eli moni ei edes tajua, mitä valittaminen on, sinä kuulut siihen kastiin. 

Miksi vertaat itseäsi aloittajaan? Kerroit hassunhauskaa tarinan. Ap:n aloitus on pelkkää turhaa valittamista. Etkö erota tarinan kertomista ja valittamista toisistaan? Surullista.

Vierailija
25/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK. Kuulostat just sellaiselta jyrältä, jollaisen seuraa välttelen viimeiseen asti.

Maailma olisi parempi, jos ihmiset pysyisivät hyväksymään erilaisia ihmisiä. Myös niitä, jotka ovat sellaisia, joita sinä et jaksa.

Miksi pitäisi hyväksyä kiukuttelevia täysi-ikäisiä?  Kuten sanoin , elämä on lyhyt. Kannattaa valita kypsiä , hyviä ihmisiä seurakseen.

Juuri näin!

Näille valittajille on olemassa plastiikkakirurgia, botox, ym kauneusbisnes. Niin ja terapia. Ja selfhelp-oppaat.

Miten sitte nämä muista asioista valittavat ihmiset. Mihin ne sitten ohjataan?

Terapiaan. Ai niin , sehän maksaa joten valittaminen on ilmaista jos joku höynäytettävä kuuntelee.

Vierailija
26/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä kyllä aika helposti huomaa jos on huono itsetunto ja kuten joku kirjoitti: ovat rasittavaa seuraa. Saa olla varpaillaan mitä sanoo ja ettei vaan osu arkaan paikkaan.

Nämä ulkonäöstään valittajat ovat ihan uskomattomia. En ikinä vastaa heille mitään, jos arvostelevat ulkonäköään. Olen vain hiljaa.

Mitä tuossa tilanteessa pitää sanoa? Ei kun sä oot tosi kaunis, sulla on hyvät huulet, hieno tukka, jne .

Vai kalastelevatko he juuri näitä kehuja?

Vierailija
27/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä. Et jaksa huonolla itsetunnolla varustettuja ihmisiä. Silti sulla näyttäis olevan huono itsetunto. Mollaat täällä muiden ulkonäköä ja valintoja. Olisiko aika ensin itse kohottaa itsetuntoa? Sama koskee myös muita teitä mammoja. ;)

Vierailija
28/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutullani on todella huono itsetunto. Hän on ihan mukava ihminen mutta aina saan olla varuillaan, etten vahingossa loukkaa häntä. Hän on myös luulee aina, että hänen sanomisensa loukkaavat minua. 

Vierailija
29/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi minäkään, mutta kuitenkin sellainen asuu nykyään samassa taloudessa.

Vierailija
30/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä mitataan kenen pää kestää tätä pinnallista maailmaa ja ketkä sortuvat siihen etteivät riitä.

Huulet liian ohuet, liikaa painoa, liian pienet tis**t, pe**e, liian lyhyet ripset, liian vaaleat kulmat, liian ohuet hiukset, väärän väriset hiukset, ryppyjä......

Ja itse luulin nuorena ysärillä, että elämme pinnallisessa maailmassa. Ei mitään nykymaailmaan verrattuna!

Äh.

Tuo on harhaa.

Ihan niinkuin aapeen jutut. Itsetunto? On niin pinnallinen, että kyylää toisen huulten ojennukseen kuvissa? Somessa?! Sekö on itsetunnon mittari? Somekuva. Hah.

Pistää tahallaan itsensä erinäköiseksi. Miksi pitäisi itsenään edes pällistellä niillä teennäisillä alustoilla? Nehän on pelkkää feikkiä kuitenkin.

Tarjoaa sitä, mitä luulee ihmisten haluavan. Barbi-juttuja. Sehän on peliä, leikkiä.

Miten tosissaan luulette porukan siellä pyörivän?

Ei kovin. Ei ainakaan kannattas.

Ehkä?

Kyllähän siellä on hyvö suojella itseään ja läheisiään ja antaa mahdollisimman vähän informaatiota.

Se on hyvää itsetuntoa, että uskaltaa suojella, eikä luule, että kaiken leväyttäminen olisi jotenkin hienoa.

Vierailija
31/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunnolla ei ole kyllä mitään tekemistä somepellekuvien kanssa.

Vierailija
32/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on sympaattista.

Vierailija
33/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluamme nostaa itseämme ja laskea muita, tulkitsemme muiden ulkoisen viestinnän pinnalliseksi ja omamme syvälliseksi. Suojelemme itseämme torjumalla sen, mitä emme voi saavuttaa.

Vierailija
34/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat muita siitä, että tämä tekee juuri samaa mitä he itse. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä tai mitä on. Hyväksymme muut naiset sellaisena kuin haluaisimme heidät itse nähdä. Kun nainen päättää itse esim ulkonäöstään, se herättää ärsytystä.

Itse rakastan eniten sitä, että muiden filttereiden käyttö, pukeutuminen, ulkonäkö, jne ei kuulu minulle pätkän vertaa. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Vierailija
35/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa ei ole mitään sellaista, mikä tekisi minusta erityisen arvokkaan tai edes minkään arvoisen. Mutta minua ärsyttää se, että aina pitäisi esittää niin kuin muka on jotenkin hirveän upea ja erityinen ihminen, jos ei ole, ettei vain olisi huono itsetunto. Se on tavallaan sama kuin sanottaisiin, että vain niillä erityisillä ja hienoilla ihmisillä on oikeus elää.

Vierailija
36/36 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetunnolla ei ole kyllä mitään tekemistä somepellekuvien kanssa.

Ei niin, mutta niiden somepellekuvien henkilöiden haukkumisella on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi